Problem med fps,ljud och färger på AOC G2460PF 24

Permalänk
Medlem

Problem med fps,ljud och färger på AOC G2460PF 24

Köpte AOC G2460PF 24 på webhallen under black friday.

Har kopplat in den med displayport i datorn (grafikkortet).

Sökt online men hittar inget riktigt.
Men 3 problem jag har,
1. dels så är färgerna riktigt kassa på den. Vit färg är riktig gröttig, och vet inte riktigt hur jag bör ställa in skärmen för bra färger.

2. kan inte koppla in ljudet i skärmen heller. Just nu har jag 2 skärmar ( denna via displayport) och en annan via hdmi. Sen har jag ett par högtalare kopplad till en stero som är kopplad till hdmi skärmen. Varför jag vill ha ljudet kopplat till skärmen och inte datorn är pga ja spelar ps4 på skärmen också, o då vill ja ju ha ljud.

3. Men de främsta problemet är fps. Köpte denna skärm för kunna lira overwatch med 140~ fps. Får bara ut ungefär 100 fps.

Hoppas någon förstår mina problem

De i datorn är:
Gigabyte Z170-HD3
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
be quiet! Pure Rock
Samsung 850-Series EVO 250GB
EVGA Supernova G2 650W
Fractal Design Define S Svart
EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cambro:

Köpte AOC G2460PF 24 på webhallen under black friday.

Har kopplat in den med displayport i datorn (grafikkortet).

Sökt online men hittar inget riktigt.
Men 3 problem jag har,
1. dels så är färgerna riktigt kassa på den. Vit färg är riktig gröttig, och vet inte riktigt hur jag bör ställa in skärmen för bra färger.

2. kan inte koppla in ljudet i skärmen heller. Just nu har jag 2 skärmar ( denna via displayport) och en annan via hdmi. Sen har jag ett par högtalare kopplad till en stero som är kopplad till hdmi skärmen. Varför jag vill ha ljudet kopplat till skärmen och inte datorn är pga ja spelar ps4 på skärmen också, o då vill ja ju ha ljud.

3. Men de främsta problemet är fps. Köpte denna skärm för kunna lira overwatch med 140~ fps. Får bara ut ungefär 100 fps.

Hoppas någon förstår mina problem

De i datorn är:
Gigabyte Z170-HD3
Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB
be quiet! Pure Rock
Samsung 850-Series EVO 250GB
EVGA Supernova G2 650W
Fractal Design Define S Svart
EVGA GeForce GTX 1070 8GB ACX 3.0 SC
Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance
Windows 10

1. Den typen av paneler är kända för sina dåliga färger, googla inställningar för den skärmen så kanske du kan någon hjälp, annars får du prova dig fram.

3. Har inget med skärmen att göra, antalet fps du får i spel beror på din dator (cpu + gpu).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

1. Den typen av paneler är kända för sina dåliga färger, googla inställningar för den skärmen så kanske du kan någon hjälp, annars får du prova dig fram.

3. Har inget med skärmen att göra, antalet fps du får i spel beror på din dator (cpu + gpu).

1. Hmm, sjukt tråkigt :/ Men tack.

3. Jo, precis. Men min dator borde verkligen klara 144 fps utan några problem, så vet ej riktigt va problemet är isf..

Tack iaf