Oroar mig över elektriskt ljud när jag pluggar in PSUn.

Permalänk

Oroar mig över elektriskt ljud när jag pluggar in PSUn.

Hejsan! Varje gång jag pluggar in PSUn så blir det ett litet elektriskt ljud, som håller sig i kanske 3-5 sekunder. Undrar om detta är farligt för komponenterna eller helt normalt? Låter typ som om det blir någon kortslutning eller dylikt. Datorn fungerar ju fortfarande men hade ju inte varit så trevligt om det på lång sikt sänkte livstiden på mina komponenter.

Visa signatur

i7 7700K // Radeon RX 480 8GB // Corsair 16GB DDR4 3000Mhz CL15
Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Kopplar du ur och i agget ofta?
Sprakar det?

Permalänk
Skrivet av lorgix:

Kopplar du ur och i agget ofta?
Sprakar det?

Nja jag har ju fått göra det en del gånger nu när det har varit problem med datorn. Sprakar som man ser? Nja ser nog inget. Det låter nog bara. Det Börjar högt sen tonar det ner tills det är helt tyst.

Visa signatur

Vengeance // MSI Z270 TOMAHAWK // Samsung 850 EVO 500GB // Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Låter jävligt märkligt tycker jag... Kommer ljudet från PSUn eller ifrån högtalare/hörlurar? Kan du försöka beskriva ljudet lite bättre eller kanske spela in det på telefonen och lägga upp?

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem

Jag har inte varit med om något liknande. Personligen skulle jag vara lite lätt oroad.
Vad är det för problem du har haft med datorn?

Permalänk
Skrivet av trickeh2k:

Låter jävligt märkligt tycker jag... Kommer ljudet från PSUn eller ifrån högtalare/hörlurar? Kan du försöka beskriva ljudet lite bättre eller kanske spela in det på telefonen och lägga upp?

När jag kopplar in strömkabeln i PSUn då låter det. I några sekunder. Låter liksom som att det kommer mellan strömkabeln och PSUn. Kan inte riktigt beskriva det då det var typ en vecka sen jag senast kopplade in den och jag inväntar mina delar från Inet. Men typ lite buzzing elektriskt ljud.

Skrivet av lorgix:

Jag har inte varit med om något liknande. Personligen skulle jag vara lite lätt oroad.
Vad är det för problem du har haft med datorn?

En jävla massa bluescreens. Skickade mina delar till Inet och visade att CPUn var defekt. Helt ny. Grejen är den har alltid gjort det här ljudet. Med min gamla dator också Jag tror det kan ha och göra med förlängningssladden som den sitter i för den kan också göra det ljudet typ när man startar den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av tripletutorial:

När jag kopplar in strömkabeln i PSUn då låter det. I några sekunder. Låter liksom som att det kommer mellan strömkabeln och PSUn. Kan inte riktigt beskriva det då det var typ en vecka sen jag senast kopplade in den och jag inväntar mina delar från Inet. Men typ lite buzzing elektriskt ljud.

Det konstiga är att det låter i flera sekunder. Att det sprakar lite under en bråkdel av en sekund är helt normalt.
Står du och ruckar på kontakten kontinuerligt så kan det fortsätta låta.

Skrivet av tripletutorial:

En jävla massa bluescreens. Skickade mina delar till Inet och visade att CPUn var defekt. Helt ny. Grejen är den har alltid gjort det här ljudet. Med min gamla dator också Jag tror det kan ha och göra med förlängningssladden som den sitter i för den kan också göra det ljudet typ när man startar den

Vem har byggt datorn?