Black Friday 2016 – Tips, butiker och erbjudanden

Permalänk
Skrivet av Sten sax påse:

Tack så hemskt mycket, tog en sån direkt!

Np, blev en sån för mig också, och en Crucial MX300 525GB samt ett gamingtangentbord:

Produkt: CM QuickFire Rapid-I MX Brown
Länk: http://www.maxgaming.se/gaming-tangentbord/cm-storm/quickfire...
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2646949
Pris: 990 kr

MaxGaming hade fina gamingstolar som jag tittade på länge också... bra priser Men jag har redan en bra. Tyvärr hade de slut på lite grejer redan i morse annars hade jag köpt ett till Glorious Gaming handledsstöd och lite sånt. Nöjer mig, Steam har ju spelrea också

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk

Produkt: Sony PlayStation 4 Pro 1TB
Länk: http://cdon.se/spel/playstation_4_pro-37794483
Prisjakt: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3709489
Pris: 3990kr

Visa signatur

Asrock Z490M-ITX/ac | i5 10600 | RTX 2060 FE | 16GB DDR4-3200 | Corsair SF450 | A-DATA SP900 128GB | Samsung 970 EVO 500GB | Noctua NH-L9i | Kolink Rocket

Permalänk
Medlem

Varför håller inte NetOnNet samma pris som Siba? De har samma ägare och säljer samma typ av produkter så jag tycker att det är konstigt att de varken har samma sortiment eller pris. Det blir nästan lite komiskt när en vara beställd från Siba.se dessutom skickas från NetOnNets lager.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Permalänk
Skrivet av subonez:

Hoppas du har kopia på loggen...

Det har jag, men tror inte det behövs.. varför skulle personalen på kundtjänst ljuga för mig när jag frågar.

//frågade igen.. http://imgur.com/wDlUWci

skärmdump
Permalänk
Skrivet av subonez:

Lyckades köpa 2 7800or av Dustin för 1499kr / st... har en sedan innan och sjukt nöjd, dessa kommer gå till svärmor och ev till svåger. Lite över din budget. De har inget fancy GUI, men får en jävla passthrow när det är många hemma, då har vi redan 4 iPhöns, två iPads, lite bärbara och lite mediacenter. Grymt nöjd med den.

De har redan höjt priset, https://www.dustinhome.se/product/5010946316/nighthawk-x4s-r7... =( Hoppas jag får mina i alla fall.

går fortfarande att köpa för 1490:- om man använder rätt länk

https://www.dustinhome.se/product/5010977498/nighthawk-x4s-r7...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ågren:

Varför håller inte NetOnNet samma pris som Siba? De har samma ägare och säljer samma typ av produkter så jag tycker att det är konstigt att de varken har samma sortiment eller pris. Det blir nästan lite komiskt när en vara beställd från Siba.se dessutom skickas från NetOnNets lager.

Har varit inne på samma fråga men har lite insikt i det genom en vän och det beror på att tidigare har de haft separata inköp och nu när de slagit samman kvarstår fortfarande vissa avtal därför kan vissa produkter skilja sig i inköpspris men kan tänka mig att det blir ändring på det vid årsskiftet Sen som nämnt av @PlogarN97 är det också olika kringkostnader.

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Någon bra rekommendation på Gamingmus som är nedsatt? är öppen för allt, sitter med en gammal WoW-Cataclysm mus för tillfället som är gigantisk.

Permalänk
Medlem

Hej. Letar efter en suefplatta. Gärna budget men om det finns något bra fynd går det an med.
Är det webbhallens lenovo a3 som gäller eller dinns det bättre?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
ASUS Nordic

Webhallen Config Powered by ASUS 12490:- (i5-6600K, ASUS STRIX GTX1070, 16GB RAM, 500GB SAMSUNG SSD)

http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/253763-w...

Permalänk
Medlem
Skrivet av ågren:

Varför håller inte NetOnNet samma pris som Siba? De har samma ägare och säljer samma typ av produkter så jag tycker att det är konstigt att de varken har samma sortiment eller pris. Det blir nästan lite komiskt när en vara beställd från Siba.se dessutom skickas från NetOnNets lager.

Ptjae, man kan säkert förklara det att på samma sätt som varför ICA MAXI inte håller samma pris som ICA NÄRA. Det är olika kundsegment, strategier, kostnader, etc

---
Som jag förstår det håller alla siba butiker att läggas ned för att ersättas av netonnetbutiker, dock.

Permalänk
Medlem

Haha, fan vad surt om vi inte får något komplett 1070

Visa signatur

1. Asrock B650 PG Lightning | 7600X | 32GB Kingston Fury 6000MHz | GTX 1070 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kungrikard:

Det har jag, men tror inte det behövs.. varför skulle personalen på kundtjänst ljuga för mig när jag frågar.

//frågade igen.. http://imgur.com/wDlUWci

De ljuger väl inte men frågan är om de har något att säga till om ifall någon ovanifrån kommer och kör över dem. Håller säkert på att diskuteras starkt på Komplett HQ just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Absolut! De kommer inte undan de lagar som finns. Men tror inte man vinner som kund i dessa ärenden även fast den gynnar konsumenten mer än återförsäljaren. Delvis pga. priset är lite orimligt. Taget från "hallakonsument" gällande fel pris i annons/kampanj:

"Ibland händer det att information i en annons blir fel. Du som konsument kan inte kräva att få köpa en produkt till ett pris som står i en annons.
Säljare är skyldiga att lämna korrekt och tydlig prisinformation. Trots det har du inte rätt att köpa en produkt till priset som står i en annons om det blivit fel. En prisuppgift i en annons är inte bindande för säljaren.

Du kan inte kräva att få köpa en produkt till ett pris som du har sett i en annons. Men du kan i vissa fall få ersättning för kostnader som du har haft på grund av den felaktiga annonsen, till exempel för en onödig resa till butiken."

Det är en helt annan sak. Nu har produkten betalats och en orderbrekräftelse skickats ut. Det borde butiken kontrollera innan orderbekräftelsen skickas. Det måste vara vara en helt sjuk prisskillnad för butiken att ta sig ur en sådan här sits rent juridiskt. Sen om man tycker det är värt att bråka om det är en helt annan femma.

En annons är egentligen bara ett prisförslag och därför kan kunden inte kräva att få köpa till det priset när den kommer in i butiken. Om butiken däremot tar betalt som i det här fallet och säger åt kunden att den skickas hem till honom imorgon då finns det ingen möjlighet att ta sig ur. På sin höjd kan priset jämkas men då ska det vara något extremt.

Permalänk
Medlem

Är det HyperX Cloud 2 som är det mest prisvärda på rean just nu inom headset?

Edit: Eller kanske Steelseries Siberia 200?

Visa signatur

i7-11700k - RTX 3080 - 32GB DDR4 - 1TB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Har varit inne på samma fråga men har lite insikt i det genom en vän och det beror på att tidigare har de haft separata inköp och nu när de slagit samman kvarstår fortfarande vissa avtal därför kan vissa produkter skilja sig i inköpspris men kan tänka mig att det blir ändring på det vid årsskiftet Sen som nämnt av @PlogarN97 är det också olika kringkostnader.

Tack, det förklarar saken.

Skrivet av PlogarN97:

Ptjae, man kan säkert förklara det att på samma sätt som varför ICA MAXI inte håller samma pris som ICA NÄRA. Det är olika kundsegment, strategier, kostnader, etc

---
Som jag förstår det håller alla siba butiker att läggas ned för att ersättas av netonnetbutiker, dock.

Jo, fast i så fall borde det vara Siba som är dyrare än NetOnNet och inte tvärt om. De blöder ekonomiskt, lägger mycket pengar på reklam, har högre omkostnader i form av lokaler, butikspersonal etc.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av kukilon:

Det är en helt annan sak. Nu har produkten betalats och en orderbrekräftelse skickats ut. Det borde butiken kontrollera innan orderbekräftelsen skickas. Det måste vara vara en helt sjuk prisskillnad för butiken att ta sig ur en sådan här sits rent juridiskt. Sen om man tycker det är värt att bråka om det är en helt annan femma.

En annons är egentligen bara ett prisförslag och därför kan kunden inte kräva att få köpa till det priset när den kommer in i butiken. Om butiken däremot tar betalt som i det här fallet och säger åt kunden att den skickas hem till honom imorgon då finns det ingen möjlighet att ta sig ur. På sin höjd kan priset jämkas men då ska det vara något extremt.

+1 Ett avtal är ett avtal, det är bara att gratulera er som hann innan de tog slut. Det är inte ett självklart orimligt pris, om de missat knappa in en nolla eller något så visst. Om detta är ett misstag, men det tror jag inte, så är det snarare att något råkat skriva priset exklusive moms...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Produkt: Sennheiser HD 598Cs
Länk: https://www.amazon.de/dp/B01JP436TS
Prisjakt:
Pris: 99 EUR

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag inte kommer ge mig ang 1070 kortet.
Tycker det är fult att företag att helt sopa undan kunder. Hade förstått om det vore helt åt helsike galet pris typ glömt en siffra, men så var inte fallet.

Har orderbekräftelse, kommer inte bara ge mig rakt av som dom tror man ska göra som kund.
Inte fått något mail ännu ang kortet, men samma här, ordern mottagen status bara.

Permalänk
Medlem

jag hade crucical MX300 kvar i kundvagnen hos netonnet sen imorse och nu var de slut dock så kunde jag lägga fram beställningen på 1290:- Tror ni jag kommer få den eller kommer de markulera ordern? hos dustin hade 2 st i butiken dock kunde ej slutföra beställ där.

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Skrivet av JimmieSan:

Kan säga att jag inte kommer ge mig ang 1070 kortet.
Tycker det är fult att företag att helt sopa undan kunder. Hade förstått om det vore helt åt helsike galet pris typ glömt en siffra, men så var inte fallet.

Har orderbekräftelse, kommer inte bara ge mig rakt av som dom tror man ska göra som kund.
Inte fått något mail ännu ang kortet, men samma här, ordern mottagen status bara.

har någon faktiskt fått sitt kort avbeställt eller är det bara spekulationer?

Permalänk
Skrivet av ågren:

Tack, det förklarar saken.
Jo, fast i så fall borde det vara Siba som är dyrare än NetOnNet och inte tvärt om. De blöder ekonomiskt, lägger mycket pengar på reklam, har högre omkostnader i form av lokaler, butikspersonal etc.

Har för mig jag läste för någon månad sedan att det skall bara heta Netonnet snart, att Siba kommer försvinna helt och alla butiker får netonet skyltar, men jag kan ha fel.

Visa signatur

Får får får? Nej! Får får Lamm.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Redigerat bort. Jag misstog mig det var inte samma vara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

Kan säga att jag inte kommer ge mig ang 1070 kortet.
Tycker det är fult att företag att helt sopa undan kunder. Hade förstått om det vore helt åt helsike galet pris typ glömt en siffra, men så var inte fallet.

Har orderbekräftelse, kommer inte bara ge mig rakt av som dom tror man ska göra som kund.
Inte fått något mail ännu ang kortet, men samma här, ordern mottagen status bara.

Håller med! Vi får göra gemensam sak om de trilskas.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4goo2:

Är du tokig? MX518 är ju bästa musen ever! Dvs, om din inte är på väg att fallera då.

Ja det är ju inte långt ifrån att den gör det, jag har skruvat isär den en gång och skarvat kablarna när den glappade.
Nu på sistonne så hittar inte logitech gaming software musen längre.
Men det som stör mig eller det enda förutom logitech gaming software är att den är musrörelsen är lite fördröjd i mitt favoritspel men jag vet inte ifall det är musen, drivrutiner eller spelet i sig som det är fel på i det fallet.

Permalänk

Produkt: Lootcrate.com -35% på allt med koden LCBLKFRIDAY
Länk: https://vault.lootcrate.com/
Prisjakt:
Pris: -35%

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk
Medlem

Just ja kommer få 1080 för lite över 3500:- proshop gjorde ett misstag på SIN BF.. chattat med kundservice som har bekräftat att den är redan packad att skickas ibland har man tur att tryckfelsnisse varit framme

Visa signatur

amd xp 2000+ | abit kx7-333R with USB 2.0 | 256 ddr pc-266 | WD 80 GB 7200 rpm + Maxtor 740-6L 60 GB 7200 rpm ata-133 + 4 120 GB i raid 1+0 | Inno3d Geforce 4 ti-4200 128 ddr | Memorexx dvd 16x48 | Artec 32x12x48 | PSU 350 watt (tyst) | Windows XP Proffesionell

Permalänk
Medlem

Till er som köpte ASUS GTX 1070 DirectCUIII för ~3600 kr från Komplett:

Här kommer en direkt kopia från Komplett's chatt, kan ta screenshots vid förfrågan men jag hoppas detta löser alla era tvivel så att vi kan lugna ner oss och koncentrera oss på att diskutera andra fynd!

Välkommen till Komplett chatt!
19:49:08 -
Mimmi svarar inte. Ställer chatten till en annan kundtjänst.

19:49:08 - Kundservice:
Hej! Mitt namn är Ambjörn, vad kan jag hjälpa dig med?

19:49:47 - Du:
Hej! Jag och mina vänner på Sweclockers håller på och argumentera kring prissättningen på ASUS GTX 1070 som ni sålde för ca 3700 kr i natt. Var detta ett misstag, och om ja, kommer ni att skicka dessa till de som hann köpa ett innan ni justerade priset?

19:52:29 - Kundservice:
Vad jag vet så skall det inte ha varit något misstag men det är inget jag kan garantera till 100 % då det inte är jag som sätter priserna.

19:53:09 - Du:
OK, så alla som hann köpa det för detta pris kommer få sitt grafikkort skickat till sig?

19:56:19 - Kundservice:
Vad jag vet så har det inte varit något misstag och jag har inte heller hört något om att det skall vara det. Om det mot förmodan skulle vara ett misstag så kommer vi att meddela våra kunder om hur vi går tillväga.

19:57:36 - Kundservice:
Jag har nu pratat lite och har nu mer information.

19:58:05 - Kundservice:
Om man har lagt en order med det tidigare priset och ordern har slutförts så kommer det att skickas.

19:58:18 - Du:
Vad bra! Tack för svar

19:58:56 - Kundservice:
Tack själv för en trevlig chatt. Jag ber om ursäkt över att jag inte hade informationen tidigare!

20:00:31 - Du:
Nej då, ingen fara! Tack för hjälpen!

EDIT: Screenshots:

Dold text
Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Så typiskt, när man väl är hemma från jobbet så är skärmen man kollat ut slutsåld..