Stor brist på NES Classic (here we go again Nintendo...)

Permalänk
Medlem
Skrivet av CrazyBlueberry:

Jag beställde efter er och fick ett exemplar jag med, tursamt nog

Jag försökte beställa en på hemsidan samtidigt som pekka skrev sitt inlägg men möttes bara av "hitta butik" och det är samma sak nu. Så då undrar jag hur ni gjorde?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Jag försökte beställa en på hemsidan samtidigt som pekka skrev sitt inlägg men möttes bara av "hitta butik" och det är samma sak nu. Så då undrar jag hur ni gjorde?

Vill oxå gärna veta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av saigon:

Verkar som att när dom har i lager på webbutiken så kan man beställa, när dom lnte har några får man söka i butikerna istället.
Väldigt konstigt system, dvs att man inte kan boka/beställa om dom är slut i lager, även fast dom med säkerhet vet att dom kommer få in fler.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

ja men det är väl bra på ett sätt? den som är snabb ska ju såklart få en, värdelöst man inte ens kan boka en på dom andra sidorna, webhallen cdon osv...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

ja men det är väl bra på ett sätt? den som är snabb ska ju såklart få en, värdelöst man inte ens kan boka en på dom andra sidorna, webhallen cdon osv...

På ett sätt kan jag tycka ett kösystem är bättre, så levereras varorna i ordning.
Tillfälligt fullbokad och bevaka är tydligen det man möts av hos cdon och webhallen... Trodde faktiskt att man kunde boka och ställa sig i kö.
Dåligt.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av RVX:

På ett sätt kan jag tycka ett kösystem är bättre, så levereras varorna i ordning.
Tillfälligt fullbokad och bevaka är tydligen det man möts av hos cdon och webhallen... Trodde faktiskt att man kunde boka och ställa sig i kö.
Dåligt.

Jag gissar att alla större återförsäljare som cdon och webhallen mfl. har så mycket förhandsbokningar att det inte är någon idé att ställa sig i kö där nu ändå.
Allt beror ju på hur Bergsala skickar ut enheterna och jag tvivlar på att återförsäljare med stora mängder förhandsbokningar prioriteras och får fler enheter bara för att dom har fler förhandsbokningar än andra återförsäljare.

För att det hela skulle gå rättvist till skulle alla köpare ha ställt sig i kö direkt hos Bergsala

Permalänk
Medlem

Hade lite flyt idag.. När jag kikade på ICAHemma hade de i lager, jag la en order direkt. 10 minuter senare var de "slut på lager".
Fick mail att den var skickad så bör ha den innan helgen.
De stora klassiska butikerna man normalt sett handlar i ska man tydligen undvika vid såna här tillfällen (om man inte är extremt tidigt ute med sin bokning) för det verkar vara de som har längst köer..

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem
Skrivet av oRBIT2002:

Hade lite flyt idag.. När jag kikade på ICAHemma hade de i lager, jag la en order direkt. 10 minuter senare var de "slut på lager".
De stora klassiska butikerna man normalt sett handlar i ska man tydligen undvika vid såna här tillfällen (om man inte är extremt tidigt ute med sin bokning) för det verkar vara de som har längst köer..

Jag var extremt tidigt ute (någon timme efter att produkten kommit upp) och fick min flera veckan. Så ja, en hel dos tur också!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 | Sapphire RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M | EVGA Supernova 750 G2 | Corsair 32 GB DDR5 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech MX Master 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Ingen som har sett orginal extra-kontrollen i någon icke-Prisjakt affär? Skulle vara kul att ha en extra till jul, men ingen av de på Prisjakt verkar få in fler i år och det känns lite lagom lockande med 450 plus frakt från t.ex. Amazon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Jag gissar att alla större återförsäljare som cdon och webhallen mfl. har så mycket förhandsbokningar att det inte är någon idé att ställa sig i kö där nu ändå.
Allt beror ju på hur Bergsala skickar ut enheterna och jag tvivlar på att återförsäljare med stora mängder förhandsbokningar prioriteras och får fler enheter bara för att dom har fler förhandsbokningar än andra återförsäljare.

För att det hela skulle gå rättvist till skulle alla köpare ha ställt sig i kö direkt hos Bergsala

Om det vore möjligt hade jag hängt på låset dygnet runt du

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fick nyss mail från Toys R us om att ordern är skickad. Och så dykte förlängningskablarna till handkontrollen upp med posten också. Helgen är räddad.

Permalänk
Medlem

Fick också mail nyss att 2st nes classic är skickad. Så blir en bra jul i år.

Permalänk

Det krånglar så himla mycket när man ska köpa på Toys R us, missade min chans första gången då processen strulade för mig och då hann andra ta de sista exemplaren före mig. Blev riktigt förbannad att de produkter man valt gå vidare med i varukorgen inte reserverades, liksom under betalningens gång så kan någon som är snabbare bara ta produkterna ifrån dig. Det är vansinnigt orättvist, jag menar det är en sak att komma först, men ska man stressa med betalningen i hopp om att man får köpet genomfört? Men en fråga till er som lyckats beställa därifrån och då förväntar jag mig ett ärligt svar, hur många exemplar beställde ni samtidigt? Bara en eller så många ni kunde köpa?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekka:

Fick också mail nyss att 2st nes classic är skickad. Så blir en bra jul i år.

låt mig gissa du beställde 2 från toys r us?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

låt mig gissa du beställde 2 från toys r us?

Yes. En till mig själv och en åt en kompis.

Permalänk
Medlem

Det krånglar så himla mycket när man ska köpa på Toys R us, missade min chans första gången då processen strulade för mig och då hann andra ta de sista exemplaren före mig. Blev riktigt förbannad att de produkter man valt gå vidare med i varukorgen inte reserverades, liksom under betalningens gång så kan någon som är snabbare bara ta produkterna ifrån dig. Det är vansinnigt orättvist, jag menar det är en sak att komma först, men ska man stressa med betalningen i hopp om att man får köpet genomfört? Men en fråga till er som lyckats beställa därifrån och då förväntar jag mig ett ärligt svar, hur många exemplar beställde ni samtidigt? Bara en eller så många ni kunde köpa?

1st beställd och det var första gången jag lyckades hinna dit innan dom var slut i lager igen.

Permalänk
Medlem

Köpte också 2st. En till mig och en till polarn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekka:

Yes. En till mig själv och en åt en kompis.

okej verkar som toys r us får massor med sändningar.. nåt är ju konstigt men skitsamma ska ändå inte köpa en föränn nästa år.

Permalänk

Oj, förväntade mig inte få så många svar. Jag såg en annons på tradera häromdagen där ägaren hade tagit bild på sitt exemplar så såg man ett klistermärke från Toys R us och priset låg på minst 1 500 innan auktionens slut. Det kändes bara tragiskt.

Permalänk
Medlem

Fick mitt igår... Joy! (från webhallen) Först tyckte jag att kontrollen inte riktigt stämde i Super Mario Bros, tänkte på det här med input-lag och så, men det kändes bättre sen. Riktigt fin liten pjäs.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Fick mitt igår... Joy! (från webhallen) Först tyckte jag att kontrollen inte riktigt stämde i Super Mario Bros, tänkte på det här med input-lag och så, men det kändes bättre sen. Riktigt fin liten pjäs.

Vilket datum förbokade du ditt exemplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

Skrivet av RVX:

Dåligt.

hahaha, "Tillfälligt fullbokad" fasen vad efterblivet. Kan man boka en förbokningsplats kanske?

Skrivet av oRBIT2002:

Så är det! Köpte en Wii 2006 på BR leksaker på releasen, ingen förbokning Hade min en timme innan folket som köade på Elgiganten, gick dit sen och retade dem och visade bilder på min

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Vilket datum förbokade du ditt exemplar?

Den 15/7

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X, ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero, 32GB Corsair Vengeance LP 3200MHz, Gigabyte Radeon RX 5600 XT, Fractal Design Define C, Sesonic FOCUS PX 650W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xlr8:

Fick svar ifrån en i butiken att de hade över 5000 förhandsbokningar. Så att ställa sig i kö, känns ju relativt värdelöst

Fick min för nästan en månad sedan, mest bara legat

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Oh vilken tid? Jag bokade min lite efter midnatt så datumet hamnade på 16e, undra om jag ligger nära i kön...

Permalänk
Medlem

Är i Washington DC denna veckan, och har försökt att få tag på en, men extremt svårt. Har checkat alla stora butiker som Toys R US, Walmart, Target, GameStop, Urban Outfitters, etc, men de butiker som får leveranser får sporadiskt en 2-6 st några gånger då och då. Säljs slut direkt av folk som köst på nätterna/morgonen utanför butikerna.

Hopplöst läge med andra ord. Retsamt nog så har Toys R Us otroligt nog rea på de för $45 (inklusive USB-nätdel). Men de kan ju knappt lerera några (har ringt flera butiker varje morgon då det inte går att tracka deras lager via webtjänster)... 😩

Visa signatur

macOS: Mac mini [M4 Pro 14-core/24GB/1TB/10GbE], MacBook Air 13" [M1/16GB/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32GB/512GB]
Windows: Microsoft Surface Pro 11 [Snapdragon X Elite/16GB/1TB/OLED], Microsoft Surface Laptop 7 13" [Snapdragon X Plus/16GB/512GB], HP Omnibook X 14" [Snapdragon X Elite/16GB/1TB], HP OmniBook Ultra 14" [Ryzen AI 9 HX 375/32GB/1TB]
iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 10 46mm [LTE]
HT: LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB], Intel NUC [Core i5/8GB/256GB]

Permalänk
Medlem

Packade precis upp o testkörde min.. Men blev uppenbart besviken på en viss ljudlag hela tiden. Jag har aktiverat game-mode (på min nästan sprillans nya tv förövrigt) och har inga problem med handkontrollerna men ljudet laggar något (störande). Har testat med tv'ns inbyggda högtalare samt med min soundbar, samma resultat. Har kontrollerat alla bildinställningar så vitt jag kan se och ljudinställningar utan att få till det.. Idéer någon?

Visa signatur

Dator: MB: Gigabyte B760 Gaming X | SSD: Samsung 990 Pro M.2 1TB + Crucial P3 M.2 1TB CPU: Intel Core i7 14700 2.1 GHz 61MB | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 4800MHz CL40 Vengean | Grafikkort: ASUS Dual GeForce RTX 4060 EVO 8GB OC | Chassi: be quiet! Pure Base 600 Silver | PSU: Corsair RM750e ATX 3.0 750W V3 | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | Operativ: Windows 11 | Scanner: Canon Canoscan 9000F
Övrigt: Nintendo Switch, Switch 2, NES Mini, SNES Mini, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, PS3, PS5, AppleTV 4K, Synology NAS DS923+ (32GB), iPhone 16 Pro 128GB, LG OLED 55C2

Permalänk
Medlem

Jag avbokade min, blev så less på att ginza skulle spamma mig med fem mails per dag.

Köpte en RPi3 och kör Retropie ***bort/moderator*** Nu ska det bara beställas två stycken NES30 pro handkontroller så man kan spela allt skoj med en härlig kontroll!

För er som inte vill vänta så kan jag verkligen rekommendera en retropie låda! (förvisso inte lika cool som en miniNES men mycket mer användbar)

§7 /screamin-daemon, moderator
Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Oh vilken tid? Jag bokade min lite efter midnatt så datumet hamnade på 16e, undra om jag ligger nära i kön...

Klockslaget var 18:12 när jag bokade.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av saturday_sun:

Klockslaget var 18:12 när jag bokade.

Okej tack, vad bra. Hoppas inte det blev många bokningar under de sju timmarna haha