Ska byta mitt strulande headset mot ett nytt, tips?

Permalänk

Ska byta mitt strulande headset mot ett nytt, tips?

Mitt nuvarande headset som jag ska byta ut är ASUS ROG Centurion, prislapp: 2090 SEK hos försäljaren. Jag ska alltså byta ut detta headset mot ett med en liknande prislapp. Jag har valt att byta ut det då jag inte gillar att mikrofonen låter som att jag köpt den på Lidl.

Krav: bra ljud, bra mikrofon, ett pris på 2090 SEK eller mindre.

Permalänk

hyper x cloud 2 skit sköna bästa ja köpt

Permalänk
Skrivet av trebrecks:

hyper x cloud 2 skit sköna bästa ja köpt

Håller med!

Permalänk
Medlem

Rekommenderar QPAD QH-90 annars.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

Du kanske kan ta ett par va vanliga hörlurar och en separat mic typ modmic eller en bordsmick vid sidan om.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av trebrecks:

hyper x cloud 2 skit sköna bästa ja köpt

Skrivet av MinscS2:

Rekommenderar QPAD QH-90 annars.

Här har du två sköna - läs på och gå in i butik och testa (Media Markt nära?)
Någon av dessa två kommer du garanterat bli nöjd med.
Skulle kunna rekommendera mina Sennheiser G4me men beror på vad du vill göra mer, de är inte alls roliga för musik och sluter inte ut ljud alls, nattspelande med sovande person i samma rum går inte.

Mvh

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kan också rekommendera HyperX eller Qpad 85/90.

Med Hyper X får du med kuddar av läder och tyg så du själv kan välja, med QPAD så är det 85=tyg, 90=läder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av axelolzzz:

Håller med!

Skrivet av MinscS2:

Rekommenderar QPAD QH-90 annars.

Hyper X cloud2 och QH-90 är i princip exakt samma lurar,
Skillnaden ligger i USB-ljudkort, samt att HyperX Cloud2 skickar med tygmuffar att byta ut letherettemuffarna om man vill, samt att
Cloud2 an har en fyrpinns 3.5mm kontakt istället för QH-90an som har 2st 3.5mm.

dvs, de fungerar rakt av ink mic på t.ex de flesta telefoner samt bärbara, missminner jag mig inte så får man även med adapter för att få 2st 3.5mm kontakter.

Skrivet av GuuFi:

Kan också rekommendera HyperX eller Qpad 85/90.

Med Hyper X får du med kuddar av läder och tyg så du själv kan välja, med QPAD så är det 85=tyg, 90=läder.

QH-85 är "öppna" och QH-90 är slutna, lite skillnad i ljud utöver tyg vs läderimitationen alltså.

---

Alltså.
HyperX Cloud2 är raktigenom ett vettigare val än QH-90:)

Ligger dock en bit under TS budget men ja, helt klart trevliga lurar.
För den summan hade jag muttrat på någon av Sennheisers lurar, även de är trevliga

Visa signatur

Win 12 pro | AMD i7 tolvsjuhundraX 1.2ghz | Asus Mode kort delux Fashion Gucci | 32 GB 1337 MHz
AMD 2020 Corona GPU | 1GB HDD Seagate Expansion | ~3 KB SDD
Fractal design K3 | motionscykel 850W | Dell 32 ventiler överliggande kam
mbturbo.com

Permalänk
Medlem

Sennheiser är ju ett alternativ också. Är det pc363 och 373 som gäller nu tror jag.
Vet inte hur dom står sig emot de andra i tråden men mina 360 är jag mycket nöjda med. Bra ljud, sitter skönt och riktigt bra mikrofon.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Razer manowar

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci