Elgigantens service lurar en?

Permalänk
Medlem

Jag har jobbat på Elgiganten och iallafall då (2 år sen) så fick kunden alltid skriva på ett papper när dom lämnade in en vara för service där det stod att var det ej ett garanti/reklamtionsärende så fick kunden betala en felsökningsavift på MINST 300 kr vilket förmodligen var vad TS också fick information om.
Man hör det man vill höra.....

Permalänk
Medlem

För att återgå till det tråden handlar om så fick du (TS) ett papper när du lämnade in din ipod som du fick skriva på. På detta papperet står det angivet hur stor serviceavgiften är som man får betala. Om du INTE fick skriva på ett sådant papper så är serviceavgiften 0:- då inget ingånget serviceavtal existerar. Du kan inte få den reparerad gratis men slipper betala avgiften för att få den tillbaka eller kasserad.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.

Permalänk
Medlem

Min mobil gick sönder för någon månad sen (bootloop) och jag lämnade in den hos ElGiganten. Jag blev trevligt bemött av teknikern som sa att de kontaktar mig om felet inte täcks av garantin och ger ett kostnadsförslag (fick skriva under ett papper om saken). Jag fick även en lånetelefon och 1 vecka senare var felet fixat och kostade inte en krona.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Skickade nyss min externa hårddisk med 600+ felaktiga sektorer till Anovo och de fixade allt utan några problem. Jag bad även dem att ändra adressen mitt i serviceärendet och det gick väldigt smooth Dock kan det bero på att jag kontaktade Lacie och inte Anovo direkt.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Project AI (där fritiden inte räckt till...) | i7-14700 | Nvidia RTX A6000 | Vardagsrumsdator I | Casemoddat NR200P Sakura Limited Ed. SFF | Ryzen 5900X | ROG Strix 3080 White | ROG Crosshair VIII Impact X570 mini-DTX | CM SFX Gold 850W White | Kraken Z68 White AIO | Sennheiser HD 800 genom Aune X1S DAC + Onkyo A/V Receiver | LG OLED 77"| Vardagsrumsdator II | Casemoddat Lian Li O11 med optical-bonded transparent LCD i sidopanel och frontglas | i7-14700F | RTX 4070 | Thermalright FN240 AIO | LG OLED 42" | Macbook Pro 14" M1 Pro | Surface Pro i7 |

Permalänk
Medlem

Jag hade en ipod jag jailbreaka det gick åt h*lvete, det blev nån matrix grej på skärmen.
Han fråga vad sm hade hänt med den jag sa att jag koppla den till datorn bara:D
Hursomhelst så gick jag och morsan ditt och lämna in den. Han som satt där sa att
skullle det visa sig att det var mitt fel så skulle dom ha en avgift på ca 300 (kommer inte riktigt ihåg exakta summan)
Jag fick tillbacka den senare utan avgift antagligen för dom inte kunde lista ut felet:D

Permalänk
Medlem
Skrivet av XFTality:

Skickade nyss min externa hårddisk med 600+ felaktiga sektorer till Anovo och de fixade allt utan några problem. Jag bad även dem att ändra adressen mitt i serviceärendet och det gick väldigt smooth Dock kan det bero på att jag kontaktade Lacie och inte Anovo direkt.

Har varit i kontakt med Anovo 4 gånger med enheter från mobil till mobil spelkonsol alla 3 gånger var de fuktskadade enligt Anovo. Tänkte inte mer på de och betala min peng, men när sambons Iphone krångla och jag läst på lite om företaget Anovo valde jag att fota fuktsensorerna (en vit pappersbit). Den var fortfarande vit så ingen fuktskada på den inte, 2 dagar efter vi skickat in den konstaterar Anovo att telefonen var fuktskadad. Jag mailade bilderna med datum och allt och hota med stämning, fick tillbaka en fungerande telefon 3 dagar efter.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Medlem

Hej igen!

Var ett tag sen men det blir en snabb update.
Jag gav dom kalla handen och sa att jag inte skrivit under nånting, dom bestred det ett tag men gav upp tillslut.

Dom skrotade enheten så vitt jag vet efter våra samtal och jag har inte haft med dom att göra längre, kan säga att det var sista gången jag satte min fot i den butiken...

Permalänk

Försökringsbedrägeri

Jag köpte en Lenovo dator för 12 tusen, 2 veckor efter så crasha min 1000 GB hårddisk. Lämnade in tden på lagning som tog ca 5 dagar. fick tillbaka den, och den funkade bra. Intsallerade mina spel och program. sen när jag skulle modda GTA så märkte jag att det saknades utrymme. Dom hade då bytt ut min 1000 GB hårddisk mot en mindre med 238 GB. Så nu har vi lämnat in den igen. Och väntar på att den ska bli klar. Ska troligtvis även få kompensation.

Killen som jobbade på servicen i butiken var även extremt otrevlig både mot min mamma och mig när vi var och lämnade datorn första gången. Han ville inte ens ge mig mitt kvitto, som kunde bevisa att de var min dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av authentic wolf:

Jag köpte en Lenovo dator för 12 tusen, 2 veckor efter så crasha min 1000 GB hårddisk. Lämnade in tden på lagning som tog ca 5 dagar. fick tillbaka den, och den funkade bra. Intsallerade mina spel och program. sen när jag skulle modda GTA så märkte jag att det saknades utrymme. Dom hade då bytt ut min 1000 GB hårddisk mot en mindre med 238 GB. Så nu har vi lämnat in den igen. Och väntar på att den ska bli klar. Ska troligtvis även få kompensation.

Killen som jobbade på servicen i butiken var även extremt otrevlig både mot min mamma och mig när vi var och lämnade datorn första gången. Han ville inte ens ge mig mitt kvitto, som kunde bevisa att de var min dator.

Starta en egen tråd istället för att väcka liv i en 6 år gammal!

Permalänk
Medlem

Haha! Snyggt trådlyft. Nu bara måste vi ju hålla liv i denna.

Visa signatur

Since man cannot live without miracles, he will provide himself with a miracle of his own making. He will believe in any kind of deity, even though he may otherwise be a heretic, an atheist and a rebel.