Vad ser du fram emot för teknik under 2017?

Permalänk
Melding Plague

Vad ser du fram emot för teknik under 2017?

År 2016 går mot sina sista skälvande timmar. Näst på tur står 2017 – fullspäckat av spännande nördnyheter och oväntade trender, än så länge höljda i dunkel.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Raspberry pi 4?

Permalänk
Medlem

Mer 144hz IPS paneler, från andra tillverkare än AU Optronics.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att AMD kan släppa något som på riktigt konkurrerar med Nvidias bästa grafikkort.

Utöver det IPS-paneler utan alla jävla barnsjukdomar, de har varit med tillräckligt länge nu!

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att AMD kommer tillbaka ut på processormarknaden och att Vega tar upp kampen mot Pascal!

Ser även fram emot Galaxy S8 då jag tänkt skaffa den, hoppas inte priset blir så otroligt högt bara. Mycket taggad på ryktet att den ska en ny fingerprint teknik som fungerar över hela skärmen, inte det mest användbara, men COOLT

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen att tillverkarna börjar avveckla LCD och släpper lite OLED-skärmar istället, men det lär väl fortfarande inte ske på flera år... :/

Visa signatur

[Lian-Li PC-Q33 + Seasonic P-520FL + Gigabyte GA-Z170N-Gaming 5 + Intel i7 6700k + Silverstone Heligon HE02 + Corsair Vengeance LPX Black 16GB 3000MHz CL15 + Zotac GeForce GTX 1060 AMP! + Samsung SM951 128GB + WD Blue 4TB]

Permalänk
Medlem

Hoppas Eizo släpper en riktigt bra +27" skärm med G-sync och IPS.
Alla helst HDR också.
Hatet för min Samsung S27b750v finner inga gränser.

Permalänk
Medlem

Oled 4K HDR 120hz+ 27'+ under 20tusen kr. Min monitor e nu 9+ år... börjar bli jobbigt att vänta. Kanske får nöjja mig med ips/1440p.

Visa signatur

PG279Q | 6XX | X-Fi Titanium HD | RTX 2080 | 5800X3D
G.Skill 3200 CL14 | B450-F | 970 EVO | Seasonic 750W | Fractal R5

Permalänk
Proffsmoddare

AMDs nya APUer ser jag nog mest fram emot, men som jag förstått blir inte de förrän sena delen av 2017.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Jag tror att 2017 blir året då jag kan bygga en riktigt liten dator som är tyst och klarar hyfsad 1080p gaming.
Hittills har det varit för stort om det aka va tyst (läs ohörbart).

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

i7 7700k och 1080Ti Förhoppningsvis i Januari båda två <3

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk

nVidia GTX 1080Ti och 1100 series grafikkort.

Visa signatur

CPU: Intel 11700K @ 3.6Ghz (Boost 5Ghz)
MEM: 32Gb DDR4 XMS3 @ 3600Mhz
PSU: Asus 1000W
GPU: RTX 3060 12 GB

Permalänk
Inaktiv

Ryzen, billigare och fler snabba m.2 hårddiskar, Bluetooth 5. Och Usb 3.1 måste slå igenom, så trögt som det har gått.

Tack varje Ryzen så kan det bli ett år då vanliga konsumenter kan skaffa lite större system och hindret är främst vilja och inte längre ekonomi.

Så om Ryzen lyckas så lär vi nog se mycket mer nördar som bygger diverse olika servrar hemma, även om den stora skaran användare enbart kommer ha sin dator för att läsa aftonbladet, facebook och se enstaka klick på youtube.

Jag ser med ryzen möjligheten för att skaran lite mer avancerade användare på större system riktigt kan öka.
Och alla riktiga nördar kommer minst ha en hypervisor som Exsi, KVM, Hyper-V eller proxmox installerad på en dator hemma, har de ej det, ha då är de nästan ingen nörd. -Även om det finns undantag, man kan vara en riktig nörd utan att ens ha en dator överhuvudtaget.

Permalänk
Medlem

Det här är som att skriva en önskelista till tomten på nordpolen.

1: AMD Ryzen
2: AMD Vega (RX 490)
3: Intel Kaby Lake
4: GTX 1080 Ti
5: Nintendo Switch
6: Xbox One Scoropio
7: Trådlöst VR (Vive eller Oculuz)

Om man ska tala hårdvara och teknik så är det sådana här.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

HTC VIVE 2 med bättre upplösning, Trådlös headset och gärna någon form av golvplatta som man kan gå på så jag slipper smälla till bokhyllan och Teven.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på iPad Pro 2. Min iPad Pro är det bästa teknikköp jag gjort på väldigt länge och blir det ännu mer sweet bluesgitarrsolo kommer det vara en given uppgradering.

Permalänk
Medlem

Ser gärna att AMD lyckas klämma ut en bra processor för ett schysst pris! Min i5-3450 känns lite seg och vill inte köpa nytt från Intel för tillfället då jag inte gillar den väldigt knapphändiga "förbättringen" de erbjudit senaste generationerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DasIch:

Väntar med spänning på iPad Pro 2. Min iPad Pro är det bästa teknikköp jag gjort på väldigt länge och blir det ännu mer sweet bluesgitarrsolo kommer det vara en given uppgradering.

Syftar du på den stora eller den lilla?
Jag är också nyfiken på iPad Pro 2 9,7", jag själv föredrar Android men alla mina kunder vill iPads och då levererar jag såna..
Jag var dock lite besviken på att prestandaförbättringen mellan Ipad Air 2 och Pron inte är större och jag hoppas på att iPad Pro 2 kan leverera den prestanda som mina lösningar egentligen behöver ha.

*edit*
För privat bruk så en Huawei Mediapad m4 är de jag vill ha, men inga av mina kunder.. Problemet med m3 är även här att prestandan ej riktigt räcker till.

Permalänk
Proffsmobbare

Hoppas Apple får tummen ur och släpper en 4K/5K Cinema Display med aluminium och glas.

Permalänk

jao amd prolle hoppas det blir bra

Visa signatur

cm HAF 922|x6 1090t @3.7ghz|noctua NH-C12P SE14|8gb xms3 1600 cl9|asus M4A89TD pro|HIS 7970|240gb SSD|samsung 840 500gb avlastar C:\|2x2tb till annat|HX 750watt|AOC U2868PQU|TTbord MX svart mus mx518. MammaPappaLådda overkill :D >>>P8H77-I> i5 3450-S @2.8>XMS3 8gb>HIS 7850 2gb<overkill.>CX430watt>noctua NH-L9i>intel 320 80gb>Bitfenix liten.

Permalänk
Inaktiv

Från Apple: Mac mini med nya Intel cpuer, intel ssd samt Nvidia 1060-grafik (eller så bra som går). En snygg dator som man kan lira lite Cs:go på helt enkelt utan att tumma allt för mycket på framerate.

Från Dell och HP: Proffsskärm med samma storlek, bidförhållande och upplösning som Surface Studio. Ingen jävla 16:9-mög mer tack

Från Fractal design och Corsair: Mini itx och microatx towerchassin med små yttermått (typ 170x300x300, sfx-nätdel). Alla "minichassin" ska ju helst vara större än mitt gamla Silverstone TJ08e numera...

Från Lenovo: Thinkpads med samma skärm som Surface book. Dags att bärbara datorer får skärmar som man faktiskt kan använda till annat än TV-serier.

Från Logitech: Nyfödda klassiska spelmöss, tex Mouseman, Dual optical, G9x, mx518, samtliga med lite mattsvart finish och moderna sensorer och knappswitchar och bra rullhjul. Inget trådlöst skit och inga jävla neonljus.

Från Google: Chromecast med möjlighet att casta bild till TV men plocka ljudet från mobilen. tex när man sitter i soffan och kollar på Netflix på tv:n men inte vill väcka resten av huset.

Från AMD: Ryzen, med bra prestanda till en bra peng som tvingar Intel att sänka sina priser. Gärna också grafkkort och moderkort med MYCKET bra open source-stöd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Qualcomm Sense ID ser jag fram emot. Sen får ju batteritillverkarna gärna komma på ett sätt att massproducera de här batterierna av grafen som tydligen ska vara så energitäta och bra. Törs man gissa på att nästa generations processorer kommer erbjuda 15% bättre prestanda till x% lägre strömförbrukning?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

RyZen. Jag är otroligt taggad!

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Jag ser framemot utveckling kring AI, självkörande bilar och VR. Ska man drömma om något specifikt så är det 1tb sdd för 1000kr, men det tar nog några år till.

Permalänk
Medlem

OLED och Zen, resten struntar jag i
Edit. Iphone 8, ryktas ju om att det ska bli den största design-förändringen på åratal. Ska bli kul att se.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

4K med 144Hz skärmar.
1080Ti

Visa signatur

FD define r4 vitt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Syftar du på den stora eller den lilla?
Jag är också nyfiken på iPad Pro 2 9,7", jag själv föredrar Android men alla mina kunder vill iPads och då levererar jag såna..
Jag var dock lite besviken på att prestandaförbättringen mellan Ipad Air 2 och Pron inte är större och jag hoppas på att iPad Pro 2 kan leverera den prestanda som mina lösningar egentligen behöver ha.

*edit*
För privat bruk så en Huawei Mediapad m4 är de jag vill ha, men inga av mina kunder.. Problemet med m3 är även här att prestandan ej riktigt räcker till.

Stora. Använder den till att rita/måla på och då är det större formatet att föredra. När det gäller prestanda klarar sig dessutom iPad Pro plus Procreate bättre än min stationära (5820K @ 4,4Ghz) med Photoshop (vilket såklart har med optimeringar att göra snarare än ren beräkningskraft). Den är helt otroligt bra till det ändamålet.

Permalänk
Medlem

65" OLED TV med pris runt 15.000:-

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Jag ser framemot utveckling kring AI, självkörande bilar och VR. Ska man drömma om något specifikt så är det 1tb sdd för 1000kr, men det tar nog några år till.

Ser fram emot den dagen då mekaniska diskar känns lika avlägset som disketter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

65" OLED TV med pris runt 15.000:-

Då är vi åtminstone 2 som hoppas på samma sak

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X