Frågor kring Phanteks Enthoo evolv ATX samt annat

Permalänk
Medlem

Frågor kring Phanteks Enthoo evolv ATX samt annat

Hej!

Funderar att inskaffa nytt chassi eftersom att jag är lite missnöjd med mitt nuvarande och har planer för en custom loop i framtiden. Chassit som jag funderar på är Phanteks Enthoo evolv ATX men jag har lite frågor kring den.

1. Går det att klämma in 1 EKWB PE 360mm i toppen samt en EKWB PE 240mm i fronten utan att behöva modda chassit eller ta bort HDD- burarna? Jag tänker ha fläktarna utåt i fronten och inåt i toppen.

2. Om det nu inte går att få in dessa två utan moddning så har jag sett att man kan ta bort skenan för radiatorer i toppen och borra hål för radiatorn direkt i chassits topp. Är det någon som gjort denna mod och kan dela med sig några bilder på det då jag är lite osäker hur jag ska borra hålen isåfall.

3. Om jag väljer bort Phanteks Enthoo evolv ATX chassit och väljer något annat, finns det några schyssta chassin med PSU shroud, HDD platser samt plats för 1 EKWB PE 360mm och en 1 EKWB PE 240mm eller liknande tjocklek på radiatorer. Helst ska chassit ligga under ~2000kr.

All hjälp är välkommen. Tack på förhand

Visa signatur

PC: CPU: 5600x | Kylare: Corsair H115i Platinum | GPU: RTX 3070 | MOBO: B550 Carbon Wifi |