Permalänk
Medlem
Skrivet av solomon:

De gånger jag haft detta bekymmer så har jag fått rensa all webbinformation, dock inte lösenord(Chrome) + ominstallerat hela Chrome för att få det att fungera igen.

Det är mer än webbläsare. Battle net appen får inget internet, inte Nod32 för sina uppdateringar heller. Men discord funkar, samt steam(dock inget internet inne i spel)

Youtube fungerar utan problem.

Permalänk
Medlem

Hej! hoppar in i tråden, då jag har samma bekymmer.. Kommer inte ut på vissa sidor tex hm (klädsidan) som jag vet om mest. Samma om jag gör bredbandskollen, får bara fram ned hastighet men upp kommer aldrig fram. Fungerar inte med trådbundet till datorn eller på wifi med telefonen på mitt nätverk. Skaffade 500/500 hos Allante. Testat 2 st olika routrar också..

Men aktiverar jag VPN på datorn och testar gå in på hemsidan så kommer jag in direkt. Vad kan felet vara, något som spärrar i routern eller hos leverantören ? :/

Tacksam för svar

Permalänk
Skrivet av Kejjjan:

Hej! hoppar in i tråden, då jag har samma bekymmer.. Kommer inte ut på vissa sidor tex hm (klädsidan) som jag vet om mest. Samma om jag gör bredbandskollen, får bara fram ned hastighet men upp kommer aldrig fram. Fungerar inte med trådbundet till datorn eller på wifi med telefonen på mitt nätverk. Skaffade 500/500 hos Allante. Testat 2 st olika routrar också..

Men aktiverar jag VPN på datorn och testar gå in på hemsidan så kommer jag in direkt. Vad kan felet vara, något som spärrar i routern eller hos leverantören ? :/

Tacksam för svar

Testa annan dns server varit för det några gånger när jag använt min leverantörs dns server men googles har altid fungerat.

Har kört cloudflares 1.1.1.1 dns nu i säkert 5 år sen jag tröttnade på min leverantörs ostabila dns som gav detta fenomen från och till lite stup i kvarten.

Ställ in det i din router så slipper du göra det på varenda enhet på nätverket.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kejjjan:

Tacksam för svar

Felanmäl, låter som de tappat lite bgp routes. Inget du kan lösa själv. Att det funkar med vpn bara tyder mer på detta.