Google presenterar Pixel 2 och Pixel 2 XL

Permalänk
Medlem

@Nord93:
Samt desto mindre kanter, desto mer ömtålig är hela konstruktionen.. slutar med mera spruckna skärmar.

Visa signatur

Hårdvaru och mjukvaru intresserad

Permalänk
Medlem

Google, en studie i hur man bäst vänder kappan efter vinden.

För ett år sedan var det världens undergång att man inte kunde använda sina hörlurar direkt i 3,5mm. Nu är svaret "bara använd en dongle", finns tom i boxen ju!

2016: 159$ var ett sjukligt pris för lurar som endast tillförde att de var trådlösa och såg löjliga ut.
2017: Släpper ett par lurar som är större, sticker ut ännu mer, kostar lika mycket som airpods och är inte ens trådlösa?!

Var tappade Google bollen? Första pixel var trots allt en någorlunda frisk fläkt (bortsett från designen) med ruskigt bra kamera och fin teknik. Detta året är det bara en copy paste med en kanske ännu fulare design. Mjukvaran är dock fortfarande riktigt bra och enda anledningen till att jag fortfarande överväger den. Var sjukt sugen på en innan kvällens event men kanske får bli en S8 trots allt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Du vet väl bara att säkerhetsuppdateringar via kerneln och andra saker och funktioner som kräver ny hårdvara inte uppdateras?

Jag sa inte alla grejer fixas, men mycket gör.

Permalänk
Inaktiv

Skrattar åt alla dummerjönsar som vill slänga så här mycket pengar för en telefon som blir värdelös om två år när Google slutat uppdatera den. Att sedan gå runt och flasha med den i ett halvår för folk i sin omgivning hur mycket cash man slängt iväg på den. Smartphones tillhör den dumma generationen som inte gör något annat än att blänga på en femtumsskärm.

Nymodigheten av en sådan här dyr onödig telefon försvinner inom ett halvår tills nästa flaggskepp släpps.

Permalänk
Skrivet av anon114264:

Skrattar åt alla dummerjönsar som vill slänga så här mycket pengar för en telefon som blir värdelös om två år när Google slutat uppdatera den.

Nymodigheten av en sådan här dyr onödig telefon försvinner inom ett halvår.

kek

Visa signatur

Dator

Permalänk
Medlem
Skrivet av raxxor:

Reagerade på det jag med.

Jag hade nog slagit till på en Google Home mini, om de hade lanserats i Sverige.
Inte för att jag direkt behöver en, men kul att testa, och den var helt överkomligt i pris

Jag med, inte för att jag behöver en heller men skulle gärna vilja testa och se hur bra AI är idag plus lite härlig hemautomation Men som sagt synd att den inte lanseras här i Sverige. Lär importera från Tyskland dock

Visa signatur

Chassi: Antec GX500 / HDD: WD blue 1TB / SSD: WD Blue 250GB / CPU: R5 3600 @ 4,2 Ghz / GPU: XFX Radeon RX 5600 XT THICC II PRO / Kylning: Wraith Stealth och 3st i chassit 2xpush 1xpull / PSU: Seasonic Core GC 500 / MB: B450A Pro Max / RAM: Corsair Vengance 2x8GB 3200 Mhz / OS: Win10 Home / Mus: Logitech G300 / TB: HP PR1101U / Ljud: Logitech Z906 och Arrogant bastard hurricane / Skärm: BenQ GW2470HE / Macbook late 2006 med Ubuntu /

Permalänk
Medlem

För dyra, tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7900 XTX + 7800X3D

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Skrattar åt alla dummerjönsar som vill slänga så här mycket pengar för en telefon som blir värdelös om två år när Google slutat uppdatera den. Att sedan gå runt och flasha med den i ett halvår för folk i sin omgivning hur mycket cash man slängt iväg på den. Smartphones tillhör den dumma generationen som inte gör något annat än att blänga på en femtumsskärm.

Nymodigheten av en sådan här dyr onödig telefon försvinner inom ett halvår tills nästa flaggskepp släpps.

Ojoj, ta det lugnt nu morfar. Du behöver inte slänga dynga på alla andra bara för att du tycker smartphones suger. Du inser väl att du befinner dig på ett teknikforum där de allra flesta köper nya prylar som dessa?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Skrattar åt alla dummerjönsar som vill slänga så här mycket pengar för en telefon som blir värdelös om två år när Google slutat uppdatera den. Att sedan gå runt och flasha med den i ett halvår för folk i sin omgivning hur mycket cash man slängt iväg på den. Smartphones tillhör den dumma generationen som inte gör något annat än att blänga på en femtumsskärm.

Nymodigheten av en sådan här dyr onödig telefon försvinner inom ett halvår tills nästa flaggskepp släpps.

3 år, och det är faktiskt 6"
Och man byter oftast mobil inom 3 år.
Köp du en nokia 3310 om du vill ha det morfar.

Permalänk
Medlem

Väldigt konstigt att inte släppa dom här omkring. Visst vi är ett litet land, men vi är köpstarka.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort otrevliga och nedlåtande kommentarer. Vänligen håll diskussionen på en en trevlig och saklig nivå.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av sundsten:

Väldigt konstigt att inte släppa dom här omkring. Visst vi är ett litet land, men vi är köpstarka.

Mjae, tror tyvärr Pixel-telefonerna endast skulle sälja hos de teknikintresserade, vilket totalt sett i Sverige troligen anses vara en för liten andel köpare. Känns som att många tänker att de märken som finns är iPhone och Samsung, eventuellt Huawei, men inte så många som känner till andra mindre märken här i Svea.

Jag önskar själv att Google skulle släppa Pixel, samt flera av deras andra hårdvaruprylar, men det känns fortfarande ganska långt bort.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro Ax] [AMD Ryzen 5600X] [Noctua NH-L12S Ghost S1 Ed] [Asus GTX 1080 STRIX 8 GB] [32GB HyperX Fury RGB 3600 MHz] [2x WD Black SN750 1 TB NVME] [Corsair SF750] [Loque Ghost S1 MK3] [Synology DS212 2x2 TB NAS] [2x Mackie HR624] [Dell Ultrasharp U2713HM 27" IPS] [TOFU 65% ALU, Zealios V2] [Logitech G502] [Qpad QH-90]

Permalänk
Avstängd

@Timmy Fox: Köpte Pixel XL 2 och blev givetvis den klassiska Tyskland importen. Hoppas allt går smidigt med det företaget jag använde för vidareskicket av telefonen till Sverige:)

Visa signatur

27" BenQ 144 hz XL2720Z - Fractal Design Define S Black Windowed - Corsair Force LE 240GB - Crucial Ballistix Sport LT Red 2x8GB - Gigabyte Z170-GAMING K3-EU - Corsair CX750M 750W - Intel Core i7-6700K 4,0Ghz - MSI GeForce GTX980 Ti"

Permalänk
Medlem

Ska ju både till Tyskland och Spanien i December. Men problemet är ju hur får man support om det behövs.
Vem kan fixa eventuell skada, garanti om något händer osv. Sådant är ju inte så kul att kladda med direkt.
Speciellt inte något man får punga ut 950euro för typ

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

Ska ju både till Tyskland och Spanien i December. Men problemet är ju hur får man support om det behövs.

Tappa den för jösse namn inte i backen.

Om jag var en android är detta telefonen jag skulle ha köpt, utan tvekan, även om import tarvades. Detta med tanke på många andra telefontillverkares dåliga uppdateringsstrategi. Google om någon kommer att vara bättre på den fronten! Har ju dock kört ned mig i äppelträsket, så inte aktuellt nu dock.

Frånvaron av hörlursurtag är en total ickefråga för mig personligen. Körde min iPhone 7 med adapter i ett par månader tills airpods gick att köpa, sedan bytte jag till trådlöst. Supernajs. Inget mer sladdtrassel, rena himmelriket i jämförelse särskilt i svenska vintertider då sladden vill häkta upp sig mellan jacka och tröja och drar o strular...

De som gormar och håller på om hörlursurtaget har ännu inte kopplat, likt då fingerskivan på telefonerna försvann, att det de skriker över inte är något vi faktiskt behöver.

Permalänk
Medlem

Funderar på att köpa en, vart ska man köpa ifrån?

Visa signatur

CPU : 12900KS GPU : 3090 Strix OC RAM : G.Skill 32GB 6600MHz 34-40-40-105SSD : 2st SN850 1TB Bildskärm 1: Strix PG279Q 1440p@165Hz G-SYNC Bildskärm 2: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Bildskärm 3: Asus VG27AQ 27" 1440p@165Hz Vattenkylning CPU,GPU och RAM, 3*360 rad

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nivity:

3 år, och det är faktiskt 6"
Och man byter oftast mobil inom 3 år.
Köp du en nokia 3310 om du vill ha det morfar.

Två års uppdateringar och ett års säkerhetsuppdateringar ska det vara! *** raderat ***

För att ta ett exempel: Du köper ett grafikkort för minst 7000kr eller mer och efter tre år så slutar det få nya uppdateringar som inte optimeras för nya spel från AMD eller Nvidia? Du köper en processor för lika mycket och det slutar få stöd för nya Windows-versioner efter tre år. Just mobiltelefoner är en så mycket sämre investering än de flesta datorkomponenter eller elektroniska produkter för den delen som man åtminstone kan räkna med att det håller några år.

Det är bara en tidsfråga innan mobilkraschen kommer där den häftigaste mobilen kommer sluta vara något folk jagar efter. Mobiler är på toppen av produktcykeln och kommer bara rasa nedåt.

*** raderat ***

§ 1.2
Permalänk
Medlem
Skrivet av jeffan97:

Jag med, inte för att jag behöver en heller men skulle gärna vilja testa och se hur bra AI är idag plus lite härlig hemautomation Men som sagt synd att den inte lanseras här i Sverige. Lär importera från Tyskland dock

Du kan köra google home direkt mot xiaomi yeelight som kostar 160 kr lampan ist för philips hue som tar 700 kr lampan, funkar skitbra

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Intressant stt det blev ramaskri när Apple tog bort 3,5mm men här i tråden låter det nu som att en adapter blivit allmänt accepterat!

Jag använder headset både för musik, video och telefon. Sjukt drygt att man ska behöva hålla reda på adaptern.

Jag förstår inte hur tillverkare efter tillverkare nu börjr motivera att dom inte får plats med ett 3,5mm jack.
Var ju till och med nån lirare som lyckades modda in ett 3,5mm i en iPhone 7!

Jag tror stenhårt på att dom spar tid/pengar vid tillverkning på att slippa ha jacket där, adaptern som tillverkas separat är förmodligen ett ”enklare” system.

Men som sagt, för något som används mer eller mindre hela tiden är det ju galenskap att behöva en adapter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Skrattar åt alla dummerjönsar som vill slänga så här mycket pengar för en telefon som blir värdelös om två år när Google slutat uppdatera den. Att sedan gå runt och flasha med den i ett halvår för folk i sin omgivning hur mycket cash man slängt iväg på den. Smartphones tillhör den dumma generationen som inte gör något annat än att blänga på en femtumsskärm.

Nymodigheten av en sådan här dyr onödig telefon försvinner inom ett halvår tills nästa flaggskepp släpps.

Haha! Till viss del kan jag hålla med. Men om vi tar värstingen Pixel 2 XL med 128Gig(949USD) som kostar runt 7700kr(dagens växelkurs) och delar upp totalsumman i en månadskostnad på 2 år så blir det runt 320kr/mån, vilket i mina ögon inte är så dyrt(om jag endast ser till den ekonomiska aspekten i det hela).

Själv så är jag ytlig av mig när det kommer till prylar och väljer hellre en snygg design med något sämre prestanda än tvärtom. Av ytliga skäl väljer jag bort Pixel 2.

Däremot så hoppas jag att LG's v30 kommer till Sverige(minimal chans) Speciellt "Moroccan Blue" har lyckats väcka mitt "vill-ha-begär".

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem
Skrivet av McFeast:

Däremot så hoppas jag att LG's v30 kommer till Sverige(minimal chans) Speciellt "Moroccan Blue" har lyckats väcka mitt "vill-ha-begär".

Blev mer sugen på en V30 nu efter Google presentationen, men varför är risken minimal att den kommer till Sverige?

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Nu är de ju inte lika illa som Apple, men hur kan man ta 100 dollar för 64GB extra flashlagring? Känns bara jävligt sniket.

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Du vet väl bara att säkerhetsuppdateringar via kerneln och andra saker och funktioner som kräver ny hårdvara inte uppdateras?

Här har du helt fel. Säkerhetsuppdateringar via kernel är det som fortsätter allra längst på en enhet, min Nexus 5 har nyaste kernel säkerhetsuppdateringar. På rom-sidan har jag inte 8.0, "bara" nyaste september-aosp säkerhetsuppdateringarna till 7.1.2. Det som är svårt å få till är stöd för "ostödda" mobiler på nya versioner av Android. Att uppdatera kernel för senaste säkerhetsrisker är det lättare av dom två.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i7 2600k @ 4.7GHz | Har inget GFX :( | 24GB RAM @ 2133MHz CL10 | Corsair 650TW | Samsung Evo 840 256GB
Bärbar: HP Spectre x360 i5-5200U | 8GB RAM | Samsung Evo 850 256GB

Permalänk
Avstängd

Bara IP67. Finns det ingen telefon med IP68 eller IP69K?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cider123:

Antar att det är OK att ha adaptern på hörlurskabeln men lite bökig lösning imo.. Hoppas adaptern inte har Apple-priser bara..

Adaptern kommer att kosta 20 dollar läste jag. Så dubbelt så mycket som Apples.

Visa signatur

|MB: MSI X570 GAMING PLUS |CPU: Ryzen 5600X @ 4800Mhz |GPU: ASUS RTX 2070 SUPER ROG Strix |RAM:Corsair Vengeance RGB PRO @ 3600Mhz|SSD Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Medlem

Beställde en Pixel 2 64GB från UK med leverans till Borderlinx. Estimerad leveransdatum 18 oktober. Får se om Google avbokar beställningen pga Borderlinx, isåfall blir det vänta på att Proshop tar in den.

Visa signatur

Fractal Design Ridge | Ryzen 5 5600X | Asus STRIX B550-I | Asus RTX 3060 Ti Dual | Corsair 16GB 3000MHz | Crucial P1 1TB Nvme | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrasket:

Blev mer sugen på en V30 nu efter Google presentationen, men varför är risken minimal att den kommer till Sverige?

Naturligtvis spekulationer från min sida och absolut inga "hardcore facts".

Baserar det på att de flesta köpare känner till andra märken(Samsung, iphone), vilket inköpare vet om. För att optimera försäljning samt minimera lagerkostnad så satsar de på bästsäljare. LG är tyvärr inte i den kategorin, men jag hoppas för min och alla andra som är intresserade av v30 att någon återförsäljare har förbarmande över oss!

Försäljningen startade den 21:a september i Sydkorea så jag räknar med att det tar tid innan/om den kommer till Sverige *håller tummarna för en given julklapp till mig själv*. Annars får det bli plan B och kika på Huawei Mate 10 Pro.

Edit: Ber om ursäkt för off topic. Tråden är ju trots allt dedikerad åt Pixel 2.

Edit2: Läste precis detta på ett annat forum: "Som anställd av större återförsäljare i Norden kan jag bekräfta att V30 kommer att komma till Sverige, dock i väldigt väldigt begränsad upplaga... " Om det är sant eller inte får framtiden avgöra, men det verkar lovande!

Visa signatur

Me, Myself and I...

Permalänk
Medlem

Löjligt dyr. Förstår att alla företag vill tjäna så mycket pengar som möjligt men när Apple trissar upp sina priser till fantasinivåer så verkar alla andra (Samsung, Sony, Google osv) hänga på Blir inte kul för oss konsumenter.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Tänkte beställa en Pixel 2 från BEST BUY i USA. Åker dit dagen efter relaesen och tänkte hämta ut i butik over there. Nån som vet om de funkar?

Eller är man körd med nätverk m.m? De mobiler på best buy är ju egentligen verizon lurar.

Kan jag hämta ut telefonen och stoppa i mitt nano sim å köra igång.

Permalänk

Trist utan hörlursuttag. Snålt med endast 4 gig ram.

Visa signatur

i7 920 oc till 3.3ghz , gtx690, asusp6T, 75"tv som datorskärm, philips HUE och Lightpack i kombination med kodi :)