Billiga grafikkort från Wish (utbruten tråd)

Permalänk
Medlem

@marcusOCZ: Om du handlat av dom tidigare så ska du ju inte ens kunna ta del av rabatten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon85:

Jag fick mail nu, de säger att jag brutit mot terms of use (vilket vi inte har) och att de inte låser upp igen. Det är tydligen så man tar hand om nya kunder när man själv gjort bort med rabatter

Jag fick också mail där dom vill berätta om dagens 50%-70% rabatt på skjortor, kappor och jackor. Uppenbarligen är inte kontot mer bannat än att de kan skicka reklam till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcusOCZ:

Blir spännande hur de löser detta. Nu har jag nämligen skickat dom bevis från mitt kontoutdrag att jag handlat av dom innan så den kommer dom inte ut ur.

Synd bara att du "fuckade" för dig själv där då 50% rabatten enbart gäller på första köpet. Där rök din chans.

Visa signatur

Intel i5 10600k | ASUSTeK TUF GAMING B460-PLUS | NVIDIA GeForce RTX 3070 | 32GB RAM | 1000W PSU |

Permalänk
Medlem

Börjar hålla med om att det är mycket gnäll nu. Vi försökte oss på en fuling och för de flesta gick det inte genom.

Att börja gnälla på deras support, kontakta Klarna eller ARN ger ingenting. Det är ett USA-bolag med wildcard-friskrivningsklausul i villkorstexten, som dessutom säljer saker från Kina där köptrygghet inte ens finns i någons drömmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Synd bara att du "fuckade" för dig själv där då 50% rabatten enbart gäller på första köpet. Där rök din chans.

Skitsamma, han hade ändå inte fått rabatten. Jag skickade in kontoutdrag på ordern ifråga och fick samma copy-paste svar som alla andra.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Inaktiv

Vem bryr sig om att man e bannad. Jag skaffade Wish på grund av detta. I övrigt så är det bara massa tjingtjong skit som ingen vill äga ändå. Eller så handlar snålsossar (j/k) sina mek-verktyg där!

Permalänk

Min order är också grå, jag har kontaktat Wish och dem har svarat med sitt fina copy pasta med information jag redan vet, typ - "ditt konto är blockat men vi säger inte varför"

Grejen är att min order hade blivit godkänd och ordern ligger fortfarande kvar men är "grå",
Tror ni det finns någon chans att den skickas ändå ?
Klarna har ju gjort en Kreditupplysning redan men har inte dykt upp en faktura i appen än..

Mvh David

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TheNewsV2:

Min order är också grå, jag har kontaktat Wish och dem har svarat med sitt fina copy pasta med information jag redan vet, typ - "ditt konto är blockat men vi säger inte varför"

Grejen är att min order hade blivit godkänd och ordern ligger fortfarande kvar men är "grå",
Tror ni det finns någon chans att den skickas ändå ?
Klarna har ju gjort en Kreditupplysning redan men har inte dykt upp en faktura i appen än..

Mvh David

Absolut noll!

Lägg en vara i varukorgen, försök gå till kassan = svar på din fråga

Permalänk

@anon131444: Haha ja det har jag också provat hehe .
Du verkar ha koll på vad som sker.
Men kan man typ förvänta sig hjälp av supporten eller är det
bara slöseri med tid ? ...

Mvh David

Permalänk
Medlem
Skrivet av r0ad:

Tydligen inte då de sänder ordrar EFTER 1080Ti blev beställd (och gråad ut) med dessa rabatter. Rabatt blev använd på bägge ordrarna men bara den första blev nekad. Jag hamrade rabattkoder lika mycket på den andra ordern.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

@marcusOCZ: Om du handlat av dom tidigare så ska du ju inte ens kunna ta del av rabatten?

Precis, men det går alldeles utmärkt kan jag säga. Andraordern blir sänt as we speak ser det ut som. Lika stackad den.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--Asrock Z790i--2X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheNewsV2:

@Pixlchaser: Haha ja det har jag också provat hehe .
Du verkar ha koll på vad som sker.
Men kan man typ förvänta sig hjälp av supporten eller är det
bara slöseri med tid ? ...

Mvh David

Hi TheNewsV2

Thanks for following up. It looks like your account was blocked by our system. At this time, we won't be able to remove the block due to company policy (https://www.wish.com/terms). Please refer to our previous email if you have any issues with your most recent orders.
Wish Customer Support Team

Permalänk

@Fey: Jag har ju redan fått detta meddelande, men det står ju "At this time" ,
Låter som möjlighet för "another time" .

Mvh

Permalänk
Medlem

Beställt
Direkt betalning
Order bekräftelse på mail
Order behandlas
Order fryst
Skikar endast bild på ordernr till support
Internt meddelande på wish: Order bekräftad
Order fortfarande grå

Tror dom har lite å städa med tanke på alla här som är gamla kunder å dom som skapat flera konton.
Till er hoppas jag era ordrar anulleras samt bannade.

Första kund, med upp till 50% kupong å 5% som ny kund
Kommer varan är de inte omöjligt att fler saker kan komma å köpes.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slapinator:

Har fortfarande möjligheten att beställa GTX1070 med rabattkod som ger 50% och jag hamnar på 2500kr inkl. moms, ingen annan?

Nu är frågan om jag vill få ett till Wish konto bannat (inte för att jag bryr mig.. aldrig handlat där och kommer aldrig göra det..)

/M

Har också en sparad kundvagn med ca 50% Vågar man?

Edit: 1080ti 4 laxar

Visa signatur

Main: i7-14700 - 32GB DDR4 - 3060 ti - Seagate 510 2TB
unRAID: Xeon E5-2697 v2 - 32 GB DDR3 - Dell PERC H310 - 8x14TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xeraton:

Är det någon som vet hur det blir med betalningen nu när beställningarna inte verkar gå igenom? Jag köpte med Klarna faktura, så inga pengar har ju dragits från mitt konto än, men fakturan ska ju vara betald inom två veckor har jag läst... Jag kommer ju förmodligen inte få något grafikkort, så då ska jag ju inte behöva betala? Tror ni att jag måste kontakta Klarna eller löser de det här själva?

Om du har fått en faktura så borde ju grafikkortet ha skickats.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Medlem

Kul att läsa om alla som är butthurt över att deras fiffel-konto blivit spärrad när dom har lurat till sig en rabattkod man inte har fått.

Som att sno en TV på Mediamarkt och bli sur när polisen säger att man inte får behålla den, haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

Kul att läsa om alla som är butthurt över att deras fiffel-konto blivit spärrad när dom har lurat till sig en rabattkod man inte har fått.

Som att sno en TV på Mediamarkt och bli sur när polisen säger att man inte får behålla den, haha.

Får ju säga att det är rätt underhållande med alla som kommer in och gör helt absurda jämförelser och därmed intalar sig att det är samma sak att stjäla som att nyttja rabattkoder på ett sätt som företaget inte tänkt på var möjligt...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

...skapat flera konton

jag kom på att jag ville ha fler kort senare, skjut mig då

Permalänk
Medlem
Skrivet av tBiorrith:

snarare att mediamarkt ger en kod som bara gäller i butik som kan delas till polare också och sedan när man är i kassan så får man vänta en kvart och den som jobbar i kassan bara tar produkten och ställer den på hyllan igen utan att ge svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CRHASH:

Tror 1080ti landar på 6 papp vid checkout. Priset i kundvagnen är exkl. moms.

Frågan är om jag ska beställa med samma namn elr typ köra på brorsans namn 🤔 direkt betalning eller faktura..

/M

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunpieSoft:

Massdrop EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 DT GAMING 699$ Cirka 5800kr med frakt

EDIT: + Destiny 2 med köpet (limited)

Prisjakt 8399:- Webhallen

för er som inte fick kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

Tackar, blev en sån istället! Jag var ute efter EVGA från början ändå så man får plats med skiten i lådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

Skrivet av headphoneninja:

Tackar, blev en sån istället! Jag var ute efter EVGA från början ändå så man får plats med skiten i lådan.

Se diskussions tråden.

Skrivet av Bakgrund:

Som alltid när man handlar från Massdrop får man tänka på att 25% moms och Postmords ockeravgift på 125 kr tillkommer. Priset landar då i slutändan på ~7250 kr.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

+ moms och hanteringskostnad på det priset

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

På det kortet tillkommer väl definitivt moms+tull? Har för mig att allt skickas från USA på Massdrop.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av warlacozte:

jag kom på att jag ville ha fler kort senare, skjut mig då

Haha tyvärr slut på bly, men gräv upp lite åt mig

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fortfarande 1000 spänn billigare än webbis.

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom hela tråden men inte hittat någon som nämt någonting om detta men jag fick följande svar från Wish:

"Hello (namn),

We just got word from the store and they want to know if you really want this order and if you are willing to take the responsibility for customs duty since this is a high-value item.

We will message the store right away to assist you further on this matter.

We look forward to your response. Thank you for your understanding and for choosing Wish.

Arcadio
Wish Customer Support"

Någon som känner igen sig?

Permalänk
Medlem

@Zilloc: Det finns omnämnt i tråden, sök vidare

Visa signatur