Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Osynkat ljud Netflix & viaplay

Permalänk
Medlem

Osynkat ljud Netflix & viaplay

Hej har ett jobbigt problem när jag tittar på viaplay eller Netflix hamnar ljudet i osynk efter några minuter startar man om filmen och spolar dit man var funkar det ett tag problemet är endast när jag tittar på min bärbara ( HP omen) sitter en i7 med 1060 kort så det borde väl funka. Har även provat Netflix appen för Windows där man kan tanka hem filmen för offlineläge men samma sak särart ljudet hamnar fel efter en stund. Just i den appen upplever jag att det blir värrre när jag kör helskärm men kan vara inbillning. Har inte detta problem på min stationära eller surfplattor. Någon som sitter på någon idé på nån inställning eller nått man kan göra? Mvh

Permalänk
Medlem

@Fiskmauz:

Har du testat att ställa in Windows-ljudet på studiokvalité?

  1. Högerklicka på högtalarikonen i aktivitetsfältets nedre högra hörn.

  2. Välj Uppspelningsenheter (Playback Devices).

  3. Välj högtalarikonen och klicka sedan på knappen Egenskaper (Properties).

  4. Välj Avancerat (Advanced) på flikarna högst upp i popup-fönstret.

  5. Välj 24-bitars, 192000 hz (studiokvalitet) (24 bit, 192000 hz (Studio Quality)) i nedrullningsmenyn.

  6. Välj OK för att spara dina inställningar.

  7. Testa!

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Fractal Design Define S | Corsair AX860i | Asus Prime Z390-A | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3000MHz 2x8GB | i7 9700K | Fractal Design Celsius S24 | MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Samsung 850 EVO 250GB | Samsung 860 EVO 1TB | 4x Be Quiet! Silent Wings 3 140mm | Razer BlackWidow Chroma | SteelSeries Rival 300 | Kingston HyperX Cloud Alpha Pro | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av antepannte:

@Fiskmauz:

Har du testat att ställa in Windows-ljudet på studiokvalité?

  1. Högerklicka på högtalarikonen i aktivitetsfältets nedre högra hörn.

  2. Välj Uppspelningsenheter (Playback Devices).

  3. Välj högtalarikonen och klicka sedan på knappen Egenskaper (Properties).

  4. Välj Avancerat (Advanced) på flikarna högst upp i popup-fönstret.

  5. Välj 24-bitars, 192000 hz (studiokvalitet) (24 bit, 192000 hz (Studio Quality)) i nedrullningsmenyn.

  6. Välj OK för att spara dina inställningar.

  7. Testa!

den var inställd på 24bit studio 48000hz men kan inte ställa högre det är den eller dvd kvalité 16bit 48000hz