Permalänk
Medlem
Skrivet av Implor:

@Thomaseron: bra fråga. Ser ingen press release. Men intel faller också om inte lika mycket. Tror inte det är ryzen relaterat. Kanske är något om spel console försäljning?

Nvidia har gjort samma dyk.
Ögnade bara igenom lite snabbt, men detta kan vara en orsak:
http://www.streetinsider.com/Market+Check/U.S.+stocks+off+to+...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Inte helt lätt på intel heller B serien är ju mer budget (tidigare i alla fall, samma med Q som ligger lägre om jag inte har fel). Z ersatte P helt och ska vara en blandning på H och P. Lite synd vist Z är inte så mycket dyrare, men får ju plats med mer relevanta portar på P (i alla fall möjlighet till det), nu måste det trängas med portar för bild (som tar en del plats vissa av dessa).

Men i alla fall, vist är ju rörigt. Men tyvärr brukar namn bli rätt knepigt, hoppas på moderkortstillverkare lyckas få till bra namngivning på brädorna (inte troligt dock, blir gaming på var och varannan bräda troligen). Men butiker och liknande får tydligt märka på något vis vilka som stödjer klockning och inte borde det bli enklare (resten står som vanlig i spex och läser man inte på så får man skylla sig själv, som t.ex väljer fel mellan H och Z om man inte läser skillnaderna före köp).

Det kanske var så tidigare, men idag är Q- och B-serien riktade till business. Även om vissa tillverkare verkar använda B-serien som budgetkort
Q-Serien däremot är rent riktad till Business. (Du hittar t.ex supermicro och fujitsu brädor med Q-serien)
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/Z170-H170-H110-B17...

Trist att det ska vara så onödigt krångligt faktiskt.

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

@Thomaseron: Nvidia och AMD väntades också släppa något på CES, det kom ingenting intressant utan bara mer teasing.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

@Thomaseron: Nvidia och AMD väntades också släppa något på CES, det kom ingenting intressant utan bara mer teasing.

Ja, det förklarar ju också en del. Ska man ha is i magen då, kanske?
Tanken är att aktierna ska bekosta min nya AMD-dator.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nu är ju aktier sjukt offtopic men det beror ju på vad du köpte till. Jag tror inte att den kommer gå under 11 iaf och den lär nog stiga ju närmare Ryzen släpp vi kommer. Blir Ryzen bra stiger den nog mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gainsgoblin:

Nu är ju aktier sjukt offtopic men det beror ju på vad du köpte till. Jag tror inte att den kommer gå under 11 iaf och den lär nog stiga ju närmare Ryzen släpp vi kommer. Blir Ryzen bra stiger den nog mer.

Köpte när de låg strax under två dollar, men hade inte så mycket att satsa.
Men men, mer is, och mindre off topic.

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Det riktigt stora tror jag blir billiga processor i mellan segmentet som Nordig Hardvare skriver om att AMD tester, för det det är här de riktigt stora försäljningsvolymerna finns: http://www.nordichardware.se/nyheter/amd-forbereder-4-karniga...
Varför de ej hade amds motsvarighet till hyperthreading är en bra fråga?
Med AMD kanske man får en bra 4 kärnig cpu och moderkort för under 3000kr, vågar man tänka 2500kr om ett halvår? Det skulle säljas som smör. Visst en I7 7700K killer är ej fel, men denna cpu säljs väl inte så mycket så det blir en liten marknad?

Annars lär väl AMD släppa någon 6 kärnig cpu där två kärnor är avaktiverade p.g.a. felaktigheter och jag tror att en sådan skulle bli en riktig bra spelcpu för Gamers. D.v.s kanske 1000kr billigare än 8 core där de kan lägga pengarna på en bättre GPU.

För de som kör lite tyngre saker så är AMD cpuer väntar. Och jag blir bara mer och mer förvånad för varje dag hur enkel det är att sprida ut datakraft på fler kärnor och göra det effektivt.

T.ex. skulle jag köra 20st klienter på en dator samtidigt där rekommendation för varje klient vardera är en 2 kärnig 3.0 GHz cpu.
Och jag låt alla 20 klienterna drivas på en dator med en bättre 12 kärnig cpu och det flöt på hyfsats bra. Orsaken är att även om datakraftbehov finns, så använder folk inte behovet konstant, utan behovet uppstår olika för alla användare.

Jag tror att om AMD lyckas så kommer detta kraftigt påverka teknikutvecklingen där allt mer fasta klienter överges för precis allt. Detta gäller både företag och professionella användare.

Permalänk
Medlem

Vilka kylare stödjer AM4 så här långt? Har vi en lista?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D
32GB DDR5
RX 7900XT

Permalänk
Medlem

AMD har tidigare haft stöd för ECC-minnen på konsumentchip. I spekulationerna runt om på nätet verkar det vara en öppen fråga om Ryzen kommer att ha detta stöd. Någon som har en uppdaterad gissning kring detta?

En indikation som talar för är att Naples som ska lanseras i Q2 omtalas av AMD som serverhårdvara, men inte som workstationhårdvara såvitt jag hört. Vilket skulle kunna tyda på att Ryzen även kommer att marknadsföras som worskstationalternativ, något som rimligen skulle kräva ett inte bara pappersmässigt utan också reellt ECC-support (dvs moderkort kommer att stödja detta).

Visa signatur

Här hade jag en historik sen 1990-talet, men den blev tillslut för lång. Aktiva maskiner 2022-framåt:
Work/Play/Everythingstation: AMD Epyc 7443p, Pop OS host, Win10 + Linux guests (KVM/Qemu)
Work/Play nr 2: AMD Phenom II 1090t, Debian + Win 10 (dual boot)
Server x3: Epyc 7252 (TrueNAS Core), Atom 2550 (FreeBSD, backup), Opteron 6140 (Ubuntu, off prem backup)
Retrohörna under uppbyggnad: Dual Pentium Pro 200MHz, Pentium P54C 90MHz, Gravis Ultrasound MAX

Permalänk
Medlem
Skrivet av SectionX2:

Vilka kylare stödjer AM4 så här långt? Har vi en lista?

Tror inga kylare stödjer AM4 just nu, men så fort Ryzen är lanserad så kommer iaf Noctua kostnadsfritt ge ut AM4-fästen som passar mer eller mindre alla deras kylare (mot uppvisande av kvitto). Fler kylartillverkare kommer också göra detta, men kommer inte ihåg vilka.

EDIT: Alla kylare som fäster med clips i monteringsramen runt sockeln kommer att passa. Det är kylare som monteras i hålen i moderkortet som behöver nya fästen.

Visa signatur

WS: AMD 7800X3D | ASUS Rog Strix B650E-I | 32GB G.Skill Flare X5 6000 | MSI RX 6800 | Samsung PM981a 1TB | Louqe Ghost S1
Laptop: ASUS UX32LN | i7-4510U | 12GB DDR3 | 13.3" FHD | 256GB SSD
Server: Intel Xeon E5-2660 | 32GB DDR3 | UnRaid

Permalänk
Medlem

Bra video angående AM4 chipset
https://youtu.be/zhFHLWdL4PY

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Det riktigt stora tror jag blir billiga processor i mellan segmentet som Nordig Hardvare skriver om att AMD tester, för det det är här de riktigt stora försäljningsvolymerna finns: http://www.nordichardware.se/nyheter/amd-forbereder-4-karniga...
Varför de ej hade amds motsvarighet till hyperthreading är en bra fråga?
Med AMD kanske man får en bra 4 kärnig cpu och moderkort för under 3000kr, vågar man tänka 2500kr om ett halvår? Det skulle säljas som smör. Visst en I7 7700K killer är ej fel, men denna cpu säljs väl inte så mycket så det blir en liten marknad?

Dessa processorer kommer att äta upp Intel levande, enligt http://wccftech.com/amd-launching-ryzen-cpu-gdc-2017:

Citat:

If Intel does not do that, then it will live to see its market share being eaten alive by Ryzen processors. With the 8 core going head to head against the i7s, the quad-core version of AMD Ryzen will be the one that will really break through Intel’s i3 and i5 ranks.

De verkar bli quad som genomför dådet.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Hjälpsam

@sAAb: Håller med.
Den här tråden handlar väldigt mycket om Ryzen åttakärniga och nyttan eller inte av åtta kärnor, men den kommer även i sex och fyra kärnor, inte att förglömma.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem

Frågan är vilken sku som blir storsäljaren? Högst klockade 4c8y, Ngn 6c12t, eller rent av lägst klockade 4c4t?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av sAAb:

Dessa processorer kommer att äta upp Intel levande, enligt http://wccftech.com/amd-launching-ryzen-cpu-gdc-2017:

massor av positiva vibbar innan lansering.
känns bra så här innan och sen får man titta på vilket moderkort, chipset samt cpu man ska köpa.
halva grejen med inköp typ

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

@sAAb: Håller med.
Den här tråden handlar väldigt mycket om Ryzen åttakärniga och nyttan eller inte av åtta kärnor, men den kommer även i sex och fyra kärnor, inte att förglömma.

Skrivet av Gruarn:

Frågan är vilken sku som blir storsäljaren? Högst klockade 4c8y, Ngn 6c12t, eller rent av lägst klockade 4c4t?

Skrivet av Flopper:

massor av positiva vibbar innan lansering.
känns bra så här innan och sen får man titta på vilket moderkort, chipset samt cpu man ska köpa.
halva grejen med inköp typ

Ser man på att Intel riskerar att förlora marknadsandelar på en minskande marknad. ..

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/3002448/pc-sales-dow...

Citat:

Infrequent users of PCs, he added, are more likely to resort to a smartphone for applications that ten years ago they might have used a PC for, she suggested. As a result, the market will continue to decline in 2017 despite growth in sales among enthusiasts, gamers and in the business sector.

så verkar Ryzen vara ett hot på riktigt. Fast mycket beroende på pris per prestanda.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Inaktiv

Va positiva ni verkar, i någon länk jag läste här hade ju AMD gått ut med att Ryzen har 40℅ mer prestanda än sin senaste CPU, och vad blir det?

Jag blir glad bara de kommer ifatt lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Va positiva ni verkar, i någon länk jag läste här hadeju AMD gått ut med att Ryzen har 40℅ mer prestanda än sin senaste CPU, och vad blir det?

Jag blir glad bara de kommer ifatt och får ipc som Broadwell

Fast det finns också info om att man kommit upp i 55% högre ipc med sista steppingen, detta tar jag själv med en skopa salt men det finns utan tvekan anledning att vara försiktigt optimistisk. Sen så kommer det i slutändan handla mycket om prissättning men här har man också pratat om priser lägre än Intel på både moderkort och cuper. Märk väl detta är tredjepart som uttalat sig om priserna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| nVidia RTX3090FE | R9 5800X3D | MSI x570 Unify | Ballistix sport 3000c15 32GB DR@3800c16 | Custom Loop EKWB | 12TB nvme, 2TB sata SSD | RM1000x | Creative X4 | Antec C8 | Alienware aw3821dw | >Antec C8 Custom Loop< |

Permalänk
Medlem

@SectionX2: Alla som använder plastfästanordningen är kompatibla (dvs. de billgare kylarna tex. standard AMD kylarna, Wraith). Och alla som använder backplaten är inkompatibla.

Visa signatur

MSI MPG X870E Carbon WiFi| AMD Ryzen 9 9800X3D@5,4 GHz locked| MSI MAG Coreliquid A15 360| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-37-37-50| MSI RTX 4090 Suprim X| Asus ROG PG32UCDM QD-OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av sAAb:

Gött.

Skrivet av sAAb:

Ser man på att Intel riskerar att förlora marknadsandelar på en minskande marknad. ..

http://www.theinquirer.net/inquirer/news/3002448/pc-sales-dow...

så verkar Ryzen vara ett hot på riktigt. Fast mycket beroende på pris per prestanda.

Att marknaden minska och även lär göra det efter efter Ryzen beror på många saker.
Men en anledning kan vara att många inte ser någon vits att uppgradera hårdvarumässigt, Det stora som har hänt är sdd, men de är fortfarande för dyra för den stora skaran.

Jag tycker många analytiker har sett för kortsiktigt, som när surfplattorna kom och försäljningen bara rusade iväg och all annan försäljning minskade, då var det många som trodde att pcn skulle börja försvinna. -Har analyserar inte hört talas om sug efter en ny produkt och mättat marknad?

Nå jag vet väldigt många idag som helt har slutat med stationär och enbart kör bärbara och detta är kanske en trend som kommer att växa. Och då är det intressant att se hur Rysen presterar mobilt, det talar ju gott om låg energiförbrukning.

Annars en väldigt stor anledning till minskad pcförsäljning är att allt idag mer körs på andra datorer, förr satt folk och hade program, filmer, music etc lokalt och flera hade till 5-10 hårddiskar i datorn. Idag så är det ytterst få personer som gör sådant.

Permalänk
Medlem

@anon200632: Målen när Zen projektet började var att öka IPC med 40% över AMDs dåvarande platform. Detta ska man ha klarat med råge om man ska tro visa källor. Som de skriver ovan verkar man klarat av en ökning på ca 55%. Alltså är man runt samma nivå som INTEL är idag.

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dom skickar ut för test hos swec snart, dör ju här av otålighet haha.
Blir nog kalas detta

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

@Holic: Ja det är lite julafton känslan :). Frågan är om vi får en Crescent eller biltema cykel :).

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon200632:

Va positiva ni verkar, i någon länk jag läste här hade ju AMD gått ut med att Ryzen har 40℅ mer prestanda än sin senaste CPU, och vad blir det?

Jag blir glad bara de kommer ifatt lite.

Tror det nämnts i tråden säkert 50 gånger att det är 40% IPC ökning, och första gången det officiellt tillkännagavs av AMD var förra året runt April-Maj. Det är också gamla uppgifter att man numera överstigit 40% IPC. Dom senaste ryktena från folk med god insyn nämner också att det numera är upp till 55% IPC.

Det har också presenterats tester från Canard PC samt skrivits långa tekniska inlägg på vad man kan förvänta sig och varför och ungefär vilken nivå man hamnar på i förhållande till Intel's motsvarigheter.

Personligen har jag vart skeptisk och är en av dom större anledningarna till initiativet att starta tråden och gräva fram så mycket som bara möjligt om Zen för att undanröja eventuella svagheter, men vi ser också AMD's egna test i Blender och Handbrake som matchar en 6900K som är en fruktansvärt snabb och dyr processor.

Zen är också en helt ny arkitektur och kommer med stor sannolikhet göra mycket större inkrementella ökningar jämfört med Core. Intel får stora svårigheter att krama ur mer IPC från Core idag vilket vi också märkt senaste åren, men det är också en av anledningarna till att Intel ryktesvis planerar att skrota Core och göra en helt ny arkitektur som inte bygger på P6, alternativt kraftigt modifierad P6.

Visa signatur

[ AMD 9800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Linux EndeavourOS ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enigma:

Tror det nämnts i tråden säkert 50 gånger att det är 40% IPC ökning, och första gången det officiellt tillkännagavs av AMD var förra året runt April-Maj. Det är också gamla uppgifter att man numera överstigit 40% IPC. Dom senaste ryktena från folk med god insyn nämner också att det numera är upp till 55% IPC.

Det har också presenterats tester från Canard PC samt skrivits långa tekniska inlägg på vad man kan förvänta sig och varför och ungefär vilken nivå man hamnar på i förhållande till Intel's motsvarigheter.

Personligen har jag vart skeptisk och är en av dom större anledningarna till initiativet att starta tråden och gräva fram så mycket som bara möjligt om Zen för att undanröja eventuella svagheter, men vi ser också AMD's egna test i Blender och Handbrake som matchar en 6900K som är en fruktansvärt snabb och dyr processor.

Zen är också en helt ny arkitektur och kommer med stor sannolikhet göra mycket större inkrementella ökningar jämfört med Core. Intel får stora svårigheter att krama ur mer IPC från Core idag vilket vi också märkt senaste åren, men det är också en av anledningarna till att Intel ryktesvis planerar att skrota Core och göra en helt ny arkitektur som inte bygger på P6, alternativt kraftigt modifierad P6.

Gäller 55% även 8/16? eller 4/8 som går att klocka högre?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

@AMD-FX: Rätta mig om jag har fel, men IPC står för Instructions Per Cycle, och är alltså oberoende av klockfrekvens. Den är istället beroende av den grundläggande designen av processorn, så samtliga processorer i en serie har samma IPC.

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AMD-FX:

Gäller 55% även 8/16? eller 4/8 som går att klocka högre?

IPC är ju per klockcykel, du tänker nog mer på IPS instruktioner per sekund.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5700X | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/51gntq | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/gwcxfs
HTPC | https://valid.x86.fr/gqtxws |

Permalänk
Medlem
Skrivet av suzieq:

@AMD-FX: Rätta mig om jag har fel, men IPC står för Instructions Per Cycle, och är alltså oberoende av klockfrekvens. Den är istället beroende av den grundläggande designen av processorn, så samtliga processorer i en serie har samma IPC.

Skrivet av Ratatosk:

IPC är ju per klockcykel, du tänker nog mer på IPS instruktioner per sekund.

Ok. Jag är inte så insatt i ämnet

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon159643:

Gött.

Att marknaden minska och även lär göra det efter efter Ryzen beror på många saker.
Men en anledning kan vara att många inte ser någon vits att uppgradera hårdvarumässigt, Det stora som har hänt är sdd, men de är fortfarande för dyra för den stora skaran.

Jag tycker många analytiker har sett för kortsiktigt, som när surfplattorna kom och försäljningen bara rusade iväg och all annan försäljning minskade, då var det många som trodde att pcn skulle börja försvinna. -Har analyserar inte hört talas om sug efter en ny produkt och mättat marknad?

Nå jag vet väldigt många idag som helt har slutat med stationär och enbart kör bärbara och detta är kanske en trend som kommer att växa. Och då är det intressant att se hur Rysen presterar mobilt, det talar ju gott om låg energiförbrukning.

Annars en väldigt stor anledning till minskad pcförsäljning är att allt idag mer körs på andra datorer, förr satt folk och hade program, filmer, music etc lokalt och flera hade till 5-10 hårddiskar i datorn. Idag så är det ytterst få personer som gör sådant.

Så är det samt instegs datorn har blitt ersatt av platta/mobo eller mammas bärbara för att betala räkningar. Här har AMD alla möjligheter med en Ryzen baserad APU, som även är uppgraderingsbar pga AM4, perfekt första datan till en kid.

Här måste även AMD stätta press på OEM och Märkessbyggare som DELL/Acer osv då de gärna låser in eller gör det omöjligt att uppgradera utan att det är bättre att köpa nytt. Allt på en sockel är enastående för konsumenten och det måste AMD ta vara på!

Branchen behöver mjukvara som 1 pressar gränserna typ Crysis. 2 men även mer pc unika titlar som flockar folk tillbaka, behövs någe som slår likt Cs, WoW även om den sistnämda antagligen kommer vara unik länge. De flesta mmo spelarna har WoW som måttstock, sedan finns det en mindre skara äldre mig själv inkluderad som jämnför med UO andra Everquest DAOC osv. Men ett par revolutionerande mmo's skulle göra gott för PC marknaden i stort.

Som det ser ut idag har PC mer eller mindre bara monopol på Cs och Mobas, och en del av anledningen den genren är så pass stor är nog de flesta är gratis samt att de har generellt har låga systemkrav.

Sorry det blev lite offtopic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Enigma:

Ja köpa 6 eller 8 kärnor som varit ett mål har ju varit lite utanför kartan på inköp med tanke på priserna.
55% ipc skulle ju rocka rätt bra med ryzen men där håller jag mig försiktigt tillgodo med tillförsikt.
Laddad för att följa Ryzens lansering dock

Visa signatur

Träna bort dyslexin. Ryzen 3600 - asus B350plus - Msi Vega56 - Acer 1440p 144hz - M.2 ssd - asus essence stx - Sennheiser hd600 - Corsair 750w - 16gb ram 3ghz - atcs 840 - luftkylt - Felsökning? (Lär dig Googla)