@MrShizzle: Väldigt sällan som allt är "bolt on".
Fast det skall rymmas 280 i både front och tak i mitt chassi, så har tillverkaren inte tänkt ända fram. Jag fattar faktiskt inte hur de tänkt. Oavsett om jag valde att montera i taket eller fronten först, så fick den andra inte plats.
Allt jag behövde göra för att de skulle rymmas utan problem, var att borra nya hål så den främre radiatorn hamnade lite längre ner. Varför satt inte hålen där från början, det hade varit mera funktionellt?
Så är det nog med de flesta chassina. För den perfekta lösningen "för dig", så måste du troligen på med borr, dremmel eller dyligt. Oavsett vilket chassi du väljer. Ta den du tycker är snyggast och modda så det passar dig!
Costum loop är varken billigt eller enkelt. Annars skulle alla hålla på med det.
Så är det nog med de flesta chassina. För den perfekta lösningen "för dig", så måste du troligen på med borr, dremmel eller dyligt. Oavsett vilket chassi du väljer. Ta den du tycker är snyggast och modda så det passar dig!
Därför jag valde r80. Behöver bara borra för fästena för pump/res-kombo (kan man iofs få gjort från dem för en liten slant). Sen har jag iofs svävat iväg i mina planer... så jag kommer ändå köra dremel och borr
Skrivet av Turbonisse:
Costum loop är varken billigt eller enkelt. Annars skulle alla hålla på med det.
Skulle antagligen räcka med 360'n, under förutsättning att den inte är jätte tunn?
Finns ett par parametrar till på radiatorer, förutom bredd och höjd.
Tjockleken kan man bli varse om redan när man skall montera.
Täthet (fins per inch) påverkar vid val av fläkt.
Skulle antagligen räcka med 360'n, under förutsättning att den inte är jätte tunn?
Finns ett par parametrar till på radiatorer, förutom bredd och höjd.
Tjockleken kan man bli varse om redan när man skall montera.
Täthet (fins per inch) påverkar vid val av fläkt.