Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Senaste nytt för mig:
Kontot fortfarande aktivt; ordern är borrtagen ur kundvagnen.

Tog bild på detaljerad info på ordern; ska fråga vad fan som hänt. Men hitills fortfarande ingen orderbekräftelse på mail eller kreditkontroll från Klarna.

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Var din order processing eller avvaktande innan den avbröts?

Permalänk
Skrivet av Calma:

Ni som kanske är experter på wish.

Jag köpte inget grafikkort utan en datorstol.
Betalade direkt via bank. Betalning har alltså gått till Klarna och har dragits från banken.
När jag hade signerat med bank Id och öppnade wish igen stod det tekniskt fel.

Pengarna har dock dragits... Finns ingen order, ingenting.
Vet inte hur jag kan kontakta wish?

I värsta fall lägger jag in ett krav till banken så får man tillbaka pengarna den vägen men det är ganska drygt och för en ynka tusenlapp slipper jag gärna.

Eller tror ni pengarna släpps automatiskt inom ett par dagar?

Hände mig också.. dock 4000 kr ~

Permalänk
Medlem

Hur har ni som skickat bilder på transaktionen gjort? Jag kan inte bifoga bilden, den hoppar bara tillbaka från början hela tiden så kan inte slutföra verifieringen med orderbilden bifogad

EDIT: Funkade till slut.

Kan det vara så att dom pausat ordrarna för verifiering för att vara säkra på att det inte är "bottar" eller fejkade konton som ligger bakom alla beställningar?

Visa signatur

Laptop: Asus G750JX Processor: Intel Core i7 4700HQ Minne: 16GB DDR3 1600mhz Grafik: Nvidia GTX770m 1GB OS: Windows 8 64bitar

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

Var din order processing eller avvaktande innan den avbröts?

Den var avvaktande. Kontaktade Wish support & de sa det kan ta upp till 48h. Men att jag skulle kontakta dem igen om ett dygn om inget har hänt.

Ska göra det snart så får vi se vad de säger!

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Cordinator:

suck, även jag har råkat ut för gråmarkerade ordrar.
mitt GTX 1070 och GTX 1080 Ti är grått
min beställning av en drönare där har dom skickat meddelande att dom vill ha bild på kontoutdrag, detta är väl okej om det enbart är för att motverka kortbedrägeri

en 64GB SSD har skickat och ett paket med o-ringar

Grått för mig med beställde GTX 1080Ti. Sen la jag någon annan order köpte massa roliga saker ( 14 produkter) gick på totalt 1000kr och allt behandlas och gått vidare till nästa step "Leverans".

Ser ganska mörkt ut på 1080ti. Mailat dem får vi se vad dem svarar men har inget större förhoppningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4220984

Ni som inte fick på tag på något billigt har kan ju köpa det i Sverige.

Fast jag betalde 7800kr ink mums och frakt för 2st China kort.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som fått såhär på sina ordar:

Det har tidigare varit processing iaf.

Visa signatur

Don't worry about what people think. They don't do it very often.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Är det någon mer än jag som fått såhär på sina ordar:
https://image.prntscr.com/image/qrz6sdR-TiKtrJfLT8QHtA.png

Det har tidigare varit processing iaf.

Majoritet tror jag

Permalänk
Medlem

Fick också ett meddelande från säljaren, med ämnet "The size" dock ser jag inget meddelande. Helt blankt.

Beställde dock inget grafikkort.

Permalänk
Medlem

@Wheezymoon:

Jupp, samma här. Var tidigare "processing" och ovanför "order to be processed 20th of october", båda borta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Är det någon mer än jag som fått såhär på sina ordar:
https://image.prntscr.com/image/qrz6sdR-TiKtrJfLT8QHtA.png

Det har tidigare varit processing iaf.

Samma här tyvärr!

Permalänk
Medlem

Min är iaf fort aktiv , men är nog bara en tidsfråga

Visa signatur

NEW ::i7 920 || GTX 295 1792MB || 1600MHz 6GB ||P6T Deluxe V2 || P182 || NH-U12P || TX 850W - LG - W3000H LCD MONITOR
--------
OLD :: X2 4400+ @ 2420Mhz x11 || Corsair TWINX2048-3200C2 @ 220Mhz || A lot of HDD-space ;) || A8N-SLI Premium || 6800GT Leadtek || OCZ 520 Modstream || - KÖPA ?

Permalänk
Medlem

mina andra köp som gjordes samtidigt som grafikkortet står leverans på medans grafikkortet är grått.
Dock mina köp som gjordes strax innan låsningen är även dom pausade. Tror att det finns hopp om att få sina kort om man lyckas verifiera sitt konto. Kanske behöver vänta tills mina andra beställningar kommer hem, så jag då kan visa utdrag på dom till wish.

Permalänk
Medlem

@ncc1701e: Tips är att lägga en billig order med direktbetalning och hoppas den går igenom så att du kan visa den som utdrag

Permalänk
Medlem

Var även kontakt med klarna.

Dom kunde inte ge ut något mer än ett reservations nummer.

så tog en bild på det men ja, det är ju inget som ger något hopp precis.

Visa signatur

Galleri/Bygglog Projekt:

NES PC
AIO Dator

Permalänk
Medlem

Ska bli spännande att se vad som händer nu. Mina har med blivit gråa men inget mail än.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem

Som för de flesta andra så är min beställning grå. Jag har skickat in min orderbekräftelse för att påvisa att det är min första och då min enda beställning. Finns alltså inte "tidigare transaktioner" med wish från min sida.

Jag har alltså aldrig beställt från wish förr.
Det har garanterat triggats något i systemet och nu ska det utredas för att se så att det inte är fakekonton och liknande som försöker lura till sig prylar som sedan inte betalas. Det har sannolikt flaggats på just grafiikortet eftersom det är så pass många som beställt just den produkten och de flesta betalar via klarna.

Har man beställt från wish förr får man skylla sig själv, de kommer med stor sannolikhet att kontrollera era uppgifter och e.v tidigare beställningar. Och detta bryter mot deras rabatterbjudande, koderna gäller bara första beställningen någonsin.

För oss som verkligen lagt vår första beställning hoppas jag det reder ut sig, det är ju en helt legit beställning enligt deras egna erbjudande.

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Är det någon mer än jag som fått såhär på sina ordar:
https://image.prntscr.com/image/qrz6sdR-TiKtrJfLT8QHtA.png

Det har tidigare varit processing iaf.

Mig med. pratade nyss med klarna. sa att min order är så som din bild.
Killen där sa att jag skulle vänta tills imorgon. (och förmodligen avbruten).
och om inget har hänt så det ske en automatisk utbetalning tillbaka.
Iaf för mig som betalde med kort.

Om inte så blir det uppgifter till klarna, så att dom kan göra en återbetalning.
Jag har iaf gjort en återbetalning på wish oxå, får se när väl går igenom.

Var nog första och enda gången jag använde wish

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Medlem

Damn, det ser mörkt ut

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Permalänk

Ni som fått "gråmarkerade ordrar" har ni även fått samma mail som mig?

"Hi Dennis,
Great news! Your order is now confirmed. We will email you again when your items ship.

Thanks for shopping with us! " ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Är det någon mer än jag som fått såhär på sina ordar:
https://image.prntscr.com/image/qrz6sdR-TiKtrJfLT8QHtA.png

Det har tidigare varit processing iaf.

Är du på fullt allvar så hjälplös så du inte ens kan läsa sista sidan av tråden?

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3ran:

Damn, det ser mörkt ut

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Skrivet av Dennix123:

Ni som fått "gråmarkerade ordrar" har ni även fått samma mail som mig?

"Hi Dennis,
Great news! Your order is now confirmed. We will email you again when your items ship.

Thanks for shopping with us! " ?

Vilken thriller detta är!

Läste M3ran inägg först, och tänkte "OK, det är kört, nu kan jag lägga ner detta".
Sedan Dennix123, och då var det "nähä, nu ska man tillbringa dagen med att vänta på ett av dessa mail".

Permalänk
Skrivet av EldRaven:

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Haha ja nu verkar det ju vara helkört om det står sådär.. inte själv fått det men är vän antagligen samma sak för resten ändå.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800x - Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 @ 3200MHz - MSI MPG B550 Gaming Plus - Samsung 970 m.2 500GB + 850 EVO 620GB - ASUS STRIX GTX 1070Ti OC A8G @ 2126Mhz boost - AOC 2460PF 144hz

Permalänk
Medlem

Har tre olika beställningar:
- 1080 Ti: Har ingen status, är bara "grå" som tidigare nämnt i tråden.
- DJI Spark: Denna har jag fått meddelandet att jag behöver ge dem kontoutdrag på tidigare köp etc, som tidigare nämnt i tråden
- Oneplus 5: Denna har kommit till Processing och det enda som är kvar är att den ska skickas, vilket är det längsta någon av dessa tre beställningar kommit.

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum

Permalänk
Medlem
Skrivet av EldRaven:

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Skrivet av M3ran:

Damn, det ser mörkt ut

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Stora frågan, var detta er första beställning någonsin?
Fick ni verifiera konto?

Visa signatur

- - - - S.T.A.L.K.E.R FAN - - - -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dennix123:

Ni som fått "gråmarkerade ordrar" har ni även fått samma mail som mig?

"Hi Dennis,
Great news! Your order is now confirmed. We will email you again when your items ship.

Thanks for shopping with us! " ?

Ja, min order är "grå" och det mailet fick jag c:a två timmar efter att jag lagt ordern (kl 02 18/10)

Permalänk
Medlem
Skrivet av acandell:

Vilken thriller detta är!

Läste M3ran inägg först, och tänkte "OK, det är kört, nu kan jag lägga ner detta".
Sedan Dennix123, och då var det "nähä, nu ska man tillbringa dagen med att vänta på ett av dessa mail".

Valuta för bokningen helt klart! Är supernöjd så här långt /ej s

Ps. Älskar att wish skicka push- notiser fast mitt konto är blockat

Permalänk
Medlem

Detta var min första beställning! Skapade nytt konto och har iofs aldrig handlat på Wish innan heller, vilket kom jag på efteråt (har två konton).

Visa signatur

Chassi: Define R3, PSU: Corsair TX 650W, Mobbo: Asus P8Z68-V PRO GEN3, CPU: Intel I5-2500K @ 4,5Ghz,
GPU: Gigabyte HD7970 OC, RAM: Corsair Vengeance LP 16GB, OS: Windows 7, Skärm: Samsung Syncmaster 24" TFT

Permalänk
Medlem
Skrivet av M3ran:

Damn, det ser mörkt ut

Ingen annan som fått detta än?

Blocked Reason: Dorian Huynh Reason: PROMO CODE ABUSE DO NOT UNBLOCK

Reassign Reason: New Blocked reason showing in merchant tool hence keep it in pending. Query raised in ticket share.

Wish Customer Support Team
www.wish.com/help

Fick ni detta i mail eller?