Permalänk
Medlem

Koppla in front panel header

Har två frågor:

1. Vilket håll ska de sättas åt? Alltså, menar inte plus eller minus, (alltså vågrätt) utan... med texten uppåt eller nedåt, så att säga. (lodrätt)
På de kontakter som är 2 pin är det ju inga problem, med power led kontakten är liksom delad, alltså två 1 pin kontakter där den ena är plus och den andra minus. Och vet ju vart de ska sitta, men inte vilket håll, eftersom de går att sitta åt båda hållen och verkar vara typ symmetriska. De övriga kontakterna sitter med texten både uppåt och nedåt, så, frågan är om det spelar någon roll?

2. Finns två ställen enligt bruksanvisningen att sätta power led kontakterna, den ena är 2 pins plus och minus, den andra är 3 pins med plus, minus och minus. Det logiska känns ju att sätta den på förstnämnda eftersom det är två kontakter men lika bra att fråga när jag ändå är här.

Slutligen undrar jag bara om det skulle vara skadligt om man skulle råka sätta allt helt fel?

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm

Permalänk
Medlem

endast led'sen som är beroende av + och -, dom andra spelar absolut ingen roll då dom bara ska sluta en krets. bara dom sitter på rätt pinnar.

Och nej, det är ingen fara att sätta dom fel. bara att försöka igen tills allt funkar.

Visa signatur

CPU: Ryzen 9 3900x Noctua NH-D14 MOBO: TUF Gaming X570-PLUS GPU: GTX 980 RAM: 32 GB 3200 MHz Chassi: R4 PSU: Corsair AX860 Hörlurar: SteelSeries 840 Mus: Logitech G502 Lightspeed V.v. nämn eller citera mig för att få svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haptic:

endast led'sen som är beroende av + och -, dom andra spelar absolut ingen roll då dom bara ska sluta en krets. bara dom sitter på rätt pinnar.

Och nej, det är ingen fara att sätta dom fel. bara att försöka igen tills allt funkar.

Okej! Kändes så. Tack!!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: MSI FM2-A55M-E33 mATX Processor: AMD Athlon II X4 750K 3,4 Ghz FM2 Grafikkort: MSI GeForce GT440 1024MB Internminne: ADATA 4GB (1x4GB) CL9 1333Mhz Premier SSD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 120GB HDD: 1TB Seagate/Samsung Barracuda 7200rpm