Permalänk

Budget speldator 4500-5000

Tjenare alla Sweclockers, Har tänkt köpa mig en dator men har verkligen inte någon erfarenhet av att lägga ihop delar till en själv. Och i och med att jag endast kommer lira CS:GO , H1Z1 och Overwatch så behöver jag inte den mäktigaste spelburken. Så jag ber er där ute hjälpa mig slänga ihop något runt 4500-5000kr. Jag kan montera ihop allt själv och kan lösa Windows via USB.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Köp begagnat

Visa signatur

<3

Permalänk

Jag kan ta mig an utmaningen, behövs HDD eller SSD? Chassi?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bengtabengt:

Tjenare alla Sweclockers, Har tänkt köpa mig en dator men har verkligen inte någon erfarenhet av att lägga ihop delar till en själv. Och i och med att jag endast kommer lira CS:GO , H1Z1 och Overwatch så behöver jag inte den mäktigaste spelburken. Så jag ber er där ute hjälpa mig slänga ihop något runt 4500-5000kr. Jag kan montera ihop allt själv och kan lösa Windows via USB.

Tack på förhand!

Som Cappe97 redan har sagt: Begagnat och min motivering, du får mer prestanda per krona. Men begagnat är inte helt riskfritt.

Permalänk

Det verkar som de andra har rätt i att köpa begagnat.
Jag har försökt snåla på kostnaderna utan att vara dumsnål och då har jag kommit upp i nära 5000 och då saknas grafikkort fortfarande, valde dock en SSHD på 2TB då prisskillnaden endast var några hundra extra från 800-900 för 1-2TB vanlig HDD, så det skulle kunna sänkas med 400kr om du nöjjer dig med 1tb.
https://www.komplett.se/wishlists/0718b06d-c525-45b6-9eef-035...
Den integrerade grafikdelen i processorn klarar att köra enklare spel som t.ex. CS:GO, LoL, Dota osv. skulle även gissa på att den klarar att köra OW om man ställer ner inställningarna. Skulle rekommendera att köpa ett 1060 vid senare tillfälle om budgeten är så pass låg.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design R4 Moderkort: MSI Z77A-G45 Grafikkort: GTX770 Processor: i5-3570K@4,3GHz Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB CL9 SSD: Samsung 830 256GB HDD: WD Black 2TB Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M2 1000W

Permalänk

@Gyroshrimp: Inte nödvändigtvis!