Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

Om jag lägger handen runt om den vänstra joy-conen och sedan lägger benen i kors och håller kontrollen bakom så får jag en hel del desync, men det verkar som det måste va båda sakerna samtidigt, har jag bara ett ben i vägen verkar de ej vara några större problem, är det värt att klassa som en kontroll med problem?

Edit: omjag spelar ett tag och kontrollen är helt still ett tag så verkar den kunna tappa kontakten tills jag rör lite på den, så har nog definitivt en med sync fel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jag kör utan skärmskydd, tycker att det är onödigt med sånt på en leksak. Skärmen har fått en del stryk men det har gått bort genom att torka av med tröjan 🤣.

Köpte dock ett fodral till den då jag använder den mycket på resande fot och att ha den i en plastpåse började kännas... fattigt 🤔

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz - MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6GB - Corsair 2x8GB 3000MHz

YOMAHA, YOMASO!

Permalänk
Medlem

Beställde en Switch + Zelda igår, tänkte avvakta med procontrollern då 800 spänn kändes lite saftigt att lägga extra...

Överlever man utan den?

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Skrivet av siggealm:

Beställde en Switch + Zelda igår, tänkte avvakta med procontrollern då 800 spänn kändes lite saftigt att lägga extra...

Överlever man utan den?

Man överlever, jag köpte Pro'n i hopp om att min sambo kan tänka sig spela Mario Kart med mig:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Beställde en Switch + Zelda igår, tänkte avvakta med procontrollern då 800 spänn kändes lite saftigt att lägga extra...

Överlever man utan den?

Man överlever absolut utan den, åtminstone för spel som Zelda, shovelknight och dylikt. Dock kan den nog vara skön att ha om man ska spela Mario kart 8 med vänner därhemma känner jag, så för min del blir det ett inköp relativt snart av en sådan.

Vad jag hört från folk som har en sådan så ska den tydligen vara väldigt angenäm att använda så om man vill ha extra komfort när man spelar så är det kanske särskilt värt en investering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Damponmyboard:

Man överlever, jag köpte Pro'n i hopp om att min sambo kan tänka sig spela Mario Kart med mig:)

Jo sant det kan ju vara en anledning också, får väl se nu innan Mario Kart kommer hur mycket tid man lägger vid Switchen.

Skrivet av Viina:

Man överlever absolut utan den, åtminstone för spel som Zelda, shovelknight och dylikt. Dock kan den nog vara skön att ha om man ska spela Mario kart 8 med vänner därhemma känner jag, så för min del blir det ett inköp relativt snart av en sådan.

Vad jag hört från folk som har en sådan så ska den tydligen vara väldigt angenäm att använda så om man vill ha extra komfort när man spelar så är det kanske särskilt värt en investering.

Okej tack för svar!
Jag får väl se första månaden helt enkelt hur mycket pengar man vill lägga på tillbehör spel osv.

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Beställde en Switch + Zelda igår, tänkte avvakta med procontrollern då 800 spänn kändes lite saftigt att lägga extra...

Överlever man utan den?

NU har jag inte Switch själv, men tycker personligen att en bra kontroller (eller mus, tangentbord) alltid är viktigt för mig och spelupplevelsen. Även om jag längre fram skaffar Switch för portabelt syfte (är främst PC-spelare, och i andra hand lite XB1S och telefon/platta) så hade jag nog ändå kostat på mig en bra handkontroller. Ergonomi är viktigt för mig, men svårt att säga hur viktigt det är för dig.

Kan däremot tipsa om att du kan spara en 150 pix ungefär om du skall beställa saker ifrån Amazon UK. Beställde själv nyss en en olivgrön XB1S-kontroller, en 8bitdo NES30 Pro och en 8bitdo WiiU BT-dongle för min NES Mini - och fick bra pris på alla saker.

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Pro-Controller-Black...

(£60, dvs ungefär 640 SEK.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

NU har jag inte Switch själv, men tycker personligen att en bra kontroller (eller mus, tangentbord) alltid är viktigt för mig och spelupplevelsen. Även om jag längre fram skaffar Switch för portabelt syfte (är främst PC-spelare, och i andra hand lite XB1S och telefon/platta) så hade jag nog ändå kostat på mig en bra handkontroller. Ergonomi är viktigt för mig, men svårt att säga hur viktigt det är för dig.

Kan däremot tipsa om att du kan spara en 150 pix ungefär om du skall beställa saker ifrån Amazon UK. Beställde själv nyss en en olivgrön XB1S-kontroller, en 8bitdo NES30 Pro och en 8bitdo WiiU BT-dongle för min NES Mini - och fick bra pris på alla saker.

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Pro-Controller-Black...

(£60, dvs ungefär 640 SEK.)

Jag förstår vad du menar, när jag själv spelar så är det till mestadels PC också men tänkte jag skulle testa Switchen då jag alltid gillat Nintendos spel utbud.

Får se första tiden hur det funkar med bas controllern annars får jag öppna plånboken, tack för tipset!

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Jag förstår vad du menar, när jag själv spelar så är det till mestadels PC också men tänkte jag skulle testa Switchen då jag alltid gillat Nintendos spel utbud.

Får se första tiden hur det funkar med bas controllern annars får jag öppna plånboken, tack för tipset!

Låter som en bra plan. Det är ju väldigt lätt att komplettera med senare om du känner behovet.

Tror du kommer ha kul och bli nöjd med Switchen som den är på resa!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Vad har ni köpt för accessoarer till era Switch? Själv köpte jag: Skärmskydd av märket amFilm

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-Tem...

Letar dock efter en bra resväska till den

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Vad har ni köpt för accessoarer till era Switch? Själv köpte jag: Skärmskydd av märket amFilm

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-Tem...

Letar dock efter en bra resväska till den

Hur är det när ni beställer från Amazon. Extra avgifter etc som tillkommer? Man kanske skulle köpa konsolen därifrån annars?

Permalänk
Medlem

@K-D][Aramis: Handlat både på .de och co.uk, inga problem. Man ska ju f.ö inte tulla inom EU. Leverans tar dock ~5-7arbetsdagar. Men priserna brukar oftast vara bättre än Svenska ÅF på vissa produkter.

Frakten varierar, vet att .de har frifrakt vid ordar över 300kr.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Vad har ni köpt för accessoarer till era Switch? Själv köpte jag: Skärmskydd av märket amFilm

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-Tem...

Letar dock efter en bra resväska till den

Har också amFilm dock har jag fått problem att den släppt lite i nederkant, se mitt anlägg:
#16757606

Har du haft några problem?

Köpte också från amazon, funkade perfekt.
Fick svar från amFilm (Techmatte) igår att troligtvis var det något fel på mitt skärmskydd och att jag ska få tillbaka pengarna.
Och idag så trillade pengarna in på kontot.
Smidigt!

Jag har denna väska till min, tycker den funkar kanon:
https://www.dustinhome.se/product/5011007891/switch-deluxe-ze...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

@UniMatrixZ: Har inte fått mitt ännu, men är det bubblorna som kanske orsakar problemet? Man får ju med två stycken, så man har väl två försök att göra det bubbelfritt

Verkar va slut på väskor för Switchen runt om i Sverige.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Hur är det när ni beställer från Amazon. Extra avgifter etc som tillkommer? Man kanske skulle köpa konsolen därifrån annars?

Det varierar är det korta svaret (som inte säger så mycket).

Jag brukar alltid köpa ifrån Amazon UK själva, eller ifrån säljare som låter Amazon hantera lager, försäljning, frakt och service åt dom (då blir frakt oftast billigare på en större samlad order, och Amazon UK har en mycket bra kundservice som står då även för garantier och löser eventuella problem smidigt).

Här kan du se exempel på alla frakter och avgifter (ca £6 i frakt) på en order som jag la senast igår:

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Skrivet av t3ddyyy:

Om jag lägger handen runt om den vänstra joy-conen och sedan lägger benen i kors och håller kontrollen bakom så får jag en hel del desync, men det verkar som det måste va båda sakerna samtidigt, har jag bara ett ben i vägen verkar de ej vara några större problem, är det värt att klassa som en kontroll med problem?

Edit: omjag spelar ett tag och kontrollen är helt still ett tag så verkar den kunna tappa kontakten tills jag rör lite på den, så har nog definitivt en med sync fel

Skickades från m.sweclockers.com

Om du upplever det som störande tycker jag du borde lämna in den. Speciellt om den kan tappa anslutningen när du har den stilla.

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

Vad har ni köpt för accessoarer till era Switch? Själv köpte jag: Skärmskydd av märket amFilm

https://www.amazon.co.uk/Nintendo-Switch-Protector-amFilm-Tem...

Letar dock efter en bra resväska till den

Köpte denna där det ingick både väska och skärmskydd, kostade 250kr på Ellos. Mycket nöjd!
https://www.dustinhome.se/product/5011007888/switch-carrying-...

Visa signatur

Teknikkanal på Youtube: goo.gl/XOKPjP
Många videos om Nintendo Switch att spana in!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

@MdS: Har inte fått mitt ännu, men är det bubblorna som kanske orsakar problemet? Man får ju med två stycken, så man har väl två försök att göra det bubbelfritt

Verkar va slut på väskor för Switchen runt om i Sverige.

Var inga "bubblor" efter monteringen, den var helt perfekt ända tills jag efter att ha låtit glaset härda i 48 timmar stoppade switchen i dockan och lirade kanske totalt 10-15 timmar.
Efter det upptäckte jag bubblorna.
Har monterat det andra glaset nu få se om det blir lika med det.

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Läste vad det kostar att tillverka en nintendo switch: 2300:-

Finanstidningen Nikkei rapporterar att det är Fomalhaut som analyserat komponenterna som ingår och tack vare sin insikt i tillverkningsindustrin har de därefter gjort den kvalificerade analysen att varje enhet kostar runt $257 (runt 2300 kronor) att tillverka. Är det mer eller mindre än du räknat med?

Källa

Tja vad tycker ni dyrt eller billigt?

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Läste vad det kostar att tillverka en nintendo switch: 2300:-

Finanstidningen Nikkei rapporterar att det är Fomalhaut som analyserat komponenterna som ingår och tack vare sin insikt i tillverkningsindustrin har de därefter gjort den kvalificerade analysen att varje enhet kostar runt $257 (runt 2300 kronor) att tillverka. Är det mer eller mindre än du räknat med?

Källa

Tja vad tycker ni dyrt eller billigt?

Låter helt klart mer än vad än vad jag trodde!

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Damponmyboard:

Låter helt klart mer än vad än vad jag trodde!

Ja helt klart väldigt dyrt så de som väntar på en prissänkning kanske kan ta en funderare.

Har förhandsbeställt en sån här:

Får så ont i fingrarna när jag spelar Binding Isaac älskar Arcade känslan speciellt i shoot 'em up spel.

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

Ja helt klart väldigt dyrt så de som väntar på en prissänkning kanske kan ta en funderare.

Har förhandsbeställt en sån här:

https://pbs.twimg.com/media/C5-5evJUwAANhkb.jpg

Får så ont i fingrarna när jag spelar Binding Isaac älskar Arcade känslan speciellt i shoot 'em up spel.

Känns som att du redan är ganska bra kittad till din Switch

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

@Damponmyboard: Jo jag tar väl igen den tiden sen jag spelat nintendo sen sist 1986-87 hade iofs sega mega drive med

Men har alltid älskat arkade spel hängde alltid i spelhallar när jag var liten

Permalänk
Medlem

Har de slut på svampar i nintendo-fabriken? Varför finns det inga pro kontroller i lager nånstans? Amazon.de som verkar billigast får inte in ny leverans fören två veckor.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av phanto:

Har de slut på svampar i nintendo-fabriken? Varför finns det inga pro kontroller i lager nånstans? Amazon.de som verkar billigast får inte in ny leverans fören två veckor.

Vet inte vänta och beställ white glow pro kontroller istället:

Ps det är en fan-gjord bild

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

@Damponmyboard: Jo jag tar väl igen den tiden sen jag spelat nintendo sen sist 1986-87 hade iofs sega mega drive med

Men har alltid älskat arkade spel hängde alltid i spelhallar när jag var liten

Skönt att höra! Hoppas verkligen det kommer ett bra donkey Kong spel eller pokemon till switchen! 👍😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Läste vad det kostar att tillverka en nintendo switch: 2300:-

Finanstidningen Nikkei rapporterar att det är Fomalhaut som analyserat komponenterna som ingår och tack vare sin insikt i tillverkningsindustrin har de därefter gjort den kvalificerade analysen att varje enhet kostar runt $257 (runt 2300 kronor) att tillverka. Är det mer eller mindre än du räknat med?

Källa

Tja vad tycker ni dyrt eller billigt?

Jag tror de räknat lite högt, och lagt på vinstmarginaler för Nintendo och alla mellanled, ÅF, etc.

Detta är ungefär vad den kostar komplett i butik med alla tillbehör i Japan, till vanliga slutkunder.

Nintendo har heller aldrig haft en historia att sälja till förlust. De brukar ha bra marginaler på hårdvaran. Se bara på deras kontrollers, etc.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Vet inte vänta och beställ white glow pro kontroller istället:

https://pbs.twimg.com/media/C8sGC3CUAAAun1o.jpg

Ps det är en fan-gjord bild

Gillar denna. Snyggt!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Konsolgrävare

Graceful Explosion Machine – Nintendo Switch Trailer

Release idag!

Mr. Shifty – Nintendo Switch Trailer

Release 13 April!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maximerat:

Om du upplever det som störande tycker jag du borde lämna in den. Speciellt om den kan tappa anslutningen när du har den stilla.

Jag är i tyskland atm och veckan framöver, så jag får ta och leva med det fram tills jag kommer till sverige och kontakta nintendo. Som jag förstått det så kontaktar man dom bara, dom gör en basic kontroll för att konstatera att man har sync fel, sen får man någon typ av fraktsedel för att skicka in kontrollen till dom?