Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

@Mono: Hade du beställt mer än ett kort ?

Visa signatur

| AMD Ryzen 7 9800X3D | Gigabyte X870 Aorus Elite Wifi7 ICE | NZXT Kraken Elite RGB V2 240mm | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte GeForce RTX 5080 16GB Aero OC | Fractal Design North Chalk White TG | LG C4 42" | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk

haha va knäppt om det här funkar (vilket det ju verkar göra för er).

Beställt colorful 1080Ti, 3.739:-

Ska komma 31 december, blir ett gott nytt år

Permalänk
Medlem

@Mono: Hur många beställde du?

Permalänk
Medlem

@Cequence: Endast ett kort.

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem

kbptpsv är en "Ge & Få Upp Till 50% Rabatt"-kod via appen. Funkar den inte så testa att byta antingen sista eller de två sista bokstäverna.

Visa signatur

O.o

Permalänk
Entusiast

Jaha... nu har till och med jag dragits in i det här
Har tyvärr ingen 5% "belöning" på min profil, kanske har och göra med att jag inte har beställt från Wish tidigare. Men hur får man den andra 5%-rabatten?

Redigering: Never mind, fick ett 5%-avdrag när jag gick ut och in från kundvagnen några gånger!

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem
Skrivet av IsaaKeN:

@Patashnic: Verkar ju som dom skickar iväg dom då. Jag fattar inte vem det är som får ta förlusten. Dom kan ju inte precis tjäna på att sälja grafikkort för 3300 kr som är värda runt 8000.

Måste vara Wish som tar förlusten, annat vore orimligt. Är ju en form av marknadsföring ändå och det känns konstigt att deras återförsäljare ska få betala för kundernas missbruk av kampanjen. Ungefär som när Onlinepizza delade ut presentkort på 100 kr utan någon nedre beloppsgräns, knappast att pizzeriorna tar den förlusten.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sisyfos:

Jaha... nu har till och med jag dragits in i det här
Har tyvärr ingen 5% "belöning" på min profil, kanske har och göra med att jag inte har beställt från Wish tidigare. Men hur får man den andra 5%-rabatten?

Gå in i din varukorg sen försök kryssa ner den för att kolla på andra produkter så kommer det upp

Visa signatur

Ryzen 5600 | RTX 3080

Permalänk
Medlem

Nu har min order varit i "Avaktar betalning.." i 3h, någon fler? Har inte fått någon faktura från klarna eller så.

Permalänk
Medlem

Ge och få rabattkod: kbmssgv

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Nu har min order varit i "Avaktar betalning.." i 3h, någon fler? Har inte fått någon faktura från klarna eller så.

Som jag nämnt tidigare, haft så sen jag lade ordern kring 01-tiden.
Ingen förändring eller mail ännu.

Edit
Ursäkta dubbelpost

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem

Fick precis ett meddelande från TomTop (butiken som säljer korten) men det står bara "thesize" som ämne och sedan inget mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Gjorde en till beställning nu med Nox för att kunna nyttja en till 50% kod, samt 5% + 5%.
Köpte en DJI Mavic pro med extra batterier för 5,9k

Kan du länka drönaren du beställde? Också sugen...

Är detta orginal tro?

Permalänk

@dcxs: Jag är i samma sits =/ Får se ifall det blir något av ordern

Visa signatur

By CrowZoneMan

Permalänk
Medlem

Hur kan detta vara legit? xD
Är det "defekta" som återförsäljs eller är det så sjukt som det låter?

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk

Alltså, jag beställde också ett sånt här igår kväll men hur är det ekonomiskt hållbart att alla våra beställningar går igenom? Någonstans försvinner ju ca 3000kr per exemplar?
1000 beställningar betyder 3 miljoner kronor?
Kommer wish gå under? Blir det ekonomisk kris?

Fick också ett meddelande nu som är en fråga från TomTop som det står "The size"

Visa signatur

Speldator: Rtx 3070, AMD 5700x3d, Asus B450-F, Corsair 32GB 3600Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11.
Uppgraderad sen 2017. Nätagg, lagring och chassi består.
Skärm: Philips Evnia 27M2N8500AM (OLED, 360 Hz)

Permalänk
Medlem

@Mono: Vilket kort köpte du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepperflame:

Alltså, jag beställde också ett sånt här igår kväll men hur är det ekonomiskt hållbart att alla våra beställningar går igenom? Någonstans försvinner ju ca 3000kr per exemplar?
1000 beställningar betyder 3 miljoner kronor?
Kommer wish gå under? Blir det ekonomisk kris?

Fick också ett meddelande nu som är en fråga från TomTop som det står "The size"

Tror Wish har det rätt så bra ställt :).
Reagerade framförallt när de hade "bästa" positionen för reklam på Conor Mcgregor vs Floyd MayWeather matchen. Det kan inte vart billigt.
Tror knappast att det blir -3000 kr per kort för dem.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Colorful IGame GTX1080Ti Vulcan AD för runt 4000:-

Visa signatur

Laptop: Lenovo Legion 5 (Ryzen 5 5600H, 16GB, RTX 3060) OS: Windows 11 Pro
TV: LG C1 65" ✪ Konsol: PS5 Pro (+4TB SSD), PS3 Slim (500GB SSD), PS Vita, Xbox One X (1TB SSD)
A/V Reciever: Marantz Cinema 60 ✪ 4K UHD Blu-ray: Panasonic DP-UB820 ✪ CD-spelare: Onkyo C-7030
Högtalare: Triangle Esprit Antal EZ, Triangle Esprit Voce EZ, Triangle Borea BRA1, XTZ 10.16
Hörlurar: beyerdynamic DT 700 PRO X ✪ DAC/AMP: Fosi Audio Q4

Permalänk
Medlem
Skrivet av VooDoo:

Fick precis ett meddelande från TomTop (butiken som säljer korten) men det står bara "thesize" som ämne och sedan inget mer.

Fick precis ett likadant mail.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

8700k @5.2ghz

Permalänk
Medlem

Give & Get 50%
jchytkr

Visa signatur

Ge mig en kaka till kaffet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dcxs:

Min stog som avvaktande i ca 3 timmar. Men ändrades nyligen till behandlas

Visa signatur

• i9 10900k @ 5.0 Ghz • 64GB Ram • Nvidia 3080 • 1tb Gen4 m2 •
Nzxt S340 Elite • Windows 11 • 3440 x 1440 •

Permalänk
Medlem

Fick ett för 4170 med frakt och Klarnas förlängda faktura.. Helt oslagbart...

Permalänk
Medlem

Får man inte använda en mobil som man handlat på tidigare?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Jag gjorde en liknande deal med hjälp av sweclockers för två år sedan.
Fick en 1tb SSD Samsung från Proshop för strax över 1000kr när priset var betydligt mycket högre än så.

Permalänk
Medlem

"Om det låter som det är för bra för att vara sant, så är det oftast det..." var det någon som sa.
Men känns ju som ni kommer få kort här. Ja avvaktar lite och ser hur det tar sig.
Sen ska ja se när dom trillar in om ja inte kan hitta en Tesla P100D via wish haha

Hoppas på det bästa för er som beställt. De erfarenheter jag har av wish är att det är lång leveranstid på rätt kassa saker (går sönder direkt, men vad kan man förvänta sig av 20kr/st grejer, eller att det inte ens dyker upp och man får jobba sig på klarna så dom stryker fakturan).

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Skrivet av Holic:

"Om det låter som det är för bra för att vara sant, så är det oftast det..." var det någon som sa.
Men känns ju som ni kommer få kort här. Ja avvaktar lite och ser hur det tar sig.
Sen ska ja se när dom trillar in om ja inte kan hitta en Tesla P100D via wish haha

Hoppas på det bästa för er som beställt. De erfarenheter jag har av wish är att det är lång leveranstid på rätt kassa saker (går sönder direkt, men vad kan man förvänta sig av 20kr/st grejer, eller att det inte ens dyker upp och man får jobba sig på klarna så dom stryker fakturan).

Köpte en hörsnäcka från wish en gång. Bara ett fel. Fanns varken hål för att ladda den eller något sätt att byta batteri haha så när batteriet va slut var det bara att kasta

Permalänk
Medlem

Avvaktande sedan 01 inatt. Inget på mail eller från klarna. Någon i samma sits? Ska man kontakta kundsupport på Wish? Beställde med Klarna 14 dagars faktura.

Permalänk
Medlem

Någon som beställt något annat än grafikkort med denna deal? Någon som vet andra varor som är av kvalité`?

Permalänk
Medlem
Skrivet av datamacke:

Avvaktande sedan 01 inatt. Inget på mail eller från klarna. Någon i samma sits? Ska man kontakta kundsupport på Wish? Beställde med Klarna 14 dagars faktura.

Du kan kontakta dem direkt via appen, jag fick svar på min fråga bara några timmar efter, så testa där.

Visa signatur

8700k @5.2ghz