Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Mitt första bygge, behöver lite tips :P

Hello guys! Har länge haft idén om att göra om den gamla radion jag har hemma till en dator. Nu har jag iallafall kommit igång lite grann. Behöver lite tips, på andra bilden så ser ni att jag har tejpat efter hur jag hade tänkt sätta moderkortet (ITX) och tänkte sätta alla uttag på baksidan av lådan för jag vill helst bevara utsidan så mycket som möjligt.

Baksidan är av papper och hade tänkt byta ut den mot något annat och som ni ser på bilderna så är det en del av lådan som går inåt ganska mycket där högtalaren har suttit och om jag skulle ta bort den förlorar jag skruvhål för fronten.
Har inte kommit fram till så mycket mer vart jag ska sätta ssdn/hddn eller vart nättagget ska få plats någonstans och vilken formfaktor tror ni blir bäst? SFX/TFX. Strömknappen skulle jag helt vilja få in på någon utav rattarna om det är möjligt eller någon knapp (Hade tänkt limma fast dom annars)

Notera att jag inte har komponenter än. Den kommer användas till streamingtjänster främst netflix/viaplay osv. Så kom gärna med förslag på komponenter. Nytt eller begagnat spelar ingen roll, tänker inte spendera allt för mycket för komponenterna.

Give me some ideas!

Här har ni lite bilder på hur radion ser ut.

Permalänk
Medlem

Kan vara en idé att börja mäta lite. Det är åtminstone för mig väldigt svårt att få grepp om hur stor den är eller hur långt in högtalarplåten sitter.

Permalänk
Medlem

Höjden på lådan är 20cm och bredden är ca 32cm, djupet är precis så att det får plats med ett itx mobo (17.2cm). 3cm tjock är högtalarplåten ungefär.

Permalänk
Medlem

Skissade upp något i paint som är ungefär hur jag skulle göra https://gyazo.com/9c34b016a5180a6daf15afeb7161df77 . Sen så använder du en extern PSU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av izzeww:

Skissade upp något i paint som är ungefär hur jag skulle göra https://gyazo.com/9c34b016a5180a6daf15afeb7161df77 . Sen så använder du en extern PSU.

Intresserant! Annars hade jag tänkt att man fäster ssd på sfx psun med dubbelhäftande tejp eller något dylikt. Är på jobbet just nu så ska försöka skissa ihop något.