Funderingar på utskriftsresultat med "US letter size".

Permalänk

Funderingar på utskriftsresultat med "US letter size".

Skall skriva ut ritningar som verkar ha formatet "us letter size". Vad händer om jag helt enkelt trycker på "skriv ut"? Det är viktigt att det blir ett 1:1-förhållande då det är en 1:1 skala på ritningen. Behöver jag göra något med filen innan jag skriver ut, typ omformatera den? Att nämna kanske är att det är en PDF och att jag skall skriva ut på A4.

(För de som inte vet så är "us letter size" USA:s motsvarighet till vårat A4-format. Alltså deras till vardags vanligaste pappersformat de skriver ut på.)

/Dave

Permalänk
Medlem

Välj "Verklig storlek" istället för "Anpassa" under utskriftsalternativen så bör du få skala 1:1. Det som ev kan hända är att långsidorna klipps, US Letter är kortare och knubbigare än A4. Om det händer får du byta till A3.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem

Skrivaren kommer med stor sannolikhet gnöla på att den inte har begärd papperstyp och skriver inte ut.

men ibland kan man i själva skrivaren ha inställningar i menyer mm. där man kan välja bort beroende på begärd papperstyp och skriva ut så gott det går ändå.

men det beror på mer på skrivaren än utskriftsprogrammet ur det hela beter sig.