Star Wars: Battlefront 2 får tre gånger mer innehåll än föregångaren vid lansering

Permalänk
Melding Plague

Star Wars: Battlefront 2 får tre gånger mer innehåll än föregångaren vid lansering

Uppföljaren till 2015 års Star Wars: Battlefront blir tre gånger större sett till innehåll vid lansering, med bland annat en ny enspelarkampanj, nya fordon och karaktärer.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar vad detta innehåll kommer att kosta..
600kr för bas-spelet plus 1000kr för premium och en massa annat skräp som kostar.

Permalänk
Medlem

Skulle va intressant med en riktig SP, men gissar att det kommer vara ca 4-5h speltid som är standard idag.

FOUR FU***NG HOURS???

Visa signatur

i7-13700K / Noctua NH-D15 * 2x16GB Kingston 32GB DDR5 5600MHz * KFA2 RTX 4090 SG *
ASUS Prime Z690-A * be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W * Samsung 980 PRO M.2 NVMe SSD 2TB * Acer Nitro 32" 4K * Objetive 2 amp+DAC * Antlion MicMod V2 * Philips Fidelio X2. *

Permalänk
Inaktiv

Hype Hype Hype!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av DDemis:

Undrar vad detta innehåll kommer att kosta..
600kr för bas-spelet plus 1000kr för premium och en massa annat skräp som kostar.

Ingen premium eller season pass detta år. Bara gratis DLC osv har EA och Dice sagt

Permalänk
Medlem

Alltså jag fattar fortfarande inte. (och orkar inte köpa för att testa).

Är detta ett Battlefield i Starwars-kostym? Eller är det något mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Alltså jag fattar fortfarande inte. (och orkar inte köpa för att testa).

Är detta ett Battlefield i Starwars-kostym? Eller är det något mer?

Körde bara battlefront 1 betan och spelmekaniskt är det något helt annat iaf.

Visa signatur

Citera eller @philipborg om du vill att jag ska läsa dina svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Woaini:

Alltså jag fattar fortfarande inte. (och orkar inte köpa för att testa).

Är detta ett Battlefield i Starwars-kostym? Eller är det något mer?

Är långt ifrån Battlefield.

Finns väl likheter som DICE/EA loggan, Frostbite och att det finns fordon, där tar det ungefär slut.

Jag körde ett x antal timmar men fick aldrig någon riktig känsla för det, och det har jag alltid fått från alla BF-spel hittills.

Permalänk
Keeper of Traditions

Känns som att första endast var ett proof of concept, och de testade hur populärt det egentligen kunde bli. Tydligen blev det tillräckligt populärt för att göra ett riktigt spel av idén.

Ser fram emot singleplayer-kampanjen.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Tre gånger mer! Va bra då blir det som ett vanligt spel då, med tanke på hur lite innehåll det var i det första.

Ha det gött

Visa signatur

Intel 7700k | Asus StrixF | Asus 2080 Super Strix | Corsair Vengeance 16Gb 3000Mhz | 1,7Tb Ssd | Corsiar Rmx650w | Corsair H115i | Acer XB271HU 165Hz G-Sync | Corsair air 540 | Xbox One X | Ps4 Pro

Permalänk
Medlem

Dom försöker ju pusha med BF4, månads uppdateringar
Sen kommer denna nyhet.
Undrar om DICE fattar vad som hänt med deras rykte.
Aja spelar ingen roll, Battlefront e överprisat å lika innehållsrikt som ett försättsblad.
Så 3ggr mer, ja kanske blir som ett "modernt" spel, precis som @BobZombie säger.

Wannabe spel för 100 är mera glädje i än vad DICE preppat ut på dom senaste omgångarna.
Men ska dom nu glänsa å rädda sitt namn får dom säkerligen lägga på en 0 te.
Det är ju ändå ett Svenskt företag, kom igen å säg åt chefen å kok kaffe åt er.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Lego Master

"Star Wars är ju alltid Star Wars" i min hjärna, men jag har inte lagt speciellt många timmar på Battlefront. Jag lär köpa det, men antalet speltimmar? Oklart. SP-kampanjen ska spelas igenom åtminstone, så mycket är klart. Frågan är om det tillför speciellt mycket ny lore, eller om det bara blir ett annat perspektiv på redan etablerade events.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Inaktiv

Tvcker inte det är något konstigt då dem använder redan existerande texturer och annat från första battlefront, om dem INTE haft mer content vid release så hade det varigt MYCKET konstigt.

Det är ju inte så att dem bygger up spelet ifrån grunden, dem använder majoriteten av redan existerande content.

Permalänk

Tröttnat på att köpa DICE/EA vid lansering, allt man får är halvfärdiga spel och sen ska dom spela "good guys", med massa gratis DLC... som BORDE funnits ifrån början. spyr på deras sälj taktik.

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av bobzombie:

Tre gånger mer! Va bra då blir det som ett vanligt spel då, med tanke på hur lite innehåll det var i det första.

Exakt vad jag tänkte. Då kanske man kan överväga att köpa det här. Efter att ha läst omdömena.

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

5 banor?

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Förstår inte, tre gånger noll är väl fortfarande noll?

Skämt åsido, kul att de såg att de missat lite med första.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Förstår inte, tre gånger noll är väl fortfarande noll?

Skämt åsido, kul att de såg att de missat lite med första.

Hur mycket/lite är "lite".
Det är enligt många en nästan total avsaknad av allt.
Ljudet är monotomt.
Uppläget saknar känsla.
Obalanserat.
Brist på olika vapen.
Enspelarläge.
Kartor.
M.m.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Hur mycket/lite är "lite".
Det är enligt många en nästan total avsaknad av allt.
Ljudet är monotomt.
Uppläget saknar känsla.
Obalanserat.
Brist på olika vapen.
Enspelarläge.
Kartor.
M.m.

Därav 3 x 0 = 0. Så atte, jag vet att det var tomt som få.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.