Elgiganten öppnar i SweClockers forum

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2013

Härligt, vad nyss och köpte en OLED TV hos er, var faktiskt först och kollade på samma tv på två andra ställen med intresset från personalen att sälja mig tvn var typ lika med noll och då var det ändå en 25 tusen kronors tv. Åkte vidare till Elgiganten och blev grymt bemött av en ung kille direkt som svarade på alla mina frågor. Blev givetvis ett köp hos er.

Kommer definitivt handla min nästa TV hos er också.

Välkommen till Sweclockers!

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Mar 2015

En försäljare försökte övertyga mig om att en rigg med något föråldrad AMD processor och OEM grafikkort (745) skulle vara en rigg som maxar alla spel. Gav honom en mindre omgång i vad den egentligen klarar. Hur ställer ni er till att dom som ansvarar för IT/Komponent/Tillbehör avdelningarna själva är duktigt inkompetenta? Självklart är deras jobb att sälja - men att presentera lögner oavsett om det är medvetet eller av okunskap skadar ert varumärke. Ett tips är att göra någon form av kunskapstest under anställningsprocessen.

Personligen kikade jag bara runt på vad som fanns. Handlar aldrig på El-giganten utan går till dyrare butiker där servicekänslan och oftast även kunskapsnivån är högre.

Även om mångas erfarenhet av Elgiganten är mindre än lysande, så välkomna till SweC!

Trädvy Permalänk
Elgiganten
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av dussin:

Det kanske kan bli något om hemsidan uppdateras så att man kan lägga på fler relevanta filter när man letar efter produkter. Att bara kunna välja prisintervall är inte direkt awesome. Letar man GPU vill man gärna slippa scrolla igenom tiotals-hundratals irrelevanta produkter, exempelvis slippa se allt med under 4GB minne, eller filtrera bort bildskärmar utan VESA-standard, och filtrera bort skrivare utan WLAN, osv.

I övrigt så välkomna, lycka till, och yada yada yada.

Tack för inspelet. Vårt it/content-team jobbar på att göra hemsidan smidigare. Bland annat har man skapat en separat sida för komponenter: https://www.elgiganten.se/catalog/datorer-tillbehor/se-datork...
Där börjar det bli bättre och över tid siktar vi på att göra det mycket mer lättnavigerat med bättre filter.

//Alex

Skrivet av Ecfor:

Kära @Elgiganten ~

För ett antal år sedan började jag som försäljare hos en större hårdvarubutik i Finland. Kontraktet var uselt men jag förväntade mig inget bättre därför att jag var så ung, ny inom branschen och dessutom tjej. En kvinna som är duktig på teknik är inte värt piss trots strålande resultat med mysteryshoppers, kundmöten och allehanda arbetsuppgifter. Situationen ledde till svält, depression och fattigdom. Men vad hade jag för val så jag jobbade vidare. Ett par år senare utökades mitt kontrakt då kollegor (med bättre kontrakt) noterade hur orättvist det egentligen var. Bättre sent än aldrig? Suck...

I dagens läge jobbar jag halvtid och det fungerar, en balans mellan mina fritidsintressen och jobb. Chefer och högre ställda medarbetare har fattat att det faktiskt lönar sig att utbilda oss med tålamod och hela tiden uppmuntra en god stämning samt ordning och reda. Dryg attityd och slarv på arbetsplatsen är inte okej. Vi pressas inte heller att sälja en massa varor med våra egna signaturer eller tjata om alla världens j*vla medförsäljnings-grejer (lite nyttosaker är ok men seriöst ingen orkar med en försäljare som prackar saker på en).

Problemet ligger sällan hos försäljarna, problemet ligger hos överordnade som ger dem usla kontrakt, dålig utbildning och sedan slänger in dem på en arbetsplats där stämningen är dålig. De må låta onödigt men en så liten sak som att äta lunch tillsammans och diskutera dagen kan göra stor skillnad för kamratskapet och som chef är det viktigt att visa sympati men också leda målmedvetet. Ingen vill ha en fiffikus som sitter på kontoret hela dagen och skiter i försäljarna som stressar ihjäl sig.

Det är riktigt shysst att ni tar er an Sweclockers men för att bli bättre i praktiken måste ni se över försäljarnas välmående. De kommer att framstå som skitstövlar om ingen brytt sig om att utbilda dem eller lära dem kundbemötande. Såna kurser tar månader att genomföra men resultatet syns! För allt i världen, skicka ett papper till alla vanliga försäljare inom Elgiganten och fråga hur de mår, vad de kan och vad de vill kunna.

Jag vill också tillägga att jag aldrig haft någon dålig erfarenhet på Elgiganten i Sverige. Jag åker över ibland och hälsar på Men jag har sett mycket konstiga historier om servicen där... Allt kan ju inte stå rätt till.

Hej!

Bra skrivet och jag är helt enig! Välmående anställda är nyckeln till ett framgångsrikt företag!

Angående en medarbetarundersökning så skickar vi varje år ut en med hjälp av ett företag som heter Ennova. Där kan alla anställda annonymt betygsätta verksamheten på olika sätt (trivsel, personlig utveckling, etc) inklusive att bedömma sin närmsta ledare. Vi går sedan igenom resultaten tillsammans under året och jobbar aktivt för att förbättra oss.

//Alex

Skrivet av antiaktiv:

Jag välkomnar också elgiganten till detta forum, och hoppas det betalar en del sweclockers-löner ett par månader framåt. Efter en ruggigt dålig erfarenhet med er kundservice i vintras kommer jag inte handla hos er igen, trots att det var en diskmaskin. Eller ja, det kanske är precis för att ni säljer både diskmaskiner och datorkomponenter som jag inte är ett dugg intresserad...

Hej,

Vill gärna veta mer om din dåliga erfarenhet. Du får gärna dra ett PM eller skriva nedan.

// Alex

Skrivet av Ekorrism:

Ni kan alltid ringa mig så kan jag lära ut komponenter åt era anställda som verkar vara helt lost på allt från datorer till tv apparater. jag har oavsett butik i allt från luleå till sthlm kunnat säga att alla butiker lider av detta problem med inkompetens.. Jag kan gå in och efterfråga en 4k tv och dem visar upp HD..

Sen ett tips är sluta med era överdrivet perfekta demodelar på tv apparaterna och visa den korrekta bilden från dvd filmer eller så.

Jag hade ideer till er en gång men inget gehör så gav upp

Skickades från m.sweclockers.com

Tjena,

Dra gärna dina idéer i ett PM, så tar vi det där ifrån. Jag tar gärna emot all hjälp jag/vi kan få

// Alex

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2010

Min erfarenhet av Elgiganten och datorkomponenter är att det handlar man inte där. Är det några riktiga nya prylar man vill ha så går man nån annanstans, det är oftast äldre grejer man hittar hos er. I mjukvaruhyllan hittar man "Norton Antivirus 2014" liksom, känns inte som man är så engagerad...
Det är mina intryck från Elgiganten i Göteborgstrakten iallafall.

Dator: MB: ASUS H87M-E mATX | CPU: Intel Core i5 4670 3.4 GHz (Haswell) | RAM: Corsair 8GB 1600Mhz | Grafikkort: ASUS Geforce GTX1050TI 4GB Cerberus | Chassi: Fractal Design Mini | PSU: be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär | Optisk: ASUS BW-12B1ST Blu-Ray/DVD brännare | CPU-kylare: Noctua NH-U9B SE2 | Operativ: Windows 10
Övrigt: Nintendo Switch, Nintendo New 3DS, NES, Famicom AV, Famicom Disk System, PS3, AppleTV 4K, Synology NAS DS918+ (12GBG), iPhoneXS 64GB, LG 55UH664V

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jun 2010
Skrivet av Dreijer:

Det är deras jobb, trots allt. De får väl snappa upp information, när kunden frågar, istället för att be kunden att läsa på artikelns skylt.

Människor är ignoranta r*vhål generellt sätt. Spelar ingen roll vilken branch, om ens någon alls, du tillhör. Men en stor del i servicekategorin går ut på att berätta för kunden med dina ord när denne frågar, vad som är bra eller dåligt med en produkt så att kunden i sin tur slipper slösa 5min av sitt liv till att leta upp det och ta reda på det för egen maskin.

i7 4790K 4.0 GHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB OC | Kingston HyperX Beast 16GB DDR3 PC-17000 2133MHz | Gigabyte GA-Z87N-WIFI | Fractal design Newton R2 650W | Corsair H60 | BitFenix Prodigy - Svart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jun 2008

I Norrköping har vi Elgiganten Megastore vilket jag antar betyder att det är en av dom "större" varianterna av butik. Är på jakt efter en färglaser skrivare. Frågade säljaren vid avdelningen, fick till svar att alla laserskrivare är beställningsvara. Självklart förstår jag att man inte kan ha alla produkter i butik men några modeller bör man kanske ha uppställda. Det stod säkert ett 20 tal bläckstråle där. Handlar nog om volymförsäljning, men idag skiljer priset inte så mycket (om det skiljer något alls?) mot bläckstråle som folk bör köpa då och då. Så tyvärr är inte Elgiganten något jag väljer när jag ska köpa datortillbehör/komponenter. Men jag hoppas att denna nysatsning kan ändra på det.

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: MSI Gaming M7, GPU: Asus 1080 Ti
CPU: Intel i7 6700@4.5Ghz, Ram: 2x8GB Corsair DDR4
Chassi: Fraktal design R5, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: Samsung 850, 500GB, Disk 2: Crucial mx, 500GB,PSU: EVGA G2 750w

Trädvy Permalänk
Elgiganten
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av Nautilus011:

I Norrköping har vi Elgiganten Megastore vilket jag antar betyder att det är en av dom "större" varianterna av butik. Är på jakt efter en färglaser skrivare. Frågade säljaren vid avdelningen, fick till svar att alla laserskrivare är beställningsvara. Självklart förstår jag att man inte kan ha alla produkter i butik men några modeller bör man kanske ha uppställda. Det stod säkert ett 20 tal bläckstråle där. Handlar nog om volymförsäljning, men idag skiljer priset inte så mycket (om det skiljer något alls?) mot bläckstråle som folk bör köpa då och då. Så tyvärr är inte Elgiganten något jag väljer när jag ska köpa datortillbehör/komponenter. Men jag hoppas att denna nysatsning kan ändra på det.

Hej,

Yes, här har vi legat med fel mix tyvärr. Inköparna har fått inspelet och jobbar på att förbättra det.
Förhoppningsvis är det uppe och står ordentligt under hösten.

//Alex

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2017
Skrivet av Nyhet:

Återförsäljaren Elgiganten storsatsar på datorkomponenter och gaming och tar nu klivet in på SweClockers forum, där medlemmarna kan ställa frågor om alltifrån service till sortiment.

Läs hela artikeln här

Bra, nu kan jag kan gå och se på grafikkort och sen gå hem igen tomhänt för att den inte fanns i lager.

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Apr 2017

Sen undrar jag lite hur Elgigantens säljare skall klara av att sälja komponenter när de redan besitter så undermålig teknisk kompetens som det är? Någon stackare som bygger sin första dator lär väl komma hem med Ryzen prolle och Intel mobo. Försäljaren intygade att det skulle passa. De är ju båda x86 😅

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2016

Härligt! Hoppas dem tar in komponenter i butiken i Luleå för annars är det jävligt dött med sånt här! Lycka till!

| i7 7700k @ 5GHz | GTX 1080 Ti | Fractal Define Nano S | Custom Loop |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Falun
Registrerad
Dec 2010

Ni har nog ett tufft jobb att bygga upp någon form av tillit här på sweclockers, åtminstone inom datorkomponenter. Däremot vet vi ju vad vi vill ha så säljer ni det billligast och med bäst vilkor så varför inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Sep 2015

jag går nästan aldrig in i någon butik längre men sist jag var på elgiganten så var säljarna så på en att man bara ville gå därifrån och är en av anledningarna till att jag inte sätter min fot där i första taget, säg åt försäljarna att ta det lugnt om man vill ha hjälp eller undrar något kan jag fråga inte ha någon som flåsar mig i nacken!

och när man beställer online kan ni för guds skull vara lite snabbare och använda något annat företag för transporten, har beställt några ggr det stog 3-5dagar leveranstid ok fine det är acceptabelt men mina grejer tog 8-14dagar att komma fram det var inte ok.

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2012

Kul att ni är med på Swec! Välkomna!

|MOBO: MSI B350 TOMAHAWK |GPU: ASUS Geforce 1070 8GB DUAL OC @ 2063Mhz |CPU: Ryzen 1700 @ 3875Mhz |RAM:Corsair Vengeance 16GB LED DDR4 @ 2933Mhz|SSD1: Samsung 750-Series EVO 120GB|SSD2 Kingston UV400 480GB |HDD: 1TB WD Caviar Black |Kylning: be quiet! Pure Rock
|3D MARK : Resultat Firestrike Resultat Time Spy

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västra Götaland
Registrerad
Jun 2009
Skrivet av Elgiganten:

Hej,

Yes, jag är helt enig. Jag tror också att OEM-produkterna hade sålt mycket bättre om vi hade kunnat redovisa varje enskild komponent.
Men precis som du skriver, så byter tillverkarna komponent-leverantörer titt som tätt. I en batch kan det vara MSI-kort, i en annan Gigabyte och så vidare. Hade jag fått infon, så hade jag gärna lagt upp det.

Angående personal, så delar jag helt din mening. Man kan absolut utbilda om komponenter generellt. Men det krävs att man har ett brinnande intresse för att ha ordentlig kompetens inom området. Det är något som våra varuhuschefer och HR-avdelning fått i uppgift att lösa för framtiden. Nämligen att söka och anställa rätt människor.

/Alex

Har ni övervägt head-hunting? T ex från Inet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014
Skrivet av Kethsi:

jag går nästan aldrig in i någon butik längre men sist jag var på elgiganten så var säljarna så på en att man bara ville gå därifrån och är en av anledningarna till att jag inte sätter min fot där i första taget, säg åt försäljarna att ta det lugnt om man vill ha hjälp eller undrar något kan jag fråga inte ha någon som flåsar mig i nacken!

och när man beställer online kan ni för guds skull vara lite snabbare och använda något annat företag för transporten, har beställt några ggr det stog 3-5dagar leveranstid ok fine det är acceptabelt men mina grejer tog 8-14dagar att komma fram det var inte ok.

Håller med om transporten. Den är seg och kommer med Bring till ett utlämningsställe långt bort. Fyra-fem vanliga postombud ligger på vägen till stället Elgiganten skickar sina saker om jag beställer därifrån. Utlämningsstället ligger dessutom i ett riktigt slumområde med mörka stenkastare som man inte vill besöka frivilligt.

| View 31 TG | Asus ROG Crosshair VI Hero | Corsair RMX 1000W | AMD R7 1800X |
| EVGA Geforce GTX 1080 Ti FE | G.Skill TridentZ 16GB 3000MHz CL15 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Sep 2015
Skrivet av Storage Jar:

Håller med om transporten. Den är seg och kommer med Bring till ett utlämningsställe långt bort. Fyra-fem vanliga postombud ligger på vägen till stället Elgiganten skickar sina saker om jag beställer därifrån. Utlämningsstället ligger dessutom i ett riktigt slumområde med mörka stenkastare som man inte vill besöka frivilligt.

för mig är det tvärtom, posten leverar till ett ställe jag måste ta bilen till eller gå i 45min för att hämta paketet medans Bring leverar till ett ställe som tar 4-5min att gå till jag begriper inte varför..

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2016
Skrivet av oRBIT2002:

Min erfarenhet av Elgiganten och datorkomponenter är att det handlar man inte där. Är det några riktiga nya prylar man vill ha så går man nån annanstans, det är oftast äldre grejer man hittar hos er. I mjukvaruhyllan hittar man "Norton Antivirus 2014" liksom, känns inte som man är så engagerad...
Det är mina intryck från Elgiganten i Göteborgstrakten iallafall.

Fast köper du Norton Antivirus 2014 så bör den gratis att uppdatera till Norton Antivirus 2017. Det är årsabonnemanget för varje version du betalar för. De kanske har koll på det och informerar om det om man frågar.

Men helt klart bättre att ha uppdaterade varor i hyllan. Ser ju bättre ut även om det i praktiken inte skiljer något.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
falun
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Dreijer:

Priset för "världens längsta mening" går till... lord_vasagos!

Får hoppas det ligger nått fint i potten och en laptop skulle inte vara dumt när treåringen körde ett vetenskapligt test om min skrutt laptop överlevde 2dl saft och svaret är.. NEJ

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
~/Karlstad
Registrerad
Dec 2005

Bara att dela ut en pingvinstång vid komponentköp så går det nog vägen.
Tuffare målgrupp att sälja till då kleti och pleti inte köper lösa komponenter.

Såsom ex.(tog första bästa på hemsidan): https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/stationar-dator/ACDGE08EQ006/acer-predator-g3-710-stationar-dator-gaming
"Nvidia GeForce GTX 1080 med 8 GB RAM levererar en svårslagen grafik i upp till 4K-upplösning. Pascal-arkitektur ser till du kan spela alla typer av spel helt utan lagg."

Ok att 1080(vilken tillverkare??) är bra skit men inte så bra

De där formuleringarna får ni lämna till P12:or, vi på Swec köper det dock inte^^

Köper inget datorrelaterat på Elgiganten men brukar släpa hem tv-apparater och hushållsprylar. Gör research hemma så slipper man säljarsnacket iaf.
Nu har Netonnet öppnat I staden så nästa gång kanske det blir där. Elgiganten har haft lite monopol här sen Siba etc.. gick åt helvete.

Bara gammalt skräp...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Elgigantens webbutik och fysiska butiker har historiskt sett inte verkat vilja samarbeta med varandra och detta har lett till en rejäl avsmak rörande deras support för min del.

Jag slog dock till med ett nytt webbköp hos dem ganska nyligen. Produkten krånglade och jag fick smått panikångest över alla turer jag misstänkte att detta skulle ta innan jag skulle någon hjälp. Mailade support, fick svar. Gick till butik, fick nytt/pengarna tillbaka. Mycket positivt överraskad, två tummar upp och hoppas att min goda upplevelse är ett tecken på att det fungerar bättre nu.

Om du vill att jag ska se ditt svar så tryck på Citera.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2015

Här har ni min kritik:
Bra med Elgiganten:
+ Priset (är priser högre än annan butik så finns prisgaranti)
+ Kundservice (aldrig några sura miner när en produkt inte fungerar, ställer alltid upp och har även fått produkter vars garanti gått ut reparerade)
+ Trevlig personal
+ Brett sortiment och snart ännu bredare
Dåligt med Elgiganten:
- En del av personalen är okunnig
- Priset kan ibland variera mellan butik och hemsida trotts att det ska vara lika
- Otydlig information om vissa varor med vilseledande beskrivning
- Utdaterat sortiment (gäller främst systemkameror vilket jag på ryktesväg hört att ni inte får sälja toppmodeller/nya modeller från Nikon och Canon? Var ett tag sedan jag tittat på kamera hos er så kan ha ändrat sig)

Skickades från m.sweclockers.com

Min dator: Intel Core i7-4770 - EVGA GeForce GTX 970 - Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB (4GBx4) - Asus B85-Plus - Cooler Master B500 500W - Toshiba Desktop 1TB SATA 3.0 - Kingston SSDNow V300 240GB 2.5" OEM - Fractal Define R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Aug 2007

Jag själv har haft väldigt väldigt lite med @elgiganten att göra dom senaste åren när det gäller inköp.
Men visst har det hänt att jag gått in i en butik för att titta, och min erfarenhet är att personalen är väldigt olika i olika butiker. (även personal i samma butik)

Är det nått jag hatar, så är det när butikspersonalen springer efter en, och det har jag varit med i flera butiker. Det är inte trevligt alls.
Fråga om jag vill ha hjälp, låt mig sen vara, vill jag ha hjälp, ber jag om hjälp!!

Det känns som att Elgigantens butikspersonalen är mer "säljare" än teknikintresserade nördar.

Har ni ingen skola/utbildning/kurs när ni anställer personal?
Kolla på Kjell & Company, där är ett bra exempel på hur man får in teknikintresserade personer.

Bra initiativ att ni är här så Sweclockers!
Det kommer att hjälpa er som företag att förbättra det som inte är så jättebra.

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[NAS DNS-323 3TB][Skärmar=24",24",24" Eyefinity]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz,HD 6950 2GBFoto [Nikon D3100][70-300/35 1,8/18-55

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

Har ni någonsin skickat ut "undercover shoppare" i era egna butiker? vad fick ni för reslultat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Ja, kompetensen är ofta bristfällig på EG, men det gäller även Media Markt och Netonnet

Behöver man sakkunnig hjälp skall man vända sig till en fackbutik

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Nov 2016

Senaste exemplet när Felgiganten lurade mig på pengar och vara, var när jag var ute och letade efter en GPS där den s k trafik-funktionen var inbyggd. Detta eftersom jag ville undvika bilköer, vägarbeten m,m. Förklarade detta för säljaren i butiken, och han kom tillbaka efter några minuter med en GPS. Nöjd och belåten gick man därifrån med en ny GPS, i tron om att man hade gjort ett bra köp. Vet inte om det är ödet, men dagen efter var det en stor trafikolycka på motorvägen, och naturligtvis fastnade jag i denna med timslånga bilköer till följd.
Här hade det ju varit bra att ha GPS:en som säljaren från Elgiganten lovade skulle varna för detta....

Har även även en kompis som fick ett helt kök fellevererat som dessutom dröjde evigheter innan det väl leverades.
Själv har jag två liknande berättelser som den ovan, gällande inköp av ny digitalkamera, TV samt dator. Samma slutresultat.

@Elgiganten; mitt förtroende för er är för länge sedan förbrukat, och ni har tagit tillräckligt med pengar av mig.
Produktkännedom & kundservice; är detta något som ni missade när ni bildade erat företag?

Handlar numera med fördel hos Inet & Komplett. Där har man kunskapen om produkterna man säljer, samt även bra koll på kommande och likvärdiga produkter. De har grym kundservice, och man går alltid därifrån nöjd som kund. Även snabba leveranser när man beställt sin vara.

Nu börjar tangenterna på mitt tangentbord krågla, eftersom jag har skrivit ordet Elgiganten för många gånger.
Skall ta och beställa ett nytt från Inet, så har jag det imorgon, och även en god pingvinstång

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av mikael_a1:

Senaste exemplet när Felgiganten lurade mig på pengar och vara, var när jag var ute och letade efter en GPS där den s k trafik-funktionen var inbyggd. Detta eftersom jag ville undvika bilköer, vägarbeten m,m. Förklarade detta för säljaren i butiken, och han kom tillbaka efter några minuter med en GPS. Nöjd och belåten gick man därifrån med en ny GPS, i tron om att man hade gjort ett bra köp. Vet inte om det är ödet, men dagen efter var det en stor trafikolycka på motorvägen, och naturligtvis fastnade jag i denna med timslånga bilköer till följd.
Här hade det ju varit bra att ha GPS:en som säljaren från Elgiganten lovade skulle varna för detta....

Har även även en kompis som fick ett helt kök fellevererat som dessutom dröjde evigheter innan det väl leverades.
Själv har jag två liknande berättelser som den ovan, gällande inköp av ny digitalkamera, TV samt dator. Samma slutresultat.

@Elgiganten; mitt förtroende för er är för länge sedan förbrukat, och ni har tagit tillräckligt med pengar av mig.
Produktkännedom & kundservice; är detta något som ni missade när ni bildade erat företag?

Handlar numera med fördel hos Inet & Komplett. Där har man kunskapen om produkterna man säljer, samt även bra koll på kommande och likvärdiga produkter. De har grym kundservice, och man går alltid därifrån nöjd som kund. Även snabba leveranser när man beställt sin vara.

Nu börjar tangenterna på mitt tangentbord krågla, eftersom jag har skrivit ordet Elgiganten för många gånger.
Skall ta och beställa ett nytt från Inet, så har jag det imorgon, och även en god pingvinstång

Det är helgdag i dag, så du får nog hålla dig till Måndag

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung/Crucial 6TB | NAS: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Pro |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jun 2002

Har ni funderat på att utöka ert sortiment med riktigt stora skärmar i 49 , 55 , 58 , 65 tums storlekar?
För oss som söker efter stora skärmar utan tv-mottagare som enbart är intresserade av att kolla på Netflix.

Tror ni skulle vinna en hel del kunder på det.
Just nu finns i stort sett bara swedx.se som har detta som faktiskt erbjuder en komplett skärm med bordstativ hos de andra jag har kollat är bordstativ tillval och dessutom i många fall väldigt svårt att hitta.

Toshiba C70D Amd A8-6410 (2,0Ghz - 2,4Ghz) 16GB Ram Radeon R5 1TB Asus VP278H
Asus X550C Intel i7-3537U (2,0Ghz - 3,1Ghz) 8GB Ram Intel HD 4000 750GB
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2005

Mycket bra initiativ Elgiganten!

Eftersom jag alltid läser och tar reda på all information om varor innan jag besöker en butik så behöver jag inte oroa mig för "dåliga" säljare. Något fler borde tänka på.....och så har vi prisgaranti ........mums!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2012
Skrivet av FlashGordon:

Mycket bra initiativ Elgiganten!

Eftersom jag alltid läser och tar reda på all information om varor innan jag besöker en butik så behöver jag inte oroa mig för "dåliga" säljare. Något fler borde tänka på.....och så har vi prisgaranti ........mums!

Prisgarantin gäller bara om konkurrerande butik finns i samma stad.

Intel Core i5-4690K, Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3, Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz, Corsair CX750M, SSD 125 och 500GB, HDD 2tb, GTX1080 Strix
Laptops:MSI GT73VR 6RE Titan

Trädvy Permalänk
Elgiganten
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2016
Skrivet av mikael_a1:

Senaste exemplet när Felgiganten lurade mig på pengar och vara, var när jag var ute och letade efter en GPS där den s k trafik-funktionen var inbyggd. Detta eftersom jag ville undvika bilköer, vägarbeten m,m. Förklarade detta för säljaren i butiken, och han kom tillbaka efter några minuter med en GPS. Nöjd och belåten gick man därifrån med en ny GPS, i tron om att man hade gjort ett bra köp. Vet inte om det är ödet, men dagen efter var det en stor trafikolycka på motorvägen, och naturligtvis fastnade jag i denna med timslånga bilköer till följd.
Här hade det ju varit bra att ha GPS:en som säljaren från Elgiganten lovade skulle varna för detta....

Har även även en kompis som fick ett helt kök fellevererat som dessutom dröjde evigheter innan det väl leverades.
Själv har jag två liknande berättelser som den ovan, gällande inköp av ny digitalkamera, TV samt dator. Samma slutresultat.

@Elgiganten; mitt förtroende för er är för länge sedan förbrukat, och ni har tagit tillräckligt med pengar av mig.
Produktkännedom & kundservice; är detta något som ni missade när ni bildade erat företag?

Handlar numera med fördel hos Inet & Komplett. Där har man kunskapen om produkterna man säljer, samt även bra koll på kommande och likvärdiga produkter. De har grym kundservice, och man går alltid därifrån nöjd som kund. Även snabba leveranser när man beställt sin vara.

Nu börjar tangenterna på mitt tangentbord krågla, eftersom jag har skrivit ordet Elgiganten för många gånger.
Skall ta och beställa ett nytt från Inet, så har jag det imorgon, och även en god pingvinstång

Hej,

Trist att du haft så många dåliga erfarenheter och jag kan också förstå att du därför slutat handla hos oss. Det hade jag personligen också gjort om allt går fel hela tiden. Är detta från ett specifikt varuhus, eller är det allmänt?

Angående GPS'en så ska den självklart ha funktionen om vi har lovat det. Har du fått detta löst, eller är det fortfarande ett problem?

När det gäller köket, så är jag inte helt insatt. Men jag vet att man haft stora leveransproblem från fabriken. Där har man gjort massor de senaste halvåret och nu ska det vara tillrättat. Om din kompis inte fått någon kompensation för förseningen, så får han gärna höra av sig till mig/oss så kollar jag på det.

Slutligen så är det inget företag som vinner på att luras, inte leverera i tid, eller göra fel på något vis. Vi vill verkligen att allt ska gå smidigt och att man ska känna sig nöjd och glad med det man köpt. Det tjänar vi på i längden.
I ditt fall har vi verkligen misslyckats och det ber jag och företaget om ursäkt för. Tack för att du tog dig tid att skriva om dina erfarenheter.

// Alex