Logitech G29 Driving Force 1 890:- Värt Eller Inte?

Permalänk
Medlem

Logitech G29 Driving Force 1 890:- Värt Eller Inte?

Nu med denna black friday så går Logitech G29 Driving Force för 1890:- på Elgiganten. Har länge gillat att ha ratt när man kör racing spel och diverse simulatorer men aldrig haft en "såpass verklig" ratt som denna, dvs med den rotationen, koppling osv.

Annars går ratten + pedalerna för 3190:- vilket är alldeles för dyrt för min del. Är den värd att köpa för ~1,9k? De flesta spel jag spelar har ju någonting med fordon att göra bortsett från CS, spelar oftast någon timme varje dag.

Lite synd är det att den inte kommer med växelspak som den gjorde me g27, utan man får lägga till nästan 600:- extra för den...

Någon som skulle kunna hjälpa mig med att avgöra om det är värt att köpa den eller inte? Tack :).

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/tillbehor-pc-g...

Permalänk
Entusiast

För vad du får så är det ett jättebra pris men som du säger så måste man ju också utnyttja det till fullo och det verkar ju du göra.
Jag vart väldigt sugen själv men kom till insikten att jag inte kommer använda det tillräckligt utan det är bara ett "vill ha"-behov.

Å andra sidan kan det nog säljas ganska lätt för 1500kr senare om du skulle ångra dig.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

Vet inte vart du vill komma med resonemanget, rent prismässigt är den helt klart värd att köpa för mindre pengar än vanligt. Körmässigt så är den också grym. Vet inte om du vara vill bli övertalad? Köp den om du vill ha en fin ratt, det är mitt tips.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valonen:

Vet inte vart du vill komma med resonemanget, rent prismässigt är den helt klart värd att köpa för mindre pengar än vanligt. Körmässigt så är den också grym. Vet inte om du vara vill bli övertalad? Köp den om du vill ha en fin ratt, det är mitt tips.

Jo det är ju det. Vet inte hur priserna blir i framtiden under nästa rea för just den här produkten, om det är ett passa på tillfälle eller inte. G27 minns jag hade väldigt få dagar då den gick ner någorlunda i pris.

Permalänk
Medlem

Utan tvekan är det en bra ratt och pedaler för 1900:-. Växelspaken är inget man är tvungen att ha, mer något om man verkligen vill köra en sim med h pattern.

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Det är det bästa du kan få för det priset. Begagnad g29 såg jag gå för det priset för inte så länge sedan. Om du söker efter en ratt just nu så köp den. Annars är thrustmaster t300rs jättebra men dyrare än g29, speciellt nu när g29 är på rea

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14