Problem med Mozilla Thunderbird efter recovery

Permalänk
Medlem

Problem med Mozilla Thunderbird efter recovery

Klantskallen nummer ett här...

Jag hade vissa problem med datorn som gjorde att jag provade en nyinstallation av Windows 10 för att se om det blev nåt bättre. Det gjordes tyvärr sent på kvällen så p.g.a. stress eller klanteri eller liknande så glömde jag helt att backa upp min mail innan jag blåste hela C-partitionen....
Efter lite panik så lyckades jag så småningom återskapa all mail (vad det ser ut som, filmässigt) med GetDataBack. Nu har jag dock lite problem med att få Thunderbird att förstå att den ska läsa in de filerna och inte vilja skapa ett nytt konto och kontoinställningar varje gång jag startar programmet. Trodde i min naivitet att det räckte att flytta hela Thunderbird-mappen till rätt ställe men inte ens efter att ha bytt namn på profiles-mappen i profiles.ini så bryr sig Thunderbird det minsta.

Så jag tänkte höra här efter tips innan jag blir mer tokig än vad jag är. Det är säkert den enklaste grej jag behöver göra, men vad?

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler

Permalänk
Medlem

Löste det genom att följa instruktionerna här http://kb.mozillazine.org/Recovering_deleted_mail_accounts

Visa signatur

PSN: TheDarkRuler