Permalänk
Medlem

Är alla "nakna" minnen Low Profile?

Som rubriken antyder, hittade ett 32GB DDR3 set för knappt 1200kr, nakna Kingston minnen utan kylare.
Men har sedan tidigare Corsair Low Profile (4GB x 2) och t.om. där är det riktigt tajt.

Så är Corsairs LP minnen helt enkelt mindre kylfläns eller är dom lägre än standardminnen?
Känns ovärt att köpa Corsairs LP minnen 8GB x 2 när jag får 16GB x 2 nakna billigare..

Kylfläns behövs knappast då DDR3 drar så lite ström, dessutom överklockar jag inte speciellt mycket på denna dator..

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Jag vill säga ja, men så finns det ju säkert undantag.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Vissa serverminnen kan vara högre. Men du kan räkna med att ett par nakna Kingston är som Corsairs LP minnen ja.

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

Problemet idag är väl egentligen att "LP" minnen faktiskt är helt vanliga minnen med kylare som inte är dubbelt så höga som själva PCBn.
"Riktiga" LP Minnen är långt från lika vanliga att se på marknaden men de är BETYDLIGT lägre än t.ex Vengeance LP

Visa signatur

R5 3600 | 5700 xt | XPG SPECTRIX 3200MHz 16GB | B450i Aorus Pro WIFI | Corsair SF750v2 | Evolv Shift Air |
Galleri: Aether | Chandra

-=CITERA FÖR SVAR=-

Permalänk
Medlem

Kyla minnen är ganska värdelöst

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Avstängd

Lp minnen brukar vara lägre och har inte med kylningen att göra och minnes kylare är bara jävla trams som gör varken till eller från om man tänker vanliga modeller och handlar enbart om det låter bra och blir mer estetiskt tilltalande men finns dom med bättre kylnigar där kanske det blir lite skillnad men inte ens klockade brukar gå varm utan "kylflänsen"

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w