Hemmabiosystem på rea, värt?

Permalänk
Medlem

Hemmabiosystem på rea, värt?

Hej,

Just nu har HIFI-klubben ett erbjudande som låter lockande! Jag är dessvärre inget proffs när det kommer till ljud(vad jag får för pengarna).

AVR-X520BT + ARGON ALTO JUNIOR 5.1 HEMMABIOANLÄGGNING
"En bra start på en riktig HD-hemmabio. Här får du en kompetent 5.1-kanals Denon-receiver med 70 hifi-watt och inbyggd Bluetooth. Kraftfull subbas säkerställer en djup botten. Äkta surround till soundbar-pris!"
Erbjudandet hittar ni här

Någon som har testat/äger detta system i dagsläget eller är kunnig inom ljud som kan ge mig lite tips och eventuellt råd?

Permalänk
Medlem

Har aldrig hört talas om märket, men en användare där på sidan verkade iallafall nöjd! Själv skulle jag gå på något från dynavoice hos ljudfokus.se

Permalänk

Hej
Jag köpte 2013 ett likadant paket och var precis som du Novis och ville bara ha ett Okej system för Vardagsrummet och var inte beredd att lägga mer än 10 000.

Nu 3 år senare så måste jag säga att systemet fungerar utmärkt för ett litet vardagsrum och ger 5.1 ljud för Film och TV-Serier och ljudet är väldigt bra med tanke på prislappen.

Jag har inget att klaga på och känner mig kanon nöjd.

(Nu vet jag att audiofilerna här kommer reagera men är man en svensson så fungerar det utmärkt )

Visa signatur

[Case: Fractal Design North] [CPU: Intel Core i7 13900k] [MB: ASUS ROG Strix Z790-F Gaming WIFI] [RAM: 4x16GB DDR5 DDR5 7200MHz CL34 Vengeance ][PSU: Seasonic Vertex GX 1000W] [GPU: ASUS GeForce RTX 4090 24GB ROG Strix Gaming] [SSD: 2x WD Black SN850X 2TB Gen 4][Monitor:AORUS FO48U, Asus MG279Q] [Keyboard:Logitech G915][Mouse: Zowie EC2 Wireless, Logitech MX Master 3s][Headpohnes: Sennheiser HD650]

Permalänk

Dynavoice har man hört gott om! Brorsan har själv ett system med Dynavoice och han är nöjd, enda som han märkt att hans ena högtalare (vita) har blivit solblekt när den stått vid fönstret! Han köpte sitt paket ifrån ljudfokus.se tillsammans med en Onkyo receiver!

Tror dock att dessa du länkar till är inte heller precis dåliga, har nog inte hört att hifiklubben skulle sälja skitgrejjer precis, kanske lite dyra i kanten men det är en annan fråga!

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic Vit. EVGA SN G2 850w. Gigabyte Aorus Ultra Z490. Intel 10850k. Asus 2080Ti. G.Skill 32Gb. Samsung 950Pro 512Gb M2. 1st SSD Crucial 1Tb, 1st SSD Crucial 500Gb. EK Velocity Water Cooling. ASUS 1440p 27". Acer Predator 165Hz 1440p 27". Roccat Vulcan TKL. Razer Diamondback.

Permalänk
Medlem

Skulle nog hellre gå på HiFiklubbens grejer framför Dynavoice, det är min personliga åsikt med erfarenheter av båda. Nu har jag inte lyssnat specifikt på just det systemet du länkade till men, överlag har Argon framförallt gjort riktigt prisvärda mojänger.

Permalänk

Aragon är hifi klubbens egna märke och de är ett bra start system om man inte är bered att.lägga mycket mer.
Prisvärt de är det helt klart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Medlem

För samma pris hos Ljudfokus får man detta system:

Dynavoice Magic F-7 EX v.3(5.1-paket - White Oak)
Länk till erbjudandet

Vilket av dessa ska man välja isf?

@BabaYaga85 @xC4v4t0r

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolten:

För samma pris hos Ljudfokus får man detta system:

Dynavoice Magic F-7 EX v.3(5.1-paket - White Oak)

Har du en förstärkare då? Det får du inte med i det paketet tyvärr.

Permalänk

Ja ska man jämföra prismässigt så får du ut mer av aragon paketet. Ingen förstärkaren följer med i dynavoice paketet så de blir högre kostnad om du inte redan har en.som kan driva högtalarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Dator
Nzxt H440w black,Msi Z170 Gaming M5, I7 6700k, Noctua Nhd15,Corsair vengence lpx 2x4 gig,Corsair force le 240 gig, wd 1tb, evga g2 750w,

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Bolten:

Hej,

Just nu har HIFI-klubben ett erbjudande som låter lockande! Jag är dessvärre inget proffs när det kommer till ljud(vad jag får för pengarna).

AVR-X520BT + ARGON ALTO JUNIOR 5.1 HEMMABIOANLÄGGNING
"En bra start på en riktig HD-hemmabio. Här får du en kompetent 5.1-kanals Denon-receiver med 70 hifi-watt och inbyggd Bluetooth. Kraftfull subbas säkerställer en djup botten. Äkta surround till soundbar-pris!"
Erbjudandet hittar ni här

Någon som har testat/äger detta system i dagsläget eller är kunnig inom ljud som kan ge mig lite tips och eventuellt råd?

Skrivet av Bolten:

För samma pris hos Ljudfokus får man detta system:

Dynavoice Magic F-7 EX v.3(5.1-paket - White Oak)
Länk till erbjudandet

Vilket av dessa ska man välja isf?

@BabaYaga85 @xC4v4t0r

Förutom att det andra paketet bara är högtalare, så är de ju fullständigt olika. Systemet från Dynavoice är ju fullstora högtalare, vilket förmodligen ger dig ett fylligare ljud, men å andra sidan är det inte alla som vill ha så stora högtalare. Vad är du ute efter?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av headphoneninja:

Har aldrig hört talas om märket, men en användare där på sidan verkade iallafall nöjd! Själv skulle jag gå på något från dynavoice hos ljudfokus.se

Argon är hifi klubbens egna märke. Denon är ett Japanskt högkvalitets märke.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt prisvärt om du inte har grandiosa audiofil-planer. Tror det kommer att funka alldeles utmärkt om du inte har jättestora krav eller ett gigantisk rum.

PS! Personligen gav jag mer än tio gånger så mycket för mitt system men jag tvivlar starkt på att det låter tio gånger bättre.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Förutom att det andra paketet bara är högtalare, så är de ju fullständigt olika. Systemet från Dynavoice är ju fullstora högtalare, vilket förmodligen ger dig ett fylligare ljud, men å andra sidan är det inte alla som vill ha så stora högtalare. Vad är du ute efter?

Vill ha ett bra hemmabiosystem som inte tar allt för stor plats så låter som HiFi-klubbens erbjudande är det jag ska gå på!

Permalänk
Medlem

Är inne på min andra hemmabioförstärkare från Denon sedan 1997 😀 Har under alla dessa år vart väldigt nöjd med allt från pris, kvalitet och upplevd ljudbild. Är bara en glad hemmabioamatör så ligger du på samma nivå som mig blir du säkert nöjd.

Denon är, för mig, kvalitet med fokus på genomförande, inte yta.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Medlem

Rent spontant är Dynavoice paketet bättre. Rätt mycket, sett till rena specs. Men, det är även betydligt dyrare, då det inte inkluderar förstärkaren.
Båda har en liten sub, antagligen mer än lagom om man bor i lägenhet, men för liten för villan, där man kan skruva upp lite mer. Dynavoice paketet kommer prestera betydligt bättre med musik, i kombination med de flesta förstärkare, men för film tror jag faktiskt inte upplevelsen kommer skilja speciellt mycket.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.

Permalänk
Medlem

Har ingen erfarenhet av högtalarna, men har en Denon receiver som jag är mycket nöjd med. Den har fungerat felfritt i 4-5 år. Ljudet är klart godkänt. Har klarat de högtalare jag har använt med den hittills.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

@-=Mr_B=-:

Jag har sonos play 1 samt 5 till musik så vad jag är ute efter nu är ett surroundsystem till TVn. Låter som första alternativet är vad jag ska gå på då!

Permalänk
Medlem

Kolla begagnat.
Du kan få så mycket för pengarna.

Sedan är ljud som mat, en smaksak vad som är bra eller inte.

En del folk älskar hifi klubben, självet anser jag att folk som handlar vet inte bättre.
Smaksak.

Visa signatur

/SAnDis - Pew pew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bolten:

Jag har sonos play 1 samt 5 till musik så vad jag är ute efter nu är ett surroundsystem till TVn. Låter som första alternativet är vad jag ska gå på då!

Åh fy fan. Ja, är du inte mer intresserad av musiken än att Sonos 1 & 5 duger till husbehovet, så är det inte aktuellt med ett surroundsystem, och en bra förstärkare för musiken i alla fall.
Kör på första alternativet, det är klart prisvärt, och lätt att möblera med.

Du kommer säkert bli nöjd.

Som SAnDis skriver, så kan man få mycket för pengarna om man handlar begagnat.
Själv gillar jag NAD, så HiFi klubben är i princip mitt enda alternativ.
B!

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat uttrycks, min åsikt! Ingenting måste vara dagens sanning enligt din åsikt, och gör du antaganden baserade på mina åsikter hoppas jag att du övervägt mer än bara just min åsikt.