Permalänk
Avstängd

Uppgradera firmware Benq 2411z

Hallå!

Vill uppdatera min skärm till firmware v 2.0, men har ingen lust att skicka in den till Benq.
Då återstår det bara att köpa en MSTAR ISP tool, eller finns det andra alternativ??

Permalänk
Medlem

Såg att det finns några som köpt mstar tool'et (inom EU) och vill sälja vidare. Ett annat alternativ är annars att köra den lite knepigare vägen men å andra sidan gratis (Linux vägen med flasha direkt via VGA kabel).
http://boeglin.org/blog/index.php?entry=Flashing-a-BenQ-Z-series-for-free(dom)

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z170 Pro Gaming i7 | i7-6700K | MSI RTX 2080 Ti Gaming X Trio | 32 GB Corsair RAM | 1 TB Samsung 850 EVO | 1200W EVGA SuperNOVA P2 | Samsung UE55KS9005 x3 | Logitech G915 + G903 Hero | Fanatec CSL Elite+ Wheel Base | Fanatec CSL Elite P1 Wheel | Fanatec Club Sport v3 Pedals | GT Omega Apex Wheel Stand

Permalänk
Medlem
Skrivet av makn:

Hallå!

Vill uppdatera min skärm till firmware v 2.0, men har ingen lust att skicka in den till Benq.
Då återstår det bara att köpa en MSTAR ISP tool, eller finns det andra alternativ??

Har du uppdaterat skärmen?

Om inte kan du få min MSTAR om du står för frakten, tänkte i så fall skicka via vadderat kuvert!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem

@Gwaniiz , du råkar inte ha kvar MSTAR ISP toolen?:) ev @makn

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

@Gwaniiz , du råkar inte ha kvar MSTAR ISP toolen?:) ev @makn

Jag har kvar den!

Jobbar för tillfället på en annan ort, men om ca 1 vecka kan jag skicka den. Ska bara leta fram den ur garderoben!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

@Gwaniiz , du råkar inte ha kvar MSTAR ISP toolen?:) ev @makn

Skrivet av Gwaniiz:

Jag har kvar den!

Jobbar för tillfället på en annan ort, men om ca 1 vecka kan jag skicka den. Ska bara leta fram den ur garderoben!

@MexxII har du möjligen MSTAR ISP toolen kvar eller har kanske @Gwaniiz den?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Binucki:

@MexxII har du möjligen MSTAR ISP toolen kvar eller har kanske @Gwaniiz den?

Jag har inte kvar den, skickade den till MexxII!

Visa signatur

5800X3D|Aorus Elite|32GB 3600MHz|6750 XT|Air 540|RM750X
PG279Q|VG259QM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gwaniiz:

Jag har inte kvar den, skickade den till MexxII!

Sweet, tack för infon @Gwaniiz !

@MexxII har du möjligen ISP toolen kvar?

Permalänk
Medlem

@Binucki Sorry för sent svar, men kollade med kompisen fick den efter att jag var klar med den och han säger att han slängde den, tyvärr...:/ Aja, lycka till med sökandet!

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier