Permalänk
Medlem

Dålig FPS CS GO

Hej, jag har ett problem med CS:GO. Har väldigt dålig fps vilket jag inte borde ha med mina specs.
Ligger runt 90 fps MAX och sjunker ibland ner till 50-60 vilket är oerhört irriterande.

Dator specs:

Proc: AMD FX 4350 Quad Core 4,20 GHz
Ram: 16 GB
Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 650 Ti.
OS: Win 10

Förr kunde jag ligga på 300 fps stabilt iallafall, men detta har försvunnit under formateringar och ominstallationer av CS GO även om alla inställningar är precis likadana som innan.

Mina launch options lyder:

-novid -console -high -tickrate 128 -exec autoconfig -language english -nojoy +cl_forcepreload 1 -nod3d9ex -console -threads 4

Alla settings är satt på lägsta och upplösning 1920x1080. Sätter jag på lägre upplösning blir det inte någon större skillnad så det kvittar för mig.

Nån som vet varför jag får sån låg fps?

Permalänk
Medlem

@BizzyD41
Kan det vara drivrutiner som spökar?

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Du bör ligga runt 100fps kan jag tycka. Försök att inaktivera XBOX DVR du hittar mer information här, https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bärplockaren:

@BizzyD41
Kan det vara drivrutiner som spökar?

Alla drivutiner är uppdaterade till senaste.

Skrivet av NewCamps:

Du bör ligga runt 100fps kan jag tycka. Försök att inaktivera XBOX DVR du hittar mer information här, https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=6239-DZCB...

Tycker med att jag borde ha högre, XBOX DVR är inaktiverat.

Permalänk
Medlem

@BizzyD41: med min nuvarande dator når jag uppemot 400 fps när jag lirar i lägre upplösning medans min lan dator som jag senast testade ligger runt 150.
Du kan se datorerna jag pratar om i min sign, kan även tillägga att lan datorn har tidigare legat runt 300 men efter massa updates har det förändrats.

Jag skulle nog rekommendera dig att försöka dra en overclock på din processor och kolla om det blir någon skillnad på din FPS, förutsäg att du har ett mobo som klarar av det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av NewCamps:

@BizzyD41: med min nuvarande dator når jag uppemot 400 fps när jag lirar i lägre upplösning medans min lan dator som jag senast testade ligger runt 150.
Du kan se datorerna jag pratar om i min sign, kan även tillägga att lan datorn har tidigare legat runt 300 men efter massa updates har det förändrats.

Jag skulle nog rekommendera dig att försöka dra en overclock på din processor och kolla om det blir någon skillnad på din FPS, förutsäga att du har ett mobo som klarar av det.

Får kolla upp om det går att overclocka min proccesor.

Permalänk
Medlem

jag får också dåligt FPS med min nya bygge gtx 1060 6GB - core i5 6600k - 16gb ram - 500 GB ssd.
1080p med låga - medium inställningar.

Permalänk
Medlem

Har drops på min burk med.. och den är ganska mycket vassare än din. Alltså det där spelet haha fan va det käkar

Permalänk
Medlem

Kolla XBOX Dvr, kolla även så att multicore rendering är på i inställningarna.
Prestanda-inställningar på grafikkortet.

Jag hade börjat med att testa ta bort -high och -threads från launch options, vet att dessa kan ställa till med problem.
Frågan är om det är några andra problem med datorn, andra spel etc som även presterar sämre? Så kan du avgöra om det är CS:GO eller datorn i sig som är problemet.

Mvh

Permalänk
Medlem

Hade samma problem tills jag stängde av XBOX DVR... Sen flöt det på igen...