Permalänk
Medlem
Skrivet av athle86:

hehehe, bra räddning med blu-ray spelaren. fast är det inte värt att köpa en ps4:a då? eftersom blu-ray spelaren har bara en funktion

Skönt att höra att bilden är sublim. Min TV kommer imorgon sjukt taggad nu

Nja, funderade på en Xbox men det skulle bli som vanligt att den bara står där. Spela ska man göra på dator.
Enligt mina fördomar brukar konsoler kunna väsnas ganska mycket också.
Knep samsungs spelare till reapris och tre filmer på köpet. Den var ca en femhundring billigare under BF men orka gråta över spilld mjölk 😜

http://cdon.se/hemelektronik/samsung-ubd-k8500-xe-3-filmer-p3...

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Ska bara uppdatera och säga att mitt eftersläp är borta för längesen. Ingen aning om vad som fixade det. Först körde jag, min idiot, Xbox One på HDR-bildläge och undrade varför jag hade så hög input lag >.< Bytte till "Intensiv" eller "Sport" och jag har perfekt svarstid. Jag spelar även alla mina spel på denna TV nu, och får högre FPS pga 100 Hz än min 4K 60 FPS skärm(sämsta köpet jag gjort någonsin). GTA V på 4K 100hz ser extremt vackert ut och flyter på klockrent. Eller vänta nu, går det ens få över 60 Hz på 4K? Jag håller iaf koll på FPS:en och den är över 100 hela tiden.

Mycket nöjd med denna TV. Tur att man inte fick ryck och gick efter E6:an. Enligt min optiker har jag endå inget 3D-seende. Synd bara att ögonen "vänjer sig" vid bildkvalitén. Det blir bara den där WoW-upplevelsen första dagarna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daroo:

Ska bara uppdatera och säga att mitt eftersläp är borta för längesen. Ingen aning om vad som fixade det. Först körde jag, min idiot, Xbox One på HDR-bildläge och undrade varför jag hade så hög input lag >.< Bytte till "Intensiv" eller "Sport" och jag har perfekt svarstid. Jag spelar även alla mina spel på denna TV nu, och får högre FPS pga 100 Hz än min 4K 60 FPS skärm(sämsta köpet jag gjort någonsin). GTA V på 4K ser extremt vackert ut.

Mycket nöjd med denna TV. Tur att man inte fick ryck och gick efter E6:an. Enligt min optiker har jag endå inget 3D-seende. Synd bara att ögonen "vänjer sig" vid bildkvalitén. Det blir bara den där WoW-upplevelsen första dagarna

Du menar att TVn har 100 äkta hz?

Permalänk
Medlem

@cider123: Alltså, när jag kollar FPS:en så ligger jag över 100 FPS hela tiden i GTA V på denna TV, jämfört med på min datorskärm där jag alltid ligger runt 60 FPS. Hur det hänger ihop har jag ingen aning om.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av daroo:

@cider123: Alltså, när jag kollar FPS:en så ligger jag över 100 FPS hela tiden i GTA V på denna TV, jämfört med på min datorskärm där jag alltid ligger runt 60 FPS. Hur det hänger ihop har jag ingen aning om.

Vsync kanske? Låter ju onekligen underligt, men hade varit intressant å veta om TV'n faktiskt har 100 hz output eller om det är 60hz a la 120 dubbel buffert trams ^^ Försökt googla men hittar olika svar beroende på sida jag kollar på - inkl LGs egna spec sida (som säger 120hz)

Permalänk
Medlem

@cider123: Just det, Vsync stänger jag av glömde jag tillägga. Men jag har för mig att jag inte får högre FPS om jag gör det på 60 Hz skärmen.

Kan inte fatta att jag har en 4K-dator men knappt vet vad Vsync är hehe

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av daroo:

GTA V på 4K 100hz ser extremt vackert ut och flyter på klockrent. Eller vänta nu, går det ens få över 60 Hz på 4K? Jag håller iaf koll på FPS:en och den är över 100 hela tiden.

Du kan inte köra mer än 60 Hz till TV:n FPS-siffran är renderingshastigheten i spelet. Mycket är förstås en smaksak men de finns sällan någon anledning att köra mer än 60 Hz/fps för den typen av spel. Förslagsvis med V-Synk på för att undvika tearing.

Men du får inte 100 fps i GTA V och 4K-upplösning om du inte kör riktigt låga grafikinställningar. Säker på att du inte kör 1920x1080 till OLED-TV:n?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laxpudding:

Du kan inte köra mer än 60 Hz till TV:n FPS-siffran är renderingshastigheten i spelet. Mycket är förstås en smaksak men de finns sällan någon anledning att köra mer än 60 Hz/fps för den typen av spel. Förslagsvis med V-Synk på för att undvika tearing.

Men du får inte 100 fps i GTA V och 4K-upplösning om du inte kör riktigt låga grafikinställningar. Säker på att du inte kör 1920x1080 till OLED-TV:n?

Nej jag är helt säker på att jag lirar på 4K och grafikinställningarna har jag ställt in efter Nvidia Experience(optimal) och det är höga grafikinställningar men inte högsta. Ska provspela lite imorgon om jag orkar så kan dubbelkolla. Ska även kolla så att det inte är Precision X som ger felaktig FPS.

En sak är säker. Det är mycket skönare att spela på teven än dataskärmen.