Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem

Fick nytt mail idag av Dustin. Min Zelda beställning har utgått. Får hoppas att Ginza levererar istället.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Hej! Vi kontaktar er med anledning av att artikel 5011007904 THE LEGEND OF ZELDA: BREATH OF THE WILD - LIMITED EDITION som ni beställt i denna order dessvärre har utgått ur vårt sortiment, och vi kan därmed inte få tag i denna produkt längre. Vi har tidigare fått information om att leveranstiden endast skulle dra ut på tiden, tyvärr har vi fått ny information idag om att produkten utgått och att vi inte kan få tag på den överhuvudtaget längre. Vi beklagar verkligen det inträffade.:

Jaha det var ju roligt låter lite suspekt då de andra på andra butiker har kvar sin beställning. Ska ringa runt och kolla vilka som har inne. Såg kompletts paketpris och då sparar man in 200:- ingår vanliga zelda spelet.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

110a"]
Fick nytt mail idag av Dustin. Min Zelda beställning har utgått. Får hoppas att Ginza levererar istället.
[/quote]

Beställde du med den billigare varianten 845:- eller beställde du den som var 1300:- någonting?
Ringde komplett de hade kvar sina och de hade inga problem med deras leverantör av Zelda Limited Edition.

Misstänkte att det var något sånt eftersom de tog bort det priset väldigt snabbt på dustin.

Permalänk
Medlem

@Tiamat: hmm skumt att Dustin inte kan få tag på fler? Var beställer dom sina spel kan man ju undra, borde ju va samma typ

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av ricr:

@Tiamat: hmm skumt att Dustin inte kan få tag på fler? Var beställer dom sina spel kan man ju undra, borde ju va samma typ

Ja man undrar återstår att se vad som händer med de som beställde billigt på Ginza med.
Vinstmarginalen lär ju inte va mycket om de får den för 845:- undrar om någon fick igenom en order på Dustin på 845:-.

När jag pratade med en kille på Dustin sa han först att de var försenade till 6:e Mars sen inget svar vad som hände. Det var inte Bergsala de fick in dem ifrån. Plus att komplett hävdar att de har sina kvar.

Beställde Zelda paketet där man får konsolen för ca 3440:- billigare än Inet t e x. tyvärr så kostar endast konsolen 3990:- suger rejält. Bekräftad release på komplett var den 2:e Mars.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Beställde du med den billigare varianten 845:- eller beställde du den som var 1300:- någonting?
Ringde komplett de hade kvar sina och de hade inga problem med deras leverantör av Zelda Limited Edition.

Misstänkte att det var något sånt eftersom de tog bort det priset väldigt snabbt på dustin.

Intressant om Dustin gör skillnad här beroende på vad kunderna handlat för belopp.

Personligen räknar jag knappt Dustin som seriös längre, speciellt som privatperson. Sett tillräckligt för att undvika att handla från företaget men ändå blir det någon ströorder emellanåt. Handlar man som företag så är det, i mitt tycke, ett annat bemötande man ser.

Skrivet av Tiamat:

Ja man undrar återstår att se vad som händer med de som beställde billigt på Ginza med.
Vinstmarginalen lär ju inte va mycket om de får den för 845:- undrar om någon fick igenom en order på Dustin på 845:-.

När jag pratade med en kille på Dustin sa han först att de var försenade till 6:e Mars sen inget svar vad som hände. Det var inte Bergsala de fick in dem ifrån. Plus att komplett hävdar att de har sina kvar.

Beställde Zelda paketet där man får konsolen för ca 3440:- billigare än Inet t e x. tyvärr så kostar endast konsolen 3990:- suger rejält. Bekräftad release på komplett var den 2:e Mars.

https://www.imageupload.co.uk/images/2017/02/07/Zeldapaket.png

Jo, fortfarande inte hört något från Ginza. Vilket jag inte nödvändigtvis tar som ett bra besked men jag hoppas ändå de tänker leverera.

Borde vara lugnt med Komplett, de är seriösa.
Intressant det där med vart Dustin får sina Limited Editions ifrån. Jag hade antagit att det var Bergsala men kan lika väl vara från något annat EU-land förstås. Brexitlandet i väst kanske? UK-utgåvor har varit ganska vanligt i handeln även tidigare. Inte superviktigt för de flesta, är ju mest samlare och extremare entusiaster som vill ha Bergsala-utgåvor, speciellt då från NES och SNES-eran.

Härlig order med, fick du något specialpris på Pro-kontrollern också? Letar relativt passivt efter en själv, vill gärna ha en lagom till lanseringen. 799kr känns rätt saftigt men som Xbox One Elite-ägare så är denna relativt billig, hehe.

Man blir ju bara mer sugen på att få hem sin Switch och samtidigt mer och mer oroad över hur det kommer gå med leveransen ju närmare lanseringen vi kommer. Hade varit bra med klargörande från berörda parter om hur det faktiskt ser ut med leveranser. Att förboka brukar ju ge peace of mind men inte riktigt i detta fall. Eller för den delen NES Classic Mini hehe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Min beställning var på 845 kr.

Har kvar min beställning på 899 kr hos Ginza.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av anon5930:

Härlig order med, fick du något specialpris på Pro-kontrollern också? Letar relativt passivt efter en själv, vill gärna ha en lagom till lanseringen. 799kr känns rätt saftigt men som Xbox One Elite-ägare så är denna relativt billig, hehe.

Man blir ju bara mer sugen på att få hem sin Switch och samtidigt mer och mer oroad över hur det kommer gå med leveransen ju närmare lanseringen vi kommer. Hade varit bra med klargörande från berörda parter om hur det faktiskt ser ut med leveranser. Att förboka brukar ju ge peace of mind men inte riktigt i detta fall. Eller för den delen NES Classic Mini hehe.

Nej fick inget specialpris eller det var ett paketpris. Har beställt 2 st pro-kontroller brorsan ska ha en med.
Jag kollade med Elgiganten och i värsta fall får jag och brorsan stå och hänga där på morgonen eller natten de visste inte om de skulle ha nattöppet den 3:e.

110a"]
Min beställning var på 845 kr.

Har kvar min beställning på 899 kr hos Ginza.
[/quote]

Hoppas att du får igenom beställningen för det priset

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna? Onödig eller inte?

Gioteck Switch Duo Grips (Gör en Joy Con styrenhet bättre att hålla):

https://www.komplett.se/product/912880/gaming/nintendo-switch/tillbehor/gioteck-switch-duo-grips#

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Tycker den ser ut att göra kontrollerna obekvämare. Som att det blir alldeles för långt avstånd till knapparna.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Nej fick inget specialpris eller det var ett paketpris. Har beställt 2 st pro-kontroller brorsan ska ha en med.
Jag kollade med Elgiganten och i värsta fall får jag och brorsan stå och hänga där på morgonen eller natten de visste inte om de skulle ha nattöppet den 3:e.

Hoppas att du får igenom beställningen för det priset

Ah, nice!
Hehe, borde finnas en hyffsad chans. Men beror ju på om det finns några exemplar i handeln eller om alla går åt till oss som förbokat med. Iofs finns det fortfarande spel och tillbehör att sälja med.

Skrivet av solemn:

Onödig och extremt obekväm skulle jag säga. Tänker speciellt på de fyra knapparna som hamnar väldigt fel. Nu har jag själv inte hållit i en Joycon ännu men de är nog jobba att hålla i som de är annars med. Lättare för folk med mindre händer än vad vissa av oss har skulle jag tro. Designen är ju en kompromiss av att kunna göra två kontroller vid mobilt spelande för att kunna spela två på samma skärm. Hade man gjort Joycon bekvämare för att spela i o-dockat läge så hade den blivit obekvämare när den åter var monterad istället.

Borde nog inte vara omöjligt att någon släpper små portabla kontroller som liknar Joycon men är något mer ergonomiska som man lätt kan få med sig i väskan.

Permalänk
Konsolgrävare

satan vad fort tiden går ändå! Snart ett år sedan tråden skapades!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Fler Zelda filmer

Finns lite filmer på Zelda klicka inte på dem om ni inte gillar spoilers: https://www.nintendo.co.jp/zelda/movie.html

Finns en st. grå konsol att förhandsboka (den 3:e Mars) på spel & sånt nu.

Och där var den borta

Permalänk
Medlem

Är också inne på att fixa Switch, samt Zelda.
Men blev en aning överraskad när jag såg att där bara fanns ett hdmi uttag, och ingen toslink.
Går det på något sätt med hjälp av converters att koppla ihop detta så jag iallafall får bild och ljud?

Display: Benq W1070
Ljud : Logitech Z906

Som jag kopplat det till mitt PS4 var inga problem,

Bild
projje>hdmi>konsol

Ljud
konsol>toslink>sub

Men vad gör man när subwoofern inte har hdmi uttag, och konsolet endast har ett som måste användas för bild?
Är jag helt körd och kan glömma detta?

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 9700k 1.290v @ 5 GHz
GPU : MSI Geforce RTX 2080TI Gaming X Trio
RAM : Corsair Vengeance 16GB CL16 DDR4 @ 3.2 GHz
Monitor : LG 48" C4 OLED @ 144 Hz
MOBO : ASUS ROG Strix Z390-F Gaming

Permalänk
Medlem

@Arccai
Om du har möjlighet att dra någon extra kabel borde det inte behövas någon converter. Dra HDMI från Switchen till HDMI 2 (PS3 HDMI 1) och så dra du en lågnivåkabel RCA från Audio out på projektorn till subben. Dock får du bara stereo ljud med denna lösning. Med dagens vardagsrum och ilandsproblem så löser en receiver alla såna här problem.
Vill du använda din nuvarande utrustning och få 5.1 ljud borde denna funka
https://www.conrad.se/?websale8=conrad-swe&pi=1339686&ws_tp1=...

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Oh, intressant!

Det är ju verkligen en billig lösning
Just nu så använder jag den andra HDMI utgången för TV boxen som jag väldigt väldigt sällan kollar på (gör jag mig av med boxen så tror jag även att jag slipper tv licensen, tänkte höra med dom hur som helst)

Kopplar jag det såhär?

mvh

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Oh, intressant!

Just nu så använder jag den andra HDMI utgången för TV boxen som jag väldigt väldigt sällan kollar på (gör jag mig av med boxen så tror jag även att jag slipper tv licensen, tänkte höra med dom hur som helst)

Kopplar jag det såhär?

Jepp, så jag tänkte och så den borde fungera.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Oh, intressant!

(gör jag mig av med boxen så tror jag även att jag slipper tv licensen, tänkte höra med dom hur som helst)

Noo, dom kommer låta dig betala för du har en TV-skärm med mottagare. Så säg du slängt ut boxen och inte längre har någon TV isf. Att du endast har en datorskärm och netflix som du tittar film på.

Visa signatur

Intel NUC :(

Permalänk
Medlem

Räknas Projektor som en TV?
En TV har ju inbyggd mottagare, det har inte en Projektor.

Det är väl snarare mer än tom skärm som måste kopplas med något för att kunna användas,
precis som en helt vanlig datorskärm.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Räcker det inte idag med att ha någon enhet uppkopplad för att se SVT play för att man ska betala?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo säkerligen, men du kan inte se några kanaler med en projektor såvidare du inte kopplar en tv box till den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arccai:

Räknas Projektor som en TV?
En TV har ju inbyggd mottagare, det har inte en Projektor.

Det är väl snarare mer än tom skärm som måste kopplas med något för att kunna användas,
precis som en helt vanlig datorskärm.

Inte ens Radiotjänst själva klarar av att specifiera vad som räknas som TV-mottagare:

https://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-svar/Vad-ar-en-tv-mottagare/

"Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar.

Exempel på tv-mottagare:

tv
digitalbox
video med kanalväljare
inspelningsbar dvd-spelare
dator med tv-kort"

Men Radiotjänst fick ju betala tillbaka en massa miljoner pga av ett domstolsbeslut som slog fast att en dator INTE ska räknas som en TV-mottagare och därför inte ska beläggas med avgift:

http://www.svt.se/kultur/radiotjanst-betalar-tillbaka-40-miljoner

Jag tror inte Radiotjänst har någon riktig koll heller. "Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar".. det skulle lika gärna kunna vara en smartphone t.ex.

Permalänk
Medlem

Låter väldigt lustigt, jag får ringa och höra med dom sen.
Men innan dess så måste jag bara få lite mer av en säker bekräftelse om kopplandet med AV Konvertern fungerar korrekt.

Visst hade stereo ljud funkat, men kan man få ut 5.1 så är väl det en självklarhet

Visa signatur

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av solemn:

Inte ens Radiotjänst själva klarar av att specifiera vad som räknas som TV-mottagare:

https://www.radiotjanst.se/sv/Kundservice/Vanliga-fragor-och-svar/Vad-ar-en-tv-mottagare/

"Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar.

Exempel på tv-mottagare:

tv
digitalbox
video med kanalväljare
inspelningsbar dvd-spelare
dator med tv-kort"

Men Radiotjänst fick ju betala tillbaka en massa miljoner pga av ett domstolsbeslut som slog fast att en dator INTE ska räknas som en TV-mottagare och därför inte ska beläggas med avgift:

http://www.svt.se/kultur/radiotjanst-betalar-tillbaka-40-miljoner

Jag tror inte Radiotjänst har någon riktig koll heller. "Som tv-mottagare räknas all utrustning som är avsedd för att ta emot tv-sändningar".. det skulle lika gärna kunna vara en smartphone t.ex.

Jag har varit utan TV i 20 år inget jag saknar. De knackade på här nyligen en Fredag 19:30 prime time och undrade varför jag inte hade en TV. Sa att jag har varit utan i 20 år och saknade inte den heller.

Då på den tiden de var tvungna att betala tillbaka frågade de om jag hade en TV, dator eller mobil med TV mottagning. Nej sa jag har en vanlig mobil man kan ringa med ingen kamera eller internet. Har aldrig fått nån faktura eller efterkrav av dem.

Sist släppte jag inte in han som var här för katterna var på väg ut. Men visst han försökte tjuvkika om jag hade TV. Han får gärna komma in men skaffa husrannsakan då. Har inget att dölja. Givetvis får man automatiskt frågan: Varför man inte ser på TV (har de e.g inte med att göra). Kör oftast med den att jag är med i en sekt och TV:n är satans påfund. Så lämnar de en ganska snabbt :),

Vill du bli av med Jehovas vittnen för alltid kan du köra samma princip: Javisst jag är troende med och talar i tungor kom med in och be med mig. De kommer aldrig tillbaka. Däremot kommer frilansade TV kontrollanter alltid tillbaka ;D.

Permalänk
Medlem

Jag gör nog så att jag drar direkt från projektorn med RCA-kabel, jag får överleva Stereo ljud

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag kör själv med projektor och har löst bekymret med en hdmi switch med toslink och rca uttag. Kostar nån krona men fungerar riktigt bra

Hdmi switch

Permalänk
Medlem

Jasså tack för tipset,

Kikade även på denna 3-Vägs HDMI Switch

Vilket ser lovande ut för lite mindre peng,
Btw fick du ut 5.1 genom den du körde?

Visa signatur

Permalänk
Inaktiv

Tre veckor kvar nu, lanseringen närmar sig fort.

Blir att se över lite tillbehör för mig i helgen, Pro-kontroller framförallt men också någon form av fodral. Troligen bara något i stil med https://www.komplett.se/product/912450/gaming/nintendo-switch... men exempelvis https://www.komplett.se/product/912870/gaming/nintendo-switch... ser intressant ut med. Men troligen lite overkill för mitt behov.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Tre veckor kvar nu, lanseringen närmar sig fort.

Blir att se över lite tillbehör för mig i helgen, Pro-kontroller framförallt men också någon form av fodral. Troligen bara något i stil med https://www.komplett.se/product/912450/gaming/nintendo-switch... men exempelvis https://www.komplett.se/product/912870/gaming/nintendo-switch... ser intressant ut med. Men troligen lite overkill för mitt behov.

Gick lite all in och bokade:

Hej då lönen

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 PRO | PlayStation Portal | Nintendo Switch 2 | Xbox Series X | MiSTER Pi - Retro Gaming FPGA Board | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X | Steam Deck |

Permalänk
Medlem
Skrivet av tyvar1:

Gick lite all in och bokade:

Ingår inte den i Switch-paketet?