Tråden om Nintendo Switch | Lite | OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Ska iväg på utbildning här under veckan i ett par dagar. Därför vill jag ha ett nytt spel. Funderar på Stardew Valley eller Zelda, jag ska bo på hotell och åka tåg i ca 2 timmar.

Vad tycker ni jag gör införskaffa? Kan såklart vara något utöver de 2 jag nämnde.

Zelda är nog det bästa spelet som släppts i år, om inte på flera år enligt mig, så det rekommenderas varmt. Med det sagt tycker jag spelet gör sig bäst hemma i soffan med prokontroll och gott om tid, det finns så mycket att göra och man kommer ingenstans i spelet om man bara spelar en kvart i taget på språng. Jag tyckte att combatsystemet var svårare att hantera i handhållet läge, dessutom käkar det mycket mer batteri än indiespelen jag kört.

Gillar du harvest moon-aktiga spel är stardew valley givet, annars är golf story också ett väldigt mysigt rpg. Steamworld dig 2 uppskattas av många, har inte kommit så långt att jag köpt det dock.

Jag vet inte vilka spel du redan kört, men mario+rabbids funkar rätt bra att spela handhållet det med, jag tröttnade lite efter ett par världar men kommer försöka spela igenom det snart.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av MrHejgen:

Ska iväg på utbildning här under veckan i ett par dagar. Därför vill jag ha ett nytt spel. Funderar på Stardew Valley eller Zelda, jag ska bo på hotell och åka tåg i ca 2 timmar.

Vad tycker ni jag gör införskaffa? Kan såklart vara något utöver de 2 jag nämnde.

Som de andra svarat, mycket beror på vad du vill spela. Zelda går bra att spela handhållet, så jag spelat det spelet till 95%. Stardew Valley fungerar fint med och ger rätt bra antal speltimmar. Inte räknat men blir att jag spelar från 100% av batteriet ända tills den varnar vid 15% eller ibland 5%. Bägge spel har mycket att erbjuda.

Samtidigt får du både Stardew Valley, Golf Story och Steamworld Dig 2 för ungefär samma pris som Zelda: Breath of the Wild. Men svårt att jämföra de olika spelen och upplevelserna de alla ger. Men värda att titta närmare på är de definitivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrHejgen:

Zelda är ju en must-have så om du inte redan har den så borde du garanterat köpa den!

Permalänk
Medlem

Fråga från mig som är nybörjare på detta med Switch och Zelda, är det värt att köpa DLC't?
Som jag fattar det så får man även det nya som kommer?
D.v.s ~200 spänn för DLC1 samt DLC2?
Har kört ca 4h nu och vet med mig att jag kommer att lägga tid på detta

Visa signatur

Bara gammalt skräp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Fråga från mig som är nybörjare på detta med Switch och Zelda, är det värt att köpa DLC't?

Ja, köper du dlc-paketet får du första nu och andra när det släpps. Gällande innehållet i första är det mest end game content, absolut inget du behöver efter 4h speltid. Det blir intressant först när du klarat main quest.

Visa signatur

| R7 5800X3D @-30 i PBO2 + Noctua NH-U12s | ROG Strix B450-F | 32GB HyperX Fury Black 3200MHz | RTX 3080 TUF OC | Define R4 + Noctua NF-A14 (x2) & NF-S12A + Noctua NA-FC1 | Corsair RM 850X v2 | Samsung 970 Evo Plus 1TB + Crucial MX300 2TB | LG 27GL850

Permalänk
Medlem
Skrivet av bardbard:

Finns lite bonusmaterial du kan hitta redan på Great Plateau, om du tänkt köpa det så lika bra göra det på en gång så kanske du råkas hitta något rolig

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem
Skrivet av klirre:

Zelda är nog det bästa spelet som släppts i år....

Skrivet av anon5930:

Som de andra svarat, mycket beror på vad du vill spela...

Skrivet av toobypls:

Zelda är ju en must-have så om du inte redan har den så borde du garanterat köpa den!

Tack för inputen!
Zelda ligger ju väldigt nära inköp, fantastiskt spel av vad man sett och hört. Får det plats på intern minnet? Har inte införskaffat något minneskort ännu.

Annars kör vi nog på Steamworld Dig 2 + Stardew.

Permalänk
Medlem

@bardbard: Som andra har sagt så ska du köpa DLC till zelda kan du lika gärna göra det direkt, men vet om att det blir mest nytt innehåll iom DLC2 som inte är släppt ännu. Du kan bara köpa båda DLC i ett paket.

@MrHejgen: "Zelda requires 13.4 GB of storage. Buying the next Zelda game digitally will take up over 40% of the console's 32 GB of internal storage." - själv köpte jag det på "kasset".

Permalänk
Medlem

Yes, då har jag varvat Sonic Mania!

Ska kolla lite recensioner imorgon på Steamworld Dig 2 och Stardew valley så får jag bestämma sedan vilket av dom som blir switch spel nr2.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk

Behöver man ha spelat Steamworld Dig förut eller kan man börja med 2an på direkten?

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av CrazyBlueberry:

Behöver man ha spelat Steamworld Dig förut eller kan man börja med 2an på direkten?

Jag har bara spelat 2:an och det gick bra gjorde klart spelet på en halvdag. Riktigt kul Stardew Valley var inte min grej samlade ihop mycket pengar och köpte joja mart membership. Vilket kan sabba spelkänslan men jag fick inte feeling för det.
Med det sagt så väntar jag på Sine more ex som har skickats från UK.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel

Väldigt synd att det inte går att beställa detta paket:

£81.99

Har beställt spelet för 48,14 € på base.com

Permalänk
Skrivet av Tiamat:

£81.99
https://s3.thcdn.com/productimg/600/600/11541130-1934514652334557.jpg

Det är så tragiskt, ja. Av samma anledning man inte kunde beställa amiibo figurerna https://m.store.nintendo.co.uk/amiibo/the-champions-amiibo-se...

Man hade sparat minst 300kr jämfört med 849-890 kr i Sverige -.-

Permalänk
Medlem

Blev att köpa Shovel Knight: Treasure Trove istället via den norska Eshoppen

Tänker att jag försöker att köpa samtliga spel via eshop på samma konto, har flera konton på PSN och tycker att det är lite väl bökigt varje gång jag behöver logga in igen osv.

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

Blev att köpa Shovel Knight: Treasure Trove istället via den norska Eshoppen

Tänker att jag försöker att köpa samtliga spel via eshop på samma konto, har flera konton på PSN och tycker att det är lite väl bökigt varje gång jag behöver logga in igen osv.

Agreed. Har ett amerikanskt konto. Nackdelen dock med Game Sharing (PS4) med en bra vän funkar dock inte alls om man köper på annat än sitt huvudkonto (om man nu vill spela på sitt huvudkonto - vilket man ju självklart vill :).

Två snabba:

1. Funkade ditt svenska betalkort i norska eShoppen?
2. Är det några fler regioner du testat än just Norske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tiamat:

£81.99
https://s3.thcdn.com/productimg/600/600/11541130-1934514652334557.jpg

Om du vill ha fysiska kopior och köper dem från andra nationer (typ UK) så kan jag rekommendera: http://deals.simplygames.com/p/super-mario-odyssey-nintendo-s...

Där får du Mario Odyssey för £41.85. Nu skiljer dig sig typ 30 kronor från där du köpte. Men frakten är fri och jag har fått spel levererade prick på dagen och ibland till och med dagen innan

Permalänk
Medlem

Absolut inte. Är typ den enda i världen (känns det som) som spelat 1:an. Var en ovanlig diamant. Var ett solit äventyr rakt igenom. Det blev aldrig någon svacka där man kände "nu gör jag bara samma sak", utan framsteg och nya uppgraderingar erhölls hela tiden i ett perfekt tempo.

Länge sedan där jag hade kul med ett spel hela vägen rakt igenom. Tom Zelda kändes en aning tradigt mot slutet. I det avseendet kände jag mig alldeles för kraftfull och den där "survival"-känslan hade i princip helt försvunnit.

Köpte också Steamworld Dig 2 igår

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Agreed. Har ett amerikanskt konto. Nackdelen dock med Game Sharing (PS4) med en bra vän funkar dock inte alls om man köper på annat än sitt huvudkonto (om man nu vill spela på sitt huvudkonto - vilket man ju självklart vill :).

Två snabba:

1. Funkade ditt svenska betalkort i norska eShoppen?
2. Är det några fler regioner du testat än just Norske?

1. Använde PayPal och det fungerade bra. Testade först den japanska eshopen och det gick inte att betala för vare sig med kort eller PayPal.
2. Köpte Sonic Mania via den ryska eshopen och det fungerar fungerade galant.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_tito:

1. Använde PayPal och det fungerade bra. Testade först den japanska eshopen och det gick inte att betala för vare sig med kort eller PayPal.
2. Köpte Sonic Mania via den ryska eshopen och det fungerar fungerade galant.

1. Tack! Skumt att man inte har PayPal som alternativ i Sverige. Men ska pröva det i norska shoppen nästa gång. Såg via https://savecoins.me/ att man ändå sparade en 30 kronor. Många bäckar små
2. Vad jag förstår av vad andra kommenterat här så är det bara Sonica Mania som går att få tag på den ryska eShoppen. Eller har jag fel?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

1. Tack! Skumt att man inte har PayPal som alternativ i Sverige. Men ska pröva det i norska shoppen nästa gång. Såg via https://savecoins.me/ att man ändå sparade en 30 kronor. Många bäckar små
2. Vad jag förstår av vad andra kommenterat här så är det bara Sonica Mania som går att få tag på den ryska eShoppen. Eller har jag fel?

1. Inga problem! Jag köpte Sonic Mania via nätet (så som det står på Neogaf) och då kunde jag länka mitt PayPal till mitt Nintendo konto.

2. Hmm, andra spel borde ju att gå att få tag i där, tror dock att Sonic Mania är mest värd att ta just därifrån.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Lego Worlds säljs på ToysRus för 300:- till Switch. Någon som provat den ännu? Länk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4130658

Permalänk
Medlem

På tal om ToysRus så listar de billigaste svenska priset jag sett på Super Mario Odyssey (489 kr). Återstår att se om de ändrar priset när spelet släpps. På Prisjakt är det annars 548:- och uppåt. Jag har mailat och frågat om ToysRus tar förbeställningar samt hur lagersituationen i butik ser ut vid release, återkommer när jag fått svar.

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Swe.Stars:

Om du vill ha fysiska kopior och köper dem från andra nationer (typ UK) så kan jag rekommendera: http://deals.simplygames.com/p/super-mario-odyssey-nintendo-s...

Där får du Mario Odyssey för £41.85. Nu skiljer dig sig typ 30 kronor från där du köpte. Men frakten är fri och jag har fått spel levererade prick på dagen och ibland till och med dagen innan

14 kr skiljer det väl det är GBP vs Euro?
Om du får den på release och det är frifrakt är det najs.

Permalänk
Moderator
NintendOrakel
Skrivet av Schn3id3r:

På tal om ToysRus så listar de billigaste svenska priset jag sett på Super Mario Odyssey (489 kr). Återstår att se om de ändrar priset när spelet släpps. På Prisjakt är det annars 548:- och uppåt. Jag har mailat och frågat om ToysRus tar förbeställningar samt hur lagersituationen i butik ser ut vid release, återkommer när jag fått svar.

En del spel hade riktigt bra pris få se om jag testar att beställa där. Pokkén Tournament DX SWITCH kostade däremot väldigt mycket 689,90:-.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blixa_Bargeld:

Lego Worlds säljs på ToysRus för 300:- till Switch. Någon som provat den ännu? Länk: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4130658

Har det men kan inte säga att jag direkt provat det, pojken har spelat det men för lite för att kunna säga något om det.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Skrivet av Swe.Stars:

Absolut inte. Är typ den enda i världen (känns det som) som spelat 1:an. Var en ovanlig diamant. Var ett solit äventyr rakt igenom. Det blev aldrig någon svacka där man kände "nu gör jag bara samma sak", utan framsteg och nya uppgraderingar erhölls hela tiden i ett perfekt tempo.

Länge sedan där jag hade kul med ett spel hela vägen rakt igenom. Tom Zelda kändes en aning tradigt mot slutet. I det avseendet kände jag mig alldeles för kraftfull och den där "survival"-känslan hade i princip helt försvunnit.

Köpte också Steamworld Dig 2 igår

Ah, rekommenderar du ettan? Var kan man spela det? Steam?

Permalänk
Medlem

Ah, rekommenderar du ettan? Var kan man spela det? Steam?

Man kan få det gratis på Origin.

https://www.origin.com/swe/sv-se/store/free-games/on-the-hous...

Visa signatur

Sony Vaio S13P - I5-3210M - 12GB RAM - Samsung 830 256GB - GT 640M LE @ 1000/1000

Permalänk
Medlem

Tyckte att båda Sonic Mania och Shovel Knight inte funkade speciellt bra med vare sig den analoga styrspaken eller låtsas d-padden. Kom ihåg att jag fick en 8bitdo nes30 i födelsedagspresent av min svåger förra året. Funkar utmärkt tillsammans med Switch och Shovel Knight blev bra mycket mer lättspelat

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Schn3id3r:

Grymt! Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swe.Stars:

Tack för tipset! Beställde från dem jag med nu nyss! Totalt drogs 493,84 kr från kontot inkl. frakt.

Visa signatur

Acer Predator XB271HU | Gainward GeForce RTX 2080 Triple Fan | Gigabyte Aorus Z390 Elite | Intel Core i7 9700K | Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3200MHz 2x8GB | Samsung 970 EVO Series | NZXT H440W NE