Permalänk
Medlem

COMM H100i

Ser ut som att fel ligger i
H100i

med corsair link dongle funkar det i LINK
och jag får fram AX1200i i menyn

Så nu får CORSAIR spänna musklerna

Permalänk
Medlem
Skrivet av MR BBQ:

Ser ut som att fel ligger i
H100i
http://www.corsair.com/en-us/~/media/C0B0B29A7EE94476A399215347537FCD.ashx

med corsair link dongle funkar det i LINK
och jag får fram AX1200i i menyn

Så nu får CORSAIR spänna musklerna

Skapa en ticket på deras hemsida!

https://corsair.secure.force.com/home/home.jsp

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

NZXT Internal USB 2.0 Hub

Skrivet av Krokarn:

Ska testa med en sådan först få se om det går att köra AX1200I separat

https://www.komplett.se/product/906602/datorutrustning/pc-kom...

Permalänk

corsair h110i välja -cpu_fan header.eller aio_pump header?

Hej,

På min Corsair H110i kylare så ska man om jag förstått manualen rätt koppla en utgående water pump kabel i cpu_fan header:n.

Men på moderkortet finns också en AIO_pump header. Om jag använder den istället kommer det upp varning i bios att cpu:n inte har kylning. Så jag använder då istället cpu_fan headern och bios-varningen försvinner. Dock tycker jag kylaren kyler dåligt fast bägge fläktarna snurrar. CPU-temperaturen ligger runt 50-60 grader vid idle.

Vet inte riktigt om vattnet verkligen pumpar igenom kylaren.

kylaren är monterad på insidan under chassits topp . Bägge fläktarna sitter under elementet och blåser uppåt.

Corsair pumpen har också en usb-kabel som jag anslutit till en usb header på moderskortet.

CPU: Ryzen 7 1700x.

Såg att nån på Tomshardware forumet tipsar om att koppla en av chassits fläktar till cpu_fan header för att ta bort varningen
och kunna använda aio_pump headern
kan det vara så att om inget sitter i aio_pump headern på moderskortet så pumpas mindre vatten igenom?
Tycker att kyleeffekten från denna kylaren borde vara bättre.
http://imgur.com/a/Ud4qM

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedwalker:

Hej,

På min Corsair H110i kylare så ska man om jag förstått manualen rätt koppla en utgående water pump kabel i cpu_fan header:n.

Men på moderkortet finns också en AIO_pump header. Om jag använder den istället kommer det upp varning i bios att cpu:n inte har kylning. Så jag använder då istället cpu_fan headern och bios-varningen försvinner. Dock tycker jag kylaren kyler dåligt fast bägge fläktarna snurrar. CPU-temperaturen ligger runt 50-60 grader vid idle.

Vet inte riktigt om vattnet verkligen pumpar igenom kylaren.

kylaren är monterad på insidan under chassits topp . Bägge fläktarna sitter under elementet och blåser uppåt.

Corsair pumpen har också en usb-kabel som jag anslutit till en usb header på moderskortet.

CPU: Ryzen 7 1700x.

Såg att nån på Tomshardware forumet tipsar om att koppla en av chassits fläktar till cpu_fan header för att ta bort varningen
och kunna använda aio_pump headern
kan det vara så att om inget sitter i aio_pump headern på moderskortet så pumpas mindre vatten igenom?
Tycker att kyleeffekten från denna kylaren borde vara bättre.
http://imgur.com/a/Ud4qM

Har du installerat Link? Där kan du se varvtal och även ändra varvtal på pumpen. Även fläktarnas hastighet går att justera.
Tror inte det blir någon skillnad om du har pumpen kopplad på cpu_fan eller aio_pump effektmässigt.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Har du installerat Link? Där kan du se varvtal och även ändra varvtal på pumpen. Även fläktarnas hastighet går att justera.
Tror inte det blir någon skillnad om du har pumpen kopplad på cpu_fan eller aio_pump effektmässigt.

Jag har link installerat-men den verkar inte se pumpen riktigt:
http://imgur.com/a/Hfz9t

hwinfo visar en cpu-temperatur på 37 grader celsius, medan link visar en temperatur mellan 45-52 grader under rubriken AMD Ryzen 7 1700x. Men det kanske inte är cpu temperatur?

Link har förvisso en temperatur 37 grader celsius men den ligger under rubriken till moderskortet.

Vattenkylaren visas inte alls-fläkthastighetrna visas dock...

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av swedwalker:

Jag har link installerat-men den verkar inte se pumpen riktigt:
http://imgur.com/a/Hfz9t

hwinfo visar en cpu-temperatur på 37 grader celsius, medan link visar en temperatur mellan 45-52 grader under rubriken AMD Ryzen 7 1700x. Men det kanske inte är cpu temperatur?

Link har förvisso en temperatur 37 grader celsius men den ligger under rubriken till moderskortet.

Vattenkylaren visas inte alls-fläkthastighetrna visas dock...

Har du kopplat in kabeln mellan pumpen och en intern USB? Utan den kommer du aldrig se pumpen eller justera något.

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Skrivet av Krokarn:

Har du kopplat in kabeln mellan pumpen och en intern USB? Utan den kommer du aldrig se pumpen eller justera något.

Ja-kabeln från pumphuvudet är inkopplad till en usb 2.0 header på moderkortet.

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk

Undrar om jag inte ändå ska gå för att använda aio_headern på moderkortet och då istället kommentera bort den varningen som kommer i bios.
Som situationen är nu har jag 66 grader vid 100% load då jag kör cinebench.

En youtube video säger att aio_headern ger bättre strömförsörjning:
https://www.youtube.com/watch?v=OYRiYyJONxQ

Citat från videon:

"You will be better off using the AIO header since its able to supply more power
for all your fans and the Pump, and since its designed for Coolers like the H100I V2.

You want to plug the pump into the AIO header and then take one fan and plug it into the CPU header and one can stay connected to the Pump, and yes you will still want
the Corsair link cable connected so you can monitor the temperatures"

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av MR BBQ:

@Corsair Johan:

Som sagt
hittar inte AX1200i i Corsair Link allt annat funkar
har funkat tidigare av en händelse såg jag att den inte låg med.
ställt in så att fläkt ska gå lite hela tiden
men nu var hela enheten borta i Link

H100i är ok och all annan hårdvara tittas

har rensat allt med regedit och revo och alla mappar
och kör med
version Corsair-LINK-Installer-v4.7.0.77

Kan det vara kabel från nät-agg till H100i
eller sitter felet i comm port nät agg eller i H100i

hur var det nu ökad garanti från 7-10 år
(komplett)

Burk

Manufacturer
LINDBERGRS ISM
Processor
INTEL i7 3770 K
Motherboard
ASUS MAXIMUS EXTREME Z77
CPU-Cooler
CORSAIR H100i
Memory
CORSAIR 32 G
Power-Supply
AX120i
Hard Drive
SSD1 SSD2 SAMSUNG
Video Card
GEFORCE® GTX 1080 SEA HAWK X
Sound Card
SOUND BLASTER Z
Computer Case
Obsidian Series® 800D
Monitor
aSUS 27''
Headset/Speakers
Sennheiser PC 360 G4ME / QPAD QH-1339 Pro
Keyboard
RAZER
Joystick
Pro Flight X52 Pro Flight System for PC
Mouse
RAZER
Mouse Surface
RAZER
Operating System
WIN 8.1

Mvh
mr bbq
grillmaster@telia.com

Uppdaterat:
testade direkt med corsair link dongle
https://www.pcper.com/files/imagecache/article_max_width/revi...
då hittade den AX1200i men fick inte fram nå data ?

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t31.0-8/15844882_293835017681259_1623915472833282735_o.jpg?oh=4ce48055e96d1bd5c12af03b0b1ff0c3&oe=59ACFEEB

Hejsan,

Får börja med att ursäkta för väldigt sent svar, denna tråden har hamnat i skymundan lite. Har du fortfarande något problem med våra produkter, isåfall vad är det som krånglar?

Skrivet av Sapporun:

Precis skaffat 4x HD120 och tänkte koppla ihop dem med en Lightning Node Pro till mitt nya bygge
Funderar lite på en H100i v2, men är också lite sugen på en Kraken x52, finns det någon fördel med att välja H100i v2?
Är lite osäker på hur det här med Corsair Link fungerar, måste man ha en sån där Commander Mini/Pro?

Ursäktar mig för väldigt sent svar, har du valt någon kylare än? Isåfall, har du några frågor?

Skrivet av swedwalker:

Hej,

På min Corsair H110i kylare så ska man om jag förstått manualen rätt koppla en utgående water pump kabel i cpu_fan header:n.

Men på moderkortet finns också en AIO_pump header. Om jag använder den istället kommer det upp varning i bios att cpu:n inte har kylning. Så jag använder då istället cpu_fan headern och bios-varningen försvinner. Dock tycker jag kylaren kyler dåligt fast bägge fläktarna snurrar. CPU-temperaturen ligger runt 50-60 grader vid idle.

Vet inte riktigt om vattnet verkligen pumpar igenom kylaren.

kylaren är monterad på insidan under chassits topp . Bägge fläktarna sitter under elementet och blåser uppåt.

Corsair pumpen har också en usb-kabel som jag anslutit till en usb header på moderskortet.

CPU: Ryzen 7 1700x.

Såg att nån på Tomshardware forumet tipsar om att koppla en av chassits fläktar till cpu_fan header för att ta bort varningen
och kunna använda aio_pump headern
kan det vara så att om inget sitter i aio_pump headern på moderskortet så pumpas mindre vatten igenom?
Tycker att kyleeffekten från denna kylaren borde vara bättre.
http://imgur.com/a/Ud4qM

Jag kopplade in en H100i v2 igår till min Ryzen 1800X. Blev snabbt brydd över temperaturerna, men efter lite googlande så verkar flera temp-program inte läsa av Ryzen's temperaturer som den ska, ofta närmare 20C mer än normalt. Vad jag använder nu är AMD's egna program AMD Ryzen Master Utility.

Prova att ladda hem det och se vad temperaturen ligger på där. Angående vart du ska koppla in kabeln så rekommenderar jag CPU_FAN då man slipper varningen i BIOS, det går även att stänga av den varningen i flesta BIOS och ha den i kopplad någon annanstans, men CPU_FAN och AIO_PUMP ger ofta båda ut 12V precis som vanligt, så det ska inte vara någon skillnad.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto

Ny version ute nu!

Changelog v4.8.0.82

Changelog:

  • UI Update: Added "-" button to Commander PRO and Lighting Node PRO LED configuration screen for easily removing strips/fans.

  • Fixed high CPU and I/O usage reported on some systems.

  • Fixed UI scaling issue on 4K displays.

  • Fixed color effect synchronization between Link software and LED DRAM.

  • Fixed Vengeance RGB control on ASUS Strix Z270I Gaming.

Dold text

Går att ladda hem härifrån:

http://www.corsair.com/en-eu/downloads

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Får börja med att ursäkta för väldigt sent svar, denna tråden har hamnat i skymundan lite.

Ursäktar mig för väldigt sent svar, har du valt någon kylare än? Isåfall, har du några frågor?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Det är lugnt, pratade med Harry Butler och Pascal Bregeon (några Corsair kontakter tydligen). De berättade att den nya AIOn borde komma lagom till slutet av oktober/början av november och att jag borde vänta om jag har möjlighet, vilket jag har

Permalänk

Det nya Corsair Utility Engine 2 gör så att jag låter som en demon på voice chat på steam och i alla spel på steam...

Kommer det att fixas? För med cue2 kan man ha sån sjuk bass boost som man inte kan på den första.....

Permalänk

corsair h110i:mycket ojämn CPU temperatur

Har fortfarande problem med min nya(ca 3 månader) h110i. CPU temperaturen växlar mellan 42 och 60 grader i idle. Vid full load är temperaturerna ca 65-70 grader med prime95.

Dessa ojämnheter i temperaturen vid idle sker utan att några speciella program körs.

Har testat både höger-respektive vänster placering av radiatorn i chassits topp. Samt både utsug respektive insug av luft utifrån.

Enligt manualen ska man ha insug, men har som sagt testat bägge varianter. Har nu insug av luft från chassits topp.

Har i link testat med performance på pump(2873 rpm) och fläktarna utan att temperaturhoppen försvinner.

Jag har nyaste BIOS där temperatur-offset är korrigerat, samt ser detta temperaturbeteendet både i hwmonitor och corsair link.

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av swedwalker:

Har fortfarande problem med min nya(ca 3 månader) h110i. CPU temperaturen växlar mellan 42 och 60 grader i idle. Vid full load är temperaturerna ca 65-70 grader med prime95.

Dessa ojämnheter i temperaturen vid idle sker utan att några speciella program körs.

Har testat både höger-respektive vänster placering av radiatorn i chassits topp. Samt både utsug respektive insug av luft utifrån.

Enligt manualen ska man ha insug, men har som sagt testat bägge varianter. Har nu insug av luft från chassits topp.

Har i link testat med performance på pump(2873 rpm) och fläktarna utan att temperaturhoppen försvinner.

Jag har nyaste BIOS där temperatur-offset är korrigerat, samt ser detta temperaturbeteendet både i hwmonitor och corsair link.

Hejsan,

Vad är det för CPU du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av SJobergZ441:

Kommer det att fixas? För med cue2 kan man ha sån sjuk bass boost som man inte kan på den första.....

Har du provat att koppla in och ur headsetet?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan: För mig så har de senaste versionerna av CUE 2.x (osäker från när) slutat fungera med EQ. Spelar ingen roll vilken preset jag kör med eller ändrar en egen custom preset. Kanske någon bugg som är relaterat till med problemet som SJobergZ441 upplever?

Void wireless med CUE 2.15.83

Permalänk
Skrivet av Corsair Johan:

Hejsan,

Vad är det för CPU du har?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Ryzen 7 1700x
Har testat dra åt skruvarna på kylaren hårdare-men utan nån bättring.

mvh
Swedwalker

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Skrivet av swedwalker:

Ryzen 7 1700x
Har testat dra åt skruvarna på kylaren hårdare-men utan nån bättring.

mvh
Swedwalker

Kan tillägga att det blir ett svagt gurglande ljud från kylaren, som sen blir borta, då jag växlar från quiet mode till performance mode i Link.

Visa signatur

Ryzen 7 1700x@Corsair Vengeance, 16 GB(2x8Gb) DDR4, 3200 Mhz, CL16@Corsair h110i@Asus STRIX Radeon RX480 8GB DDR5 Strix gaming OC@Asus Prime X370-Pro@Fractal Design Integra M 550W

Permalänk
Medlem

Kom en uppdatering igår, CUE 2:16:87. Efter jag uppdaterade fungerar inte ljudet i mina Void Wireless i spelet World of Tanks, avinstallerade 2:16:87 och la in 2:15:83 istället och då fungerar ljudet igen....

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

@Corsair Johan
Kan man med Corsair commander Pro styra samma fläkt med olika kurvor från olika sensorer. Den sensorn som visar den högsta kurvan är den som fläkten reglerar efter.
Kan man få sin Hyrdo 110i GTX att växla mellan tyst till prestanda läge vid säg en viss cpu temp?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krokarn:

Kom en uppdatering igår, CUE 2:16:87. Efter jag uppdaterade fungerar inte ljudet i mina Void Wireless i spelet World of Tanks, avinstallerade 2:16:87 och la in 2:15:83 istället och då fungerar ljudet igen....

Uppdaterade igen till 2:16:87 och gjorde en reparation av installationen, nu fungerar det som det ska

Visa signatur

Gigabyte Z170X-Gaming 7 | Intel Core i7 6700K | Corsair Hydro Series H150i med 6st LL120 RGB| Corsair Dominator Platinum RGB DDR4 32Gb 3000MHz | Nvidia RTX2080Ti Founders Edition 11Gb | Corsair Force MP500 240 Gb m.2, 2 x Corsair Force LE200 480Gb | Corsair Obsidian 500D RGB SE med 1st LL120 & 2st LL140 RGB fläktar | Corsair RM850i | Asus ROG Swift PG279Q+Asus PB277Q | Corsair Commander PRO | Corsair Lightning Node PRO + 10 ledstrips | Corsair Virtuoso SE | Corsair ST100 | Corsair K100 RGB | Corsair Dark Core RGB PRO | Corsair iCUE LT100

Permalänk
Medlem

Hej igen!
Har ett problem att jag måste starta om Corsair Link för ändra Quiet, Balance, Performance. För få det att fungera igen.

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av HappyPie:

@Corsair Johan: För mig så har de senaste versionerna av CUE 2.x (osäker från när) slutat fungera med EQ. Spelar ingen roll vilken preset jag kör med eller ändrar en egen custom preset. Kanske någon bugg som är relaterat till med problemet som SJobergZ441 upplever?

Void wireless med CUE 2.15.83

Blir det ingen skillnad vid olika presets alls?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Skrivet av Krokarn:

Uppdaterade igen till 2:16:87 och gjorde en reparation av installationen, nu fungerar det som det ska

Skönt det löste sig.

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av swedwalker:

Ryzen 7 1700x
Har testat dra åt skruvarna på kylaren hårdare-men utan nån bättring.

mvh
Swedwalker

Vilket program använder du för att läsa av temps? Ladda hem AMDs egna program då de kan vara lite svårt att få rätta temps på Ryzen.

Skrivet av Triton242:

@Corsair Johan
Kan man med Corsair commander Pro styra samma fläkt med olika kurvor från olika sensorer. Den sensorn som visar den högsta kurvan är den som fläkten reglerar efter.
Kan man få sin Hyrdo 110i GTX att växla mellan tyst till prestanda läge vid säg en viss cpu temp?

Hur menar du från olika sensorer? Menar du pumpen på H110i GTX?

Skrivet av iben301:

Hej igen!
Har ett problem att jag måste starta om Corsair Link för ändra Quiet, Balance, Performance. För få det att fungera igen.

Har du uppdaterat till senaste versionen?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Blir det ingen skillnad vid olika presets alls?

Nope, jag hör med feedback att den väljer olika presets men låter exakt likadana och custom gör ingen skillnad. Vill du så kan jag avinstallera och installera om CUE och testa igen med EQ.

Dessutom har jag märkt en annan MYCKET ovanlig bugg, att när jag går långt ifrån datorn med headsetet på och tappar kontakten, gör så att headsetet kopplar upp och åter tappar kontakten flera gånger (p.g.a. avstånd), så hakar datorn upp sig helt till slut och jag måste forcera avstängning med power-knappen.

Då kan jag inte ens starta program eller avsluta program, även att varken taskmanager eller power shell kan ens avsluta CUE.
Det är som att CUE på något vis låser windows i ett "Wait" läge, typ som att en usb enhet kopplas in men fast fastnar mitt processen som om att "main thread" är upptagen. Svårt att förklara.
CUE är då helt låst, vissa andra progam fungerar halvdant så länge det inte försöker access:a disken för det verkar som att disken inte kan skicka data, vilket får respektive program att vänta i oändlighet på data i ett låst manér.

Ovanlig bugg men kan försöka läsa event viewer till nästa gång om du vill ha en rapport.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Hur menar du från olika sensorer? Menar du pumpen på H110i GTX?

Med vänliga hälsningar,
Corsair Johan

Jag ger ett exempel
1x chassifläkt i datorn, temp sensor är säg CPU & GPU.
Kan jag då skapa två separat fläktkurvor baserade på CPU & GPU temperatur som beroende på temp hos GPU eller CPU reglerar efter den kurva jag skapat som skulle generera högst fläktvarv.

Det jag vill åt är ungefär något liknande scenario.

Jag sitter och renderar en maffig scen i 3D-studio. CPU ligger då på 100% load och blir troligen upp mot 80 grader. GPUn däremot gör absolut ingenting och idlar runt 30-40 grader. Då vill jag att chassifläkten skall varva upp rejält för att följa kurvan för CPU tempen. Sedan byter jag till att spela. Det kräver ofta inte så mycket av CPU vilket kanske ger 40-50c cputemp men GPU jobbar 100% och blir då lätt runt 70-80c. Då vill jag att samma fläkt skall kunna ha ytterligare en kurva att följa även GPUns temperatur.

Låg belastning gpu/cpu = låg fläkthastighet.
Hög gpu/låg cpu = hög fläkthastighet och tvärtom.

På så vis kan man alltid säkerställa att de fläktar man har i datorn alltid kommer att försöka ventilera chassiet oberoende av hur lasten i datorn ser ut och inte bara ifrån ett scenario. Samtidigt får du också en tyst dator som det bara är möjligt att få utan att tumma på prestandan när den väl behövs.

Program som Fan Speed klarar av detta.

Men hyrdo pumpen menar jag att i CorsairLink kan jag välja pumpläge Quite eller Performance. Quite läget duger mer eller mindre alltid för mig och får pumpen att vara tyst. Dock när CPU andvändningen går upp ökar temperaturerna och då skulle det vara bra om man via mjukvaran kunde få pumpen att varva upp vid säg 60 grader CPU temperatur. Då har man tysthet med prestanda på samma gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Corsair Johan:

Har du uppdaterat till senaste versionen?

Ja det har jag!

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

@Corsair_Johan: Vad gör "Enable mimic color animation" under settings?

Ser att en del frågat om detta på ert forum men inte fått ngt ordentligt svar?

Permalänk
Inaktivt företagskonto
Skrivet av Triton242:

Jag ger ett exempel
1x chassifläkt i datorn, temp sensor är säg CPU & GPU.
Kan jag då skapa två separat fläktkurvor baserade på CPU & GPU temperatur som beroende på temp hos GPU eller CPU reglerar efter den kurva jag skapat som skulle generera högst fläktvarv.

Det jag vill åt är ungefär något liknande scenario.

Jag sitter och renderar en maffig scen i 3D-studio. CPU ligger då på 100% load och blir troligen upp mot 80 grader. GPUn däremot gör absolut ingenting och idlar runt 30-40 grader. Då vill jag att chassifläkten skall varva upp rejält för att följa kurvan för CPU tempen. Sedan byter jag till att spela. Det kräver ofta inte så mycket av CPU vilket kanske ger 40-50c cputemp men GPU jobbar 100% och blir då lätt runt 70-80c. Då vill jag att samma fläkt skall kunna ha ytterligare en kurva att följa även GPUns temperatur.

Låg belastning gpu/cpu = låg fläkthastighet.
Hög gpu/låg cpu = hög fläkthastighet och tvärtom.

På så vis kan man alltid säkerställa att de fläktar man har i datorn alltid kommer att försöka ventilera chassiet oberoende av hur lasten i datorn ser ut och inte bara ifrån ett scenario. Samtidigt får du också en tyst dator som det bara är möjligt att få utan att tumma på prestandan när den väl behövs.

Program som Fan Speed klarar av detta.

Men hyrdo pumpen menar jag att i CorsairLink kan jag välja pumpläge Quite eller Performance. Quite läget duger mer eller mindre alltid för mig och får pumpen att vara tyst. Dock när CPU andvändningen går upp ökar temperaturerna och då skulle det vara bra om man via mjukvaran kunde få pumpen att varva upp vid säg 60 grader CPU temperatur. Då har man tysthet med prestanda på samma gång.

Jag är osäker på den frågan, jag ska prova koppla in min Commander Pro för att se om det går att göra, återkommer med svar så fort jag kan.

Skrivet av iben301:

Ja det har jag!

Testa den senaste, 4.8.2.1.

Skrivet av Blofeld:

@Corsair_Johan: Vad gör "Enable mimic color animation" under settings?

Ser att en del frågat om detta på ert forum men inte fått ngt ordentligt svar?

Jag ska kolla upp vad den gör, återkommer.

Ny version finns ute nu, går att ladda hem härifrån.

Changelog v4.8.2.1

Changelog:

  • Added support for Intel X299 platform.

  • Fixed intermittent issue where CL would only identify 3 out of 4 DIMMs.

  • Compatibility update for future firmware updates of Lighting Node PRO and Commander PRO.

Dold text