Tråden om Nintendo Switch och Switch Lite

Permalänk
Medlem

men går det att lösa in en digital kod (Super Mario Odyssey) från UK på ett svenskt konto på switchen, det bör väl gå då det är EU? någon som har gjort detta och kan konfirmera?

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av korbevel:

men går det att lösa in en digital kod (Super Mario Odyssey) från UK på ett svenskt konto på switchen, det bör väl gå då det är EU? någon som har gjort detta och kan konfirmera?

Om du köper en kod från UK så måste du ändra ditt konto från Sverige till UK alternativt skapa ett nytt konto för uk.

Skrivet av Reddit:

Adding to my original post.
I am in Australia, and play exclusively on my Australian account.
I have two other accounts on my Switch. My Japan account which I used to by Disgaea 5, and my US account which I use to redeem eShop Game Codes I buy from Amazon.
So on my Switch, I have 3 accounts in different regions but I can play all the games I have downloaded on my original Australian account.
I hope that makes sense.

Efter du har löst in koden kan du ändra tillbaks till ditt ursrpungskonto eller logga in på ditt svenska konto för att spela spelet där.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av korbevel:

Det är jävligt bra pris på amazon uk nu på mario oddesy. Men går bara att förbeställa om man är i UK... Kan man inte bara använda en fake adress och förbeställa? Det skulle väl också gå och lösa in koden från UK på ett svenskt konto på switch? väll?

https://www.amazon.co.uk/Super-Mario-Odyssey-Nintendo-Switch/...

Utöver UK bör det finnas billigare priser på save coins. UK har dyra priser 47,43 GBP kostar den fysiska titeln med frakt där. Behöver du verkligen en kod kan du inte bara ladda ned på det billigaste alternativet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Om du köper en kod från UK så måste du ändra ditt konto från Sverige till UK alternativt skapa ett nytt konto för uk.

Efter du har löst in koden kan du ändra tillbaks till ditt ursrpungskonto eller logga in på ditt svenska konto för att spela spelet där.

Jaha ok, tack för hjälpen!

Visa signatur

artstation: @anessabanovic
instagram: @anessabanovic_
twitter: @anessabanovic_
soundcloud: @anessabanovic

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

Det är jävligt bra pris på amazon uk nu på mario oddesy. Men går bara att förbeställa om man är i UK... Kan man inte bara använda en fake adress och förbeställa? Det skulle väl också gå och lösa in koden från UK på ett svenskt konto på switch? väll?

https://www.amazon.co.uk/Super-Mario-Odyssey-Nintendo-Switch/...

Blir inte lika billigt om man väl ska checka ut tyvärr. Testade och simply games blev billigare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schn3id3r:

På tal om ToysRus så listar de billigaste svenska priset jag sett på Super Mario Odyssey (489 kr). Återstår att se om de ändrar priset när spelet släpps. På Prisjakt är det annars 548:- och uppåt. Jag har mailat och frågat om ToysRus tar förbeställningar samt hur lagersituationen i butik ser ut vid release, återkommer när jag fått svar.

Tog lite tid men har fått följande svar (kopierat från två mejlsvar):

I nuläget finns det dessvärre ingen möjlighet att förboka Super Mario Odyssey. Målet är att det ska finnas tillgänglig i våra butiker så snart som möjligt ... Planen är att de ska finnas tillgängliga i Göteborg* på releasedagen. Så länge inte leveransen blir försenad från leverantören kommer du alltså att kunna köpa det den 27/10. Vi har alltid samma pris på webben som i butikerna. Om butikerna mot förmodan skulle ha ett högre pris kan du alltid hänvisa till vår policy om prismatchning när du besöker butiken.

*De erbjöd sig att ta reda på vilka butiker nära mig som skulle få in spelet till release, sorry övriga

Med tanke på "samma pris på webben som i butik" bör det alltså gå att köra prismatchning hos någon lokal konkurrent om man har svårt att ta sig till just ToysRus.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Eventuella fysiska releaser

Mutant Muds:

Skrivet av Jools Watsham för 3 dagar sedan:

Yes, we hope to do a small run of a physical version on Switch sometime in 2018.

Källa I se kommentarer

Harvest Moon: Light of Hope

Skrivet av CC M:

QUESTION: Will there be a physical release?
The PS4 and Switch versions will have physical and digital releases, while the PC release will be digital via Steam.

Källa I

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Schn3id3r:

Med tanke på "samma pris på webben som i butik" bör det alltså gå att köra prismatchning hos någon lokal konkurrent om man har svårt att ta sig till just ToysRus.

Spelbutiken har också prisgaranti och de är inte en fysisk butik heller ska kolla om El-giganten kan matcha sitt pris med Toy's.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Tiamat:

Mutant Muds:

Källa I se kommentarer

Harvest Moon: Light of Hope
Källa I

Ser fram emot nya Harvest Moon även om namnet kapats.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

Utöver UK bör det finnas billigare priser på save coins. UK har dyra priser 47,43 GBP kostar den fysiska titeln med frakt där. Behöver du verkligen en kod kan du inte bara ladda ned på det billigaste alternativet?

Tiamat, när du nämner att "ladda ner på det billigaste alternativet" - syftar du på motsvarande lands Amazon sida?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Ser fram emot nya Harvest Moon även om namnet kapats.

Skickades från m.sweclockers.com

Kommer du inte sakna alla funktioner i Stardew Valley då?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Tiamat, när du nämner att "ladda ner på det billigaste alternativet" - syftar du på motsvarande lands Amazon sida?

Nej jag syftar på Nintendos eshop.

Permalänk
Konsolgrävare

Fick mitt exemplar av Tiny Barbarian DX igår!

Och här är min samling so far:

Sen har man dessa spel förhandsbokade som kommer ut detta år:

  • Retro City Rampage DX: Collector's Edition

  • Wonder Boy: The Dragon's Trap

  • The Shantae: Half-Genie Hero: Ultimate Edition

  • Lost Sphear

  • The End is Nigh

  • Ittle Dew 2+: First Print Edition

  • Lumo

  • Azure Striker Gunvolt: Striker Pack

  • Axiom Verge

  • Doom

  • Rime

  • Battle Chasers: Nightwar

  • Super Mario Odyssey

Jag samlar på fysiska exemplar av spel (Inte alla, bara dom som jag vill spela) till just Nintendo konsoler så därför man har så mycket förhandsbokat.

Hur ser eran samling ut?

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Sen har man dessa spel förhandsbokade som kommer ut detta år:

The Shantae: Half-Genie Hero: Ultimate Edition

Har du redan förhandsbokat The Shantae: Half-Genie Hero: Ultimate Edition var kan man förhandsboka den?

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Har du redan förhandsbokat The Shantae: Half-Genie Hero: Ultimate Edition var kan man förhandsboka den?

Eller ska göra! det är den enda som jag inte har hittat en butik som man kan boka ifrån :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av tyvar1:

Eller ska göra! det är den enda som jag inte har hittat en butik som man kan boka ifrån :/

Jaha ok för jag vill boka den med

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Tiamat:

Jaha ok för jag vill boka den med

Vi får hålla oss informerade!

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Swe.Stars:

Kommer du inte sakna alla funktioner i Stardew Valley då?

Mycket är ju lånat från främst Harvest Moon och liknande farmarserier. Bara jag blir någorlunda nöjd med nuvarande genomspelning så blir det nya Story of Seasons till 3DS'en. Var nära att påbörja i helgen men risken är att jag fastnar med båda samtidigt hehe.

Återstår att se hur detta spel nu blir bara. Dagens Harvest Moon-spel är inte från rätt utvecklare då de tappade rättigheterna till namnet. Story of Seasons är den riktiga serien omdöpt till nu. Kan vara läsvärt så länkar Wikipedia-artikeln: https://en.wikipedia.org/wiki/Story_of_Seasons_(series)

Skrivet av tyvar1:

Fick mitt exemplar av Tiny Barbarian DX igår!

https://i.imgur.com/9h0q2FL.jpg
https://i.imgur.com/hEP82vG.jpg

Och här är min samling so far:

https://i.imgur.com/OwLB410.jpg

Sen har man dessa spel förhandsbokade som kommer ut detta år:

  • Retro City Rampage DX: Collector's Edition

  • Wonder Boy: The Dragon's Trap

  • The Shantae: Half-Genie Hero: Ultimate Edition

  • Lost Sphear

  • The End is Nigh

  • Ittle Dew 2+: First Print Edition

  • Lumo

  • Azure Striker Gunvolt: Striker Pack

  • Axiom Verge

  • Doom

  • Rime

  • Battle Chasers: Nightwar

  • Super Mario Odyssey

Jag samlar på fysiska exemplar av spel (Inte alla, bara dom som jag vill spela) till just Nintendo konsoler så därför man har så mycket förhandsbokat.

Hur ser eran samling ut?

Läcker samling!
Bara Zelda, Mario Kart, Mario + Rabbids och Puyo Puyo i fysiska exemplar, desto fler digitala köp istället.

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Läcker samling!
Bara Zelda, Mario Kart, Mario + Rabbids och Puyo Puyo i fysiska exemplar, desto fler digitala köp istället.

Tackar!

Jo lite digitalt har man också

Ser ut så här på min Switch just nu:

Börjar bli dags att införskaffa sig ett SD kort :/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv

Jag såg denna nyhet på morgonen, Sony smygpublicerar tydligen spel på Switch: http://www.nintendolife.com/news/2017/10/sony_is_publishing_a...

Ser rätt nice ut faktiskt, väldigt Advance Wars-inspirerad. Blir nog att titta närmare på spelet vid lansering för min del. Var ett tag sedan något Advance Wars-spel släpptes. Senaste måste ha varit till 3DS eller annars DS.

En äldre build av spelet som visar upp mer gameplay:

Skrivet av tyvar1:

Tackar!

Jo lite digitalt har man också

Ser ut så här på min Switch just nu:
https://i.imgur.com/IDXjHop.jpg

Börjar bli dags att införskaffa sig ett SD kort :/

Nice! Får du plats med allt det där på inbyggda minnet? Bara Zelda lär ju ta runt hälften.

Själv har jag ett 128GB minneskort i min och har strax under 100 GB ledigt senast jag kollade. När den väl blir full blir det nog att byta till ett 256GB minneskort istället, eller större ändå om jag upplever behovet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Jag såg denna nyhet på morgonen, Sony smygpublicerar tydligen spel på Switch: http://www.nintendolife.com/news/2017/10/sony_is_publishing_a...

Ser rätt nice ut faktiskt, väldigt Advance Wars-inspirerad. Blir nog att titta närmare på spelet vid lansering för min del. Var ett tag sedan något Advance Wars-spel släpptes. Senaste måste ha varit till 3DS eller annars DS.

https://youtu.be/zaDL8VhhaJg

En äldre build av spelet som visar upp mer gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=JZPIviRq3SU

Nice! Får du plats med allt det där på inbyggda minnet? Bara Zelda lär ju ta runt hälften.

Själv har jag ett 128GB minneskort i min och har strax under 100 GB ledigt senast jag kollade. När den väl blir full blir det nog att byta till ett 256GB minneskort istället, eller större ändå om jag upplever behovet.

Det där ser intressant ut, har Advance wars till GBA och har nött det spelat i ofantligt många timmar. Ännu coolare var det ju att man kunde köra multiplayer via link-kabel. Jag ock en kompis körde det fruktansvärt mycket!
Det där blir det definitivt att ha koll på.

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem

Någon som har koll på ifall RIME till Switch har fått något releasedatum än? Eller är det TBA?

Permalänk
Medlem
Skrivet av solemn:

Någon som har koll på ifall RIME till Switch har fått något releasedatum än? Eller är det TBA?

17/11 ser det ut som:
http://nordic.ign.com/switch/4166/news/rime-switch-version-re...

Visa signatur

MoBo: Asus Maximus XI Hero
CPU: Intel Core i9 9900K @ 5.1GHz + Asus Ryujin 360
RAM: Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB @ 3600MHz
GPU: PowerColor RX 7800 XT Red Devil Ltd Edition | Monitor: Acer X38S
Chassi: Phanteks Evolv X + 3st Noctua NF-A14 iPPC | PSU: Corsair AX1200i

Permalänk
Medlem

Fasen vad mycket bra spel det börjar komma och har kommit till Switchen. Jag har ju inte tid att lira allt! ARGH!

Visa signatur

- R5 5600X | 32GB RAM | GTX 1080 | ASUS ROG STRIX B550-I | NZXT H1 -

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av anon5930:

Nice! Får du plats med allt det där på inbyggda minnet? Bara Zelda lär ju ta runt hälften.

Själv har jag ett 128GB minneskort i min och har strax under 100 GB ledigt senast jag kollade. När den väl blir full blir det nog att byta till ett 256GB minneskort istället, eller större ändå om jag upplever behovet.

många av ikonerna är ikoner som kommer upp när man stoppar in game cards

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av bardbard:

Det där ser intressant ut, har Advance wars till GBA och har nött det spelat i ofantligt många timmar. Ännu coolare var det ju att man kunde köra multiplayer via link-kabel. Jag ock en kompis körde det fruktansvärt mycket!
Det där blir det definitivt att ha koll på.

Hehe jo jag känner lika. Ser ut som de tagit med det mesta av förlagan. Dock hoppas jag att rösterna går att stänga av.

Skrivet av Schluug:

Fasen vad mycket bra spel det börjar komma och har kommit till Switchen. Jag har ju inte tid att lira allt! ARGH!

Jo jag känner lika. Nu äts förvisso mesta av min speltid upp av Stardew Valley, speciellt på vardagskvällarna. Men är väldigt mycket ute och på gång nu. För att inte tala om allt man har liggandes.

Skrivet av tyvar1:

många av ikonerna är ikoner som kommer upp när man stoppar in game cards

Skickades från m.sweclockers.com

Aha, så pass.

Permalänk
Medlem
Skrivet av korbevel:

men går det att lösa in en digital kod (Super Mario Odyssey) från UK på ett svenskt konto på switchen, det bör väl gå då det är EU? någon som har gjort detta och kan konfirmera?

Konfirmera (sig) gör man i kyrkan. Kan någon bekräfta?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Richard aka inkui

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av inkui:

Konfirmera (sig) gör man i kyrkan. Kan någon bekräfta?

Du kan använda ordet utan andlig mening:

KONFIRMERA kon¹firme⁴ra, i Sveal. äv. -e³ra², v. -ade. vhalsbst. -ANDE, -ING; jfr KONFIRMATION. (förr äv. skrivet con-. -ferm- c. 1597. -firm- 1526 osv.) [fsv. konfirmera; jfr t. konfirmieren, eng. confirm, fr. comfirmer; av lat. confirmare, befästa, bestyrka, av com (se KON-) o. firmare (jfr FIRMA. FIRMERA)]

1) bekräfta, stadfästa, godkänna; i stit med avs. på förläningar, privilegier o. d: upprepa l. betrygga (en försäkring), prolongera (en nådigt given förmån o. d.); tillerkänna ss. egendom; numera nästan bl. med avs. på beslut, överenskommelse o. d: stadfästa; förr äv. allmännare: bekräfta, besanna, bestyrka. G1R 3: 154 1526. Medh bref och segel stadfästa och confirmera förbe:te våre faderlige gåfvor och förläninger. Därs. 29: 553 (1566). STIERNMAN Com. 1: 443 (1596). Att jag måtte fåå denn byenn Valkijil confirmerat. OxBr. 9: 21 (1622). Uplandz lagen .. öfwersågz och confirmerades af Konung Birger Månszon åhr 1295. DIJKMAN Obs. C 8 a (1686). Det confirmeres ifrån åthskillige orter at uti Constantinopel skal wara mycken dyr tijdh. OSPT 1687, nr 4, s. 2. Klubben beslöt att .. konfirmera sitt beslut från i höstas. PT 1916, nr 35 A, s. 2. – särsk. a) (†) i fråga om (högtidlig) bekräftelse l. stadfästelse av ngns val till ngt l. ngns insättande i ett ämbete o. d; särsk. i uttr. konfir- mera ngn till ngt, bekräfta att ngn är vald l. utsedd till ngt. G1R 1: 21 1521. (Konung Sigis- mund) har .. Confirmerat .. M. Abrahamum till Ärkebiskop. HSH 1: 60 (1594). RUDBECK Bref 16 (1662). Att Lectores må confimeras aff sin Biskop och inthet aff Konungen, tyckes orimligit vara. Därs. 33 1664. SvBL 3: 264 1860. b) (†) med avs. på bruksegendom, övergående i bet: stadfästa i dess rättigheter, privilegiera. (LINDBERG o.) JOHANSSON Karskoga 62 (cit. fr. (1649). Larsbo Bruk (i Söderbärke) .. säges .. vara bygt 1592 och Confirmeradt .. 1689. HÜLPHERS Dal. 570 1762.

2) (numera föga br.) göra (ngt) fast l. säkert i ngns medvetande l. tro o. d., befästa (ngt i ngn); äv. [numera väsentligen efter motsv. anv. i fr.]
stärka (en föresats, avsikt o. d.); äv. med saksubj. CHESNECOPHERUS Skäl P 1 a 1607. L. PAULINUS GOTHUS JClaeszon 48 (1611). När jag hakade upp telefonluren erfor jag en trygghetskänsla, som konfirmerade min avsikt att resa utan något nytt möte med Adorée. ESSÉN HExc. 48 (1916).

3) låta (ngn) undergå konfirmation (se d. o. 2; jfr FIRMA v. SCHRODERUS Os. III. 1: 313 (1635). BtRiksdP 1894, I. 1: nr 28, s. 3.

Källa I

Permalänk
Medlem

Är det bara jag eller känns det inte märkligt - på ett bra sätt - att snart ha både ett 3D Mario och ett 3D Zelda på en 7-tums platta? Man kan i princip gå omkring med BÅDA spelen i fickan (om man har en rymlig ficka).

För någon som jag, som är uppväxt med stora klumpiga konsoller känns det här helt sinnesjukt egentligen. Bara det att ett spel som Zelda BoTW ryms på ett minneskort aningen större än tumnageln... the more I think about it *mind blown*...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av solemn:

Är det bara jag eller känns det inte märkligt - på ett bra sätt - att snart ha både ett 3D Mario och ett 3D Zelda på en 7-tums platta? Man kan i princip gå omkring med BÅDA spelen i fickan (om man har en rymlig ficka).

För någon som jag, som är uppväxt med stora klumpiga konsoller känns det här helt sinnesjukt egentligen. Bara det att ett spel som Zelda BoTW ryms på ett minneskort aningen större än tumnageln... the more I think about it *mind blown*...

Instämmer, speciellt nu när Nintendo åter fått ett växande third party stöd. AAA-spel till Switchen är stort. Det var vad både PSP och PS Vita skulle göra men båda misslyckades. Hoppas bara Nintendo sköter plattformen väl, som det ser ut nu kommer den bara växa mer och mer. Försäljningen nu vid Mario-lanseringen och även julhandeln lär kunna slå alla förväntningar med.

Skickades från m.sweclockers.com