Forumdelen sponsras av

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2010

Vissa sidor funkar, andra inte..?

Hej!

Var vid datorn och märkte helt plötsligt att vissa sidor slutade fungera, medans andra fungerar lika bra. T.ex; Google, facebook och youtube funkar. Reddit, swedespeed och även olika random sidor jag vill gå in på för att hitta lösning på mitt problem fungerar inte.

Jag vet inte om detta skedde vid 00:00 slaget men det har varit såhär ett tag nu..

Jag har just nu T3 och jag kommer inte ens in på deras driftstörnings-sida, men har sett att reddit inte är nere och har även fått notiser från swedespeed via telefonen så dessa sidor är INTE nere, men jag kan på något sätt inte komma åt dom.

Är det driftstörning? Tillfälligt problem? Har någon annan haft samma slags problem? (Foliehatt) Har T3 blockerat sidor för mig?

Vad tror ni?

/Jesper

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2015

Kollade alla sidorna du hade problem med och jag kommer in.
Så antingen har de blockat dig från vissa sidor eller så har du problem med datorn i sig, tex virus/malware. Om du stänger av mobildata på mobilen och aktiverar Wifi coh testar dessa sidor, fungerar det då? Gör det de så är det din dator som är problemet, eller routern den är kopplad mot

GTX1080 - i7 7700k - 16GB G.Skill 3733mhz - Noctua NH-D15
2x Samsung 960 Evo - 850 Evo 1TB - 750 Evo
Corsair HX750i - NZXT Phantom 630 - Acer XB271HU
Razer Deathadder 2013 - Logitech G410 - Sennheiser GSP 350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av SpeedRebirth:

Kollade alla sidorna du hade problem med och jag kommer in.
Så antingen har de blockat dig från vissa sidor eller så har du problem med datorn i sig, tex virus/malware. Om du stänger av mobildata på mobilen och aktiverar Wifi coh testar dessa sidor, fungerar det då? Gör det de så är det din dator som är problemet, eller routern den är kopplad mot

Provade med wi-fi på telefonen och det funkar ej. Gjorde en snabb sökning i datorn och ingenting hittades, gör en hel skanning och har gått i 30 minuter och kommit ca 10% så det får stå på under natten.. Ska prova en annan router! Problemet är nämligen på alla manicker som är uppkopplade.

OM T3 har valt att blocka sidor, är det verkligen någonting dom får göra? Lite knepiga sidor att blockera haha

Gigabyte GA-z97x-gaming 3 | Intel i5 4690k 3.5ghz | Radeon R9 280x | XFX 650W | 8GB Dominator

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011

Jag hade T3 förr och fick ofta problem med att vissa sidor inte fungerade, då var det deras DNS server som var felet. Pova att byta till Googles DNS. Finns guider hur man gör det om du googlar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Hej, har också T3 och har haft samma problem sen ung. 00:00 också, så då är vi i alla fall två.

Edit: Oj, nu verkar det funka som vanligt igen tror jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Marcusk:

Jag hade T3 förr och fick ofta problem med att vissa sidor inte fungerade, då var det deras DNS server som var felet. Pova att byta till Googles DNS. Finns guider hur man gör det om du googlar.

Provade byta, men istället för att jag fick DNS problem så laddar sidan oändligt istället.

Skrivet av Argraol:

Hej, har också T3 och har haft samma problem sen ung. 00:00 också, så då är vi i alla fall två.

Edit: Oj, nu verkar det funka som vanligt igen tror jag.

Det är synd att jag har bindningstid, annars hade jag gärna bytt.

Inte för mig

Inet gratis frakt
PSU Calculator

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012

Jag har samma problem, har även märkt att battlenet inte fungerar medan steam fungerar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2005

Jag har samma problem, testat byta till googles DNS-servrar men det är samma problem. Rent allmänt verkar svenska sidor/stora sidor som förmodligen har servrar i Sverige funka medan utländska bara står och tuggar.

Testar man lite traceroutes så verkar det i alla fall för mig som att det är fel ca 4 hops bort, de sidor som inte funkar kommer man inte längre än till cr1.sto.te.cr1.svl.t3.se, och sen timar allt ut - så det är nog nått som är fel på nån t3 router eller nått sånt just nu. Det är nog bara att vänta tills imorn och hoppas att de fixar det snabbt när teknikerna vaknat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerbotten
Registrerad
Mar 2004

Har också haft problem med T3 och en del sidor senaste timmarna.
Men nu fungerar allt som det ska igen.
Använder alltid googles DNSer istället för T3s DNS-servrar, och det har väldigt sällan varit några problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av sfish:

Jag har samma problem, testat byta till googles DNS-servrar men det är samma problem. Rent allmänt verkar svenska sidor/stora sidor som förmodligen har servrar i Sverige funka medan utländska bara står och tuggar.

Testar man lite traceroutes så verkar det i alla fall för mig som att det är fel ca 4 hops bort, de sidor som inte funkar kommer man inte längre än till cr1.sto.te.cr1.svl.t3.se, och sen timar allt ut - så det är nog nått som är fel på nån t3 router eller nått sånt just nu. Det är nog bara att vänta tills imorn och hoppas att de fixar det snabbt när teknikerna vaknat.

Okej! Verkar som att dom var snabba för nu tror jag att det är tillbaka till normalt.

Tack för svar alla!

Inet gratis frakt
PSU Calculator