Permalänk
Medlem

GTX 670 mot GTX 660 Ti+?

Tjena!

Jag skulle vilja byta mitt Palit GeForce GTX 670 HDMI DP 2xDVI 2GB med Arctic Accelero Xtreme III kylare då kortet blir för stor för min nya låda (~31,5 cm långt).

Det kanske finns någon med minst ett GTX 660 Ti som vill byta upp sig lite? Eller något annat förslag kanske?

Kortet är super tyst och man kan förmoda att det lämpar sig för överklockning även om jag aldrig har provat det.

Lite benchmarks för ref: GTX660 vs GTX660 Ti vs GTX670 vs GTX760 vs GTX960 benchmarks

Läs hela annonsen här

Permalänk

har ett par GTX 660s om ett sådant är intressant

Permalänk
Medlem
Skrivet av bananasplit_00:

har ett par GTX 660s om ett sådant är intressant

Vad är det för några? _tror_ att jag dock hellre att jag säljer och köper nytt än att byta mot 660, har ifs inte så bra koll på dom

Permalänk
Skrivet av herman82:

Vad är det för några? _tror_ att jag dock hellre att jag säljer och köper nytt än att byta mot 660, har ifs inte så bra koll på dom

har ett Gigabye windforce och ett EVGA FTW, båda har referens PCBn tror jag men de har en liten bump up när det kommer till clocks. har inte brytt mig om att överclocka dem och har försök få dem att fungera i SLI men jag har haft sån oerhörd otur med moderkort så det har inte fungerat... båda korten fungerar fullt och inga artifakter eller något, knappt något dam på dem har känat min LAN PC gansa bra nu men är lite svaga med tanke på att processorn är en I7 2600

Permalänk
Medlem

@bananasplit_00: oki oki, jag håller nog ut ett tag till iaf!

Permalänk
Medlem

Har ett Asus 660 Ti om det kan vara av intresse. har även ett 660 windforce.

Permalänk
Medlem

@palman: Skickar PM till dig!

Permalänk
Medlem

Jag behöver ett kort som är högst 290 mm långt!

Permalänk
Medlem

ASUS GTX 660 DCII OC Boost, 2048MB, 25,9cm (slår de flesta 660 Ti-korten)

@herman82: Hej!

Jag har ett ASUS nVidia GTX 660 DirectCU II OC Boost, 2048MB, 25,9 cm långt [GTX660-DC2O-2GD5]
(https://www.asus.com/se/Graphics-Cards/GTX660DC2O2GD5/), just denna OC Boost-versionen slår
de flesta 660 Ti-korten när det gäller klockningen.

Kortet går stabilt och jag är ute efter just ett GTX 670-kort (2048MB). Längden och märke spelar ingen
roll, utan det är bra kylning som är viktigt för mig.

Kolla in min länk ovan till ASUS och läs mer där om kortet.

Intresserad av ett byte rätt av.

//KenzoM

Visa signatur

"Hopefully another 25 years with AMD!"

Permalänk
Medlem

@KenzoM: Oki hela det här projektet ligger lite på is just nu - jag återkommer

Permalänk
Medlem

Nu har allt löst sig och nu letar jag efter ett kort att nya mig igen