Få Windows 10 att se ut som Windows 7. Går det?

Permalänk
Medlem

Få Windows 10 att se ut som Windows 7. Går det?

Jag har det lite svårt att hitta rätt i Windows 10. Går det att få den att likna W7?
Jag lyckades att få startknappen. Inte listan med alla program i tur och ordning.
Det bara kommer typ pussel...

Permalänk
Medlem

Högerklicka på alla rutor ('pusselbitar') och välj att ta bort dem, därefter kan du 'dra in' startmenyn åt vänster för att få den att se ut som i tidigare Windowsversioner. Ett annat tips är att ändra visningsalternativen för att komma direkt till 'den här datorn' när du öppnar utforskaren. För att göra det öppnar du utforskaren och klickar visa -> alternativ -> ändra mapp- och sökalternativ -> öppna utforskaren i -> den här datorn.

Visa signatur

NZXT H5 | Asus Strix B550-F | 5800X3D | NZXT Kraken Elite 240 | 32GB Kingston Fury 3600MHz CL18 | Corsair RM850x Shift | Kingston Fury 2TB NVMe | 4070 Super FE | Dell G2724D 165Hz

Permalänk
Medlem

Istället för att behöva göra något själv.. ladda ner Classic Shell Startmenu och välj Windows 7 temat.
Du får även lite fler inställningar i utforskaren.
Såhär blev min startmeny att se ut:

Dold text

Såhär ser Utforskaren ut:

Dold text
Visa signatur

NZXT H510 Flow MSI B450 Tomahawk MAX
AMD Ryzen 5800X3D RX 7900XTX Kingston Fury 64GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Jag har det lite svårt att hitta rätt i Windows 10. Går det att få den att likna W7?
Jag lyckades att få startknappen. Inte listan med alla program i tur och ordning.
Det bara kommer typ pussel...

Jag kör med Classic Shell och 7+ Taskbar Tweaker.

Permalänk
Medlem

Tackar! Precis detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av A-gubbe:

Jag har det lite svårt att hitta rätt i Windows 10. Går det att få den att likna W7?
Jag lyckades att få startknappen. Inte listan med alla program i tur och ordning.
Det bara kommer typ pussel...

Som sagt ladda ner Classic shell. Funkade fint för mig. Start menyn + utforskaren ser precis ut som i win7 om du väljer det alternativet i Classic shell.

Visa signatur

FD pop air xl svartt// ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II + Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Vengeance RGB RT Svart// Ryzen 7 5700X 3.4 GHz + Corsair iCUE H100i RGB PRO XT// Sapphire RX5600XT Pulse// AOC 27G2UG4 IPS 144Hz// Win11 på wd_black sn850x 1tb// Corsair RM750x// MATTA: SWECLOCKERS 90cm// Corsair Dark Core RGB PRO Wireless // Google pixel 8 Pro// HyperX Cloud II

Permalänk
Medlem

Fixat och testat. Jag är jättenöjd med Classic shell.