AOC AG271QG, 27", IPS, 1440p, 160-165hz & G-Sync

Permalänk
Medlem

Sugen på att veta mer. Nu finns skärmen på Prisjakt från 6700:-, dock från Eucomtech som har lite blandat betyg (leveranstider & returer). Frågan är om man vågar köpa därifrån med tanka på skärmlotteriet.
Anledningen att jag vill ha IPS är främst för betraktningsvinkeln är överlägsen. Men om de flesta ändå lider av mycket BLB då ser det ju lika illa ut

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Den finns ju i lager på många ställen nu. Plix test

Visa signatur

Exit Through the Gift Shop...

Permalänk
Bildexpert 📺

Vi har ett exemplar inne på redaktionen så test kommer inom snar framtid.

Permalänk
Medlem

Wohoo, YES

Visa signatur

Exit Through the Gift Shop...

Permalänk
Medlem

Beställde precis Acer Predator XB271HUbmiprz. Kostar just nu 6490:- på Elgiganten!
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Beställde precis Acer Predator XB271HUbmiprz. Kostar just nu 6490:- på Elgiganten!
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Skickades från m.sweclockers.com

WOOO ME TOOOOO hehe höll på skita på mig när jag gick in på prisjakt och kollade blev att beställa direkt

men fan vilken leveranstid dom har gratis leverans är 3-5dagar

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

WOOO ME TOOOOO hehe höll på skita på mig när jag gick in på prisjakt och kollade blev att beställa direkt

men fan vilken leveranstid dom har gratis leverans är 3-5dagar

Ja, det är ju enbart för att dom ska tjäna pengar på hetsiga beställare som tyvärr tar expressfrakt antar jag?
Första och förhoppningsvis sista gången jag väljer det själv, nu ska det hetsas

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Ja, det är ju enbart för att dom ska tjäna pengar på hetsiga beställare som tyvärr tar expressfrakt antar jag?
Första och förhoppningsvis sista gången jag väljer det själv, nu ska det hetsas

Skickades från m.sweclockers.com

haha jag är för snål för express frakt jag har ändå inte resten av delarna till nya datorn hemma än så jag kan vänta några dagar extra.

hoppas bara jag får en felfri eller acceptabel skärm så jag slipper skicka tillbaka den.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

haha jag är för snål för express frakt jag har ändå inte resten av delarna till nya datorn hemma än så jag kan vänta några dagar extra.

hoppas bara jag får en felfri eller acceptabel skärm så jag slipper skicka tillbaka den.

Ja, nu ska man ha ont i magen för att den kan vara "dålig"

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Ja, nu ska man ha ont i magen för att den kan vara "dålig"

Skickades från m.sweclockers.com

ne ok haha men du hur vet jag när elgiganten skickar min skärm? köpte den igår men inte fått något mail om att det är skickad än och nu är dom slut i lager så jag hoppas dom skickar min nu och inte när dom får den i lager igen?

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Skrivet av Kethsi:

ne ok haha men du hur vet jag när elgiganten skickar min skärm? köpte den igår men inte fått något mail om att det är skickad än och nu är dom slut i lager så jag hoppas dom skickar min nu och inte när dom får den i lager igen?

Jag köpte också den igår och fick precis ett mail från elgiganten där de meddelade att den var levererad...

Permalänk
Medlem

Meddela gärna hur det gick med "dåligheten"......

Visa signatur

Exit Through the Gift Shop...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaptainMike:

Jag köpte också den igår och fick precis ett mail från elgiganten där de meddelade att den var levererad...

jag kontaktade support via chatten på deras hemsida dom sa att min order är redo men kommer inte skickas förrän i slutet av veckan och beräknas vara framme på måndag nästa vecka ._...
hade nog trott att vanlig frakt skulle vara lite snabbare än så det står 3-5dagar inte 6-7..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kethsi:

ne ok haha men du hur vet jag när elgiganten skickar min skärm? köpte den igår men inte fått något mail om att det är skickad än och nu är dom slut i lager så jag hoppas dom skickar min nu och inte när dom får den i lager igen?

Jag fick bara en beställningsbekräftelse direkt (18.20 igår). Idag 12.30 fick jag mail att det var på väg, så hoppas du fått det nu också!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Jag fick bara en beställningsbekräftelse direkt (18.20 igår). Idag 12.30 fick jag mail att det var på väg, så hoppas du fått det nu också!

Skickades från m.sweclockers.com

absolut den fick jag på en gång men jag fick dock inte något meddelande om när den ska skickas / har packats utan det fick jag kontakta support för vilket var lite dåligt tycker jag och sen blev det 6 dagars frakt istället 3-5 som jag valde.... aja jag kan ju vänta tills på måndag men ändå att dom inte håller sina egna frakt tider tycker jag var lite dumt.

får väl hoppas att den faktiskt kommer på måndag så dom inte säger "ne den tog slut! den var i lager när du beställde men fuck you!" det är lite så det känns just nu.. jäkla frakt tid.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Vi har ett exemplar inne på redaktionen så test kommer inom snar framtid.

@Laxpudding Har vi en ETA på denna? Sitter och funderar på vilken skärm jag ska välja mellan och tänkte invänta ert test innan jag staplar upp alternativen som passar mig bäst.

Permalänk
Medlem

Hoppas testet kommer I rimlig tid innan "Black Friday"

Visa signatur

Exit Through the Gift Shop...

Permalänk
Bildexpert 📺

@Lyset: Publiceras vilken dag som helst. Definitivt innan nästa fredag!

Permalänk
Medlem

..och där kom den, gjorde tyvärr inte valet lättare. Blir att fundera vidare om nu inte blackfriday gör valet åt mig.

Permalänk
Medlem

Köpte skärmen idag. Lite skillnad mellan min ca 8 år gamla 1080p skärm kan man ju lugnt säga Men en sak har jag märkt, den blir galet varm i hela nedre delen av skärmpanelen medans från mitten och uppåt känns den kall!

För att överklocka den till 165Hz behöver du bara göra några enkla knapptryckningar direkt i skärmens menyinställningar!

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av timpa82:

Beställde precis Acer Predator XB271HUbmiprz. Kostar just nu 6490:- på Elgiganten!
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Kethsi:

WOOO ME TOOOOO hehe höll på skita på mig när jag gick in på prisjakt och kollade blev att beställa direkt

men fan vilken leveranstid dom har gratis leverans är 3-5dagar

Grabbar, ni använde väl rabattkoden "SWECLOCKERS"?
500kr rabatt då!

Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robban75:

Grabbar, ni använde väl rabattkoden "SWECLOCKERS"?
500kr rabatt då!

ne visste inte att de funkde tills efter jag hade beställt men då var de för sent och var inte värt att avbeställa och använda koden då skulle jag inte haft skärmen hemma förrän i december någon gång..

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Nöjd med skärmen?

Skrivet av timpa82:

Beställde precis Acer Predator XB271HUbmiprz. Kostar just nu 6490:- på Elgiganten!
http://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/bildskarm/...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Nöjd med skärmen?

Skrivet av Kethsi:

WOOO ME TOOOOO hehe höll på skita på mig när jag gick in på prisjakt och kollade blev att beställa direkt

men fan vilken leveranstid dom har gratis leverans är 3-5dagar

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ojoj, med rabattkoden blev ju den där skärmen ett kap. Väntar som bäst på att Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync (alltså TN, inte IPS) ska dimpa ner i brevlådan. Är det någon som vet om och hur de två skärmarna matchas upp mot varandra?

edit: förtydligande

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem

Hur bra är den här Aoc skärmen då? Försöker hitta info men hittar knappt något om den.

Sitter å väljer på Aoc Asus och Acer ips ...

Är de samma skärmar med olika tillverkare eller är dom olika på nå sätt? Vad är bäst?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Ojoj, med rabattkoden blev ju den där skärmen ett kap. Väntar som bäst på att Acer 27" Predator XB271HUA G-Sync (alltså TN, inte IPS) ska dimpa ner i brevlådan. Är det någon som vet om och hur de två skärmarna matchas upp mot varandra?

edit: förtydligande

Skickade tillbaka en XB271HU pga blb och glow min XB271HUA kommer idag så jag lämnar en liten recension till helgen:)

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850

Permalänk
Medlem
Skrivet av weew:

Hur bra är den här Aoc skärmen då? Försöker hitta info men hittar knappt något om den.

Sitter å väljer på Aoc Asus och Acer ips ...

Är de samma skärmar med olika tillverkare eller är dom olika på nå sätt? Vad är bäst?

Om aoc ag271qg kan jag säga att jag har börjat se som en "halo-effekt" vid helt svart bild. Svårt o förklara. Lite blb finns det men inget överdrivet men vid vänster o höger sida av panelen ser jag som stora parentestecken -liknande ljusare fläckar

Tänk typ som ---> [(___)]

Visa signatur

Define R6 TG - i9 9900K 5GHz OC - Corsair H150i PRO RGB - ASUS Z390-F - 32GB 3200MHz Vengeance RGB PRO - RTX 4070Ti
𝓷𝓲𝓬𝓮

Permalänk
Medlem
Skrivet av molliz:

Skickade tillbaka en XB271HU pga blb och glow min XB271HUA kommer idag så jag lämnar en liten recension till helgen:)

Å nej, ska jag måsta beställa en AOC AG271QG bara för att säkra upp i fall det ser taskigt ut... dessa i-landsproblem

Visa signatur

Intel Core i5-3570K Processor || AMD Radeon HD 7970 || MSI Z77A-G45 (MS-7752)
3DMark06 30 781, SM2.0 Score - 11982 - HDR/SM3.0 Score 15632 - CPU Score 7631

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrMacho:

Å nej, ska jag måsta beställa en AOC AG271QG bara för att säkra upp i fall det ser taskigt ut... dessa i-landsproblem

Nej då, det var IPS panelen jag skickade tillbaka. Fick TN panelen idag och den äger!!!

Det skiljer en bokstav på modellerna och det är "a" i slutet Lite vilseledande

Visa signatur

Moderkort: MSI B550 TOMAHAWK CPU: Ryzen 5600x Kylare: Corsay H115i Platinum RGB Interminne: G.Skill 16GB DDR3 3200mhz CL14 GPU:
EVGA 3070 XC3 ULTRA SSD:Samsung 960 EVO 250GB & KINGSTON SSDNow UV400 240GB OS: Windows 10 Monitor: LG Ultragear 32gp850