Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

Också fått mail nu om att kontot är automat blockerat av deras "system" och finns inget de kan göra.
Ordern är fortfarande grå, kan fortfarande surfa runt i appen men jag kan inte logga in på deras hemsida längre.
Nåja, får väl se vad som sker framöver
Lite synd att man inte köpte nåt krimskrams direkt efter så man hade en transaktion att uppvisa

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem

Det enda man behöver veta är:
Wish may limit or cancel quantities of products purchased, and it reserves the right to refuse any order.

En order där man ber dem betala över hälften och summan är flera tusen kronor, man kan förstå dem.
Vad vi lärt oss är hur vi får 60% av och att tiden är nu för att beställa verktyg, kläder, krimskrams och annat.
Går inte stoppa en order om säljaren hinner lägga varan på lådan.
--
Jag är nyfiken på hur det gått för de som beställt mobiltelefoner, drönare, RX580 och liknande produkter.

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat grabbar! Men vi kan ju inte vinna varje gång...

Men ändå coolt att vissa faktiskt har lyckats med sina köp med 50-60% rabatt, helt sjukt jämfört med de bästa rabatterna jag sett undet mitt liv.

Permalänk
Medlem

Jag har fått samma mail om verifiering men jag kan fortfarande logga in på hemsidan och lägga saker i korgen också

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Också fått mail nu om att kontot är automat blockerat av deras "system" och finns inget de kan göra.
Ordern är fortfarande grå, kan fortfarande surfa runt i appen men jag kan inte logga in på deras hemsida längre.
Nåja, får väl se vad som sker framöver
Lite synd att man inte köpte nåt krimskrams direkt efter så man hade en transaktion att uppvisa

Spelar ingen roll om du har en transation att uppvisa, jag betalade direkt med kort och skickade in en skärmdump på mitt kontoutdrag och blev ändå blockerad och fick samma svar som alla andra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jaxione:

Jag har fått samma mail om verifiering men jag kan fortfarande logga in på hemsidan och lägga saker i korgen också

Det är inte förrän du klickar/trycker på Checkout det blir snårigt med bannat konto.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Hur har det gått för er andra som beställt Mavic, Spark och annat med denna rabatt??

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Spelar ingen roll om du har en transation att uppvisa, jag betalade direkt med kort och skickade in en skärmdump på mitt kontoutdrag och blev ändå blockerad och fick samma svar som alla andra.

Hört något om hur när du får tillbaka pengarna? Samma betalningssätt här, dock ännu inget mail om blockering.

Visa signatur

Mainrigg: InWin S-Frame - MSI Z170a Gaming M7 - i7 6700k@4,6GHz 1,29V - EVGA GTX 1080ti Black Edition - 4x8GB Corsair Vengeance Red LED 3200MHz - Corsair RM1000 - Intel 530 3x240GB 1x480GB - AOC Agon AG352UCG

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Garvey:

Hört något om hur när du får tillbaka pengarna? Samma betalningssätt här, dock ännu inget mail om blockering.

Tror inte du får det där mailet förrän du egentligen mailar support eller försöker lägga i en pryl i korgen som du försöker köpa på nytt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Hur har det gått för er andra som beställt Mavic, Spark och annat med denna rabatt??

Beställde "bara" lite posters till mig och tjejen la till lite blandat junk.. 60% till en summa av ca 1000kr och jag är med bannad.

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Garvey:

Inte hört nåt om det, fick bara det automatiserade svaret "Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders." som alla andra, får väl fråga hur de tänkt sig med återbetalningen sen.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

bara jag som får "You unlocked 50% off your order! Max discount of 163 kr. Riktig jobbit då jag tänkte köpa ett 1080ti för 3500 som alla andra...

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Beställde "bara" lite posters till mig och tjejen la till lite blandat junk.. 60% till en summa av ca 1000kr och jag är med bannad.

Det känns ju lite konstigt. De kanske bestämmt sig för att blockera alla med svensk adress och har rabattkoder 😄😄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ska pröva nästa år med vpn o shit xDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Hm knas, även jag beställde lite smågrejer där totalsumman landade på ca 350kr efter 50%. Har inte fått något meddelande i appen om att jag blivit bannad. Fick däremot att alla varor är behandlad så återstår väl att se...

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 3600 GPU: Asus Strix 1080 8GB Moderkort: MSI B450 Gaming Plus Max RAM: 32GB Corsair Vengeance 3600MHz LP Chassi: Phanteks Eclipse P400 Svart Fönster Kylare: be quiet! Pure Rock 2 HDD: 1TB Samsung 7200RPM SSD: Samsung Evo Basic 840 120GB, Samsung 850PRO 256GB x2

Permalänk
Medlem

https://se.trustpilot.com/review/www.wish.com

De verkar inte så super seriösa.

Permalänk
Skrivet av pressbyrom:

Riskfri gamble men jävlar i havet om de inte låter mig missbruka koder som jag har prövat mig fram till i 1 timmes tid.

Självklart står ni handfallna när ni inte ens fått koderna personligen. Skulle ni knalla in på NK med hemmagjorda rabattcheckar och försöka använda dem tills det fungerar och sen tycka att de har gjort fel när det inte går som ni tänkt?

Lite roligt är det också att ni inte hostar upp för ett 1080ti i Sverige, med garantier och support. Men har inga problem att köpa 3 stycken 'sämre' kort av samma modell från kina för totalt mer än ett kort här.

Kan inte säga att jag sympatiserar.

Det roliga är ju att jag tex fick en kod när jag registrerade mig, jag använde inte någon kod som jag gissade mig fram till. Hur förklarar du det?

Permalänk
Medlem

Regel: Banna alla svenskjävlar med rabattkod. Standard svar: Sorry the system har blockad your account. Problem solved för wish.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av wzaa:

Hm knas, även jag beställde lite smågrejer där totalsumman landade på ca 350kr efter 50%. Har inte fått något meddelande i appen om att jag blivit bannad. Fick däremot att alla varor är behandlad så återstår väl att se...

Testa att försöka att beställa något igen, när jag försöker göra det så står det där att mitt konto är låst osvosv.

Visa signatur

H440 Vit | Ryzen 1700 3.8ghz | ASUS PRIME X370-PRO | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Corsair CX750M 750W | 120gb intel 530 | Corsair Force GT 240GB | MSI 1080 GAMING X | BenQ 27" BL2711U UHD

Permalänk
Medlem
Skrivet av FilleMang:

Wish may limit or cancel quantities of products purchased, and it reserves the right to refuse any order.

En order där man ber dem betala över hälften och summan är flera tusen kronor, man kan förstå dem.
Vad vi lärt oss är hur vi får 60% av och att tiden är nu för att beställa verktyg, kläder, krimskrams och annat.
--
Jag är nyfiken på hur det gått för de som beställt mobiltelefoner, drönare, RX580 och liknande produkter.

Jag har inte heller något problem med att ordern blir annullerad. Men då vill jag som inte tjatat mig till svar via deras support bli kontaktad om detta precis som deras terms säger. Får se om de hör av sig självmant så småningom.

Wish may limit or cancel quantities of products purchased, and it reserves the right to refuse any order. In the event Wish needs to make a change to an order, it will attempt to notify you by contacting the email address, billing address, and/or phone number provided at the time the order was made.

Permalänk

Beställde bara Mavic pro. Ordern har gått från processing till grå.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

Jag beställde två mobiler och en laptop för ett sammanlagt värde av ca 6000kr, 2600 efter rabatter och mitt levereras just nu utan några problem.

Permalänk
Medlem

Mitt konto verkar fortfarande vara aktivt men ordern har blivit grå. Skulle tippa på att det är TomTop som har slagit larm till Wish efter att ha fått rekordmånga beställningar av GTX 1080 Ti, ett kort som vanligtvis inte säljer så bra.

Aja, det var ganska väntat att de skulle reagera förr eller senare, och det är fullt förståeligt. Hur många kan det vara som har beställt? Detta måste ha kostat Wish hundratusentals kronor, kanske till och med miljonbelopp. Vi förtjänar alla att bannas

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Vi förtjänar alla att bannas

Vems sida står du på egentligen! Vi förtjänar ju ett kort efter allt slit med koderna, haha!

Permalänk
Medlem

Dom fortsätter att skicka en massa skit om erbjudanden och att jag har grejer i inkorgen som jag ska köpa fastän mitt konto är bannat. Blufföretag.

Visa signatur

Jag ser ner på folk som särskriver!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon131444:

Vems sida står du på egentligen! Vi förtjänar ju ett kort efter allt slit med koderna, haha!

Haha, ja kämpigt var det, men man fick åtminstone känna glädje av en bra deal ett tag i alla fall

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3ran:

Jag kollade in på TomTop.com de säljer inte 1080ti som visas i wish. De har tagit bort det lol https://www.tomtop.com/search/colorful-gtx.html

https://www.tomtop.com/p-c3976.html

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av siggealm:

Testa att försöka att beställa något igen, när jag försöker göra det så står det där att mitt konto är låst osvosv.

Det fungerar för mig att lägga till varor i kundvagnen och även gå vidare till kassan. Mina varor som var beställt sen innan står som "Leverans".

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av FilleMang:

--

Jag beställde en Xiaomi mi mix 2, totalt ordervärde 2400. Även jag har en grå order och blockerat konto. Har dock inte fått mail om att jag blockad.