Butiken Computersalg, erfarenheter?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ryzer:

Fick paketet idag. Bra förpackat och rätt varor i. Så kan inte säga något annat än att den är grön!

Grön är den bara om de också hanterar supportärenden bra.

Permalänk
Medlem

@anon114264: Haha okej? Då svartlistar jag komplett direkt.

Permalänk
Medlem

Är det butiken eller Prisjakt som inte klarar av att indexera rätt produkter, gång efter annan? Jag har fått en hel del notiser där de sänkt priset på en bevakad produkt. När man sedan trycker på länken kommer man till en helt annan produkt.

Nu säljer de exempelvis en Nintendo Switch för osannolika 587 kr. Trycker man på produktlänken kommer man till LEGO Worlds för detta pris.

Det är irriterande då jag behöver bevaka och justera mitt bevakningssystem.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Fick min skärm igår, helt rätt produkt och exakt datum som ComputerSalg beräknade vilket var optimistiskt med tanke på att det var PostNord som levererade.

Paketet hade ett hål i storlek golfboll på undersidan ( dit displayen pekar... ) men frigoliten tog smällen och skärmen var i perfekt skick, något jag märkt på alla större paket jag fått via PostNord senaste månaderna.

Permalänk

@Shakermaker:
Please contact Prisjakt if where is fail in the match up between products. I think there algorithm is a little to "loose", in this case it looks like it use the headline....

We has absolute nothing to win by this, all we got is a lot of useless traffic without any sale, and we pay pr. click...

Permalänk
Medlem
Skrivet av www-computersalg-se:

@Shakermaker:
Please contact Prisjakt if where is fail in the match up between products. I think there algorithm is a little to "loose", in this case it looks like it use the headline....

We has absolute nothing to win by this, all we got is a lot of useless traffic without any sale, and we pay pr. click...

Thanks for the explanation.

I would advice you to contact Prisjakt since it's a regular occurance and may be in your best interest to come up with a solution.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Är det butiken eller Prisjakt som inte klarar av att indexera rätt produkter, gång efter annan? Jag har fått en hel del notiser där de sänkt priset på en bevakad produkt. När man sedan trycker på länken kommer man till en helt annan produkt.

Nu säljer de exempelvis en Nintendo Switch för osannolika 587 kr. Trycker man på produktlänken kommer man till LEGO Worlds för detta pris.

Det är irriterande då jag behöver bevaka och justera mitt bevakningssystem.

Undrar om prisjakt byggt om något, jag tycker det blivit vanligare även på butiker som aldrig hållit på med sånt förut...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Inaktiv

Hade beställt laptopväska från dem. Paketet skickades till fel adress (postens fel) och det tog mig 3-4 extra dagar att få hem det, och dessutom så hade någon trampat ihjäl paketet. Skickade tillbaka paketet helt utan problem, och fick retursedel osv, så kan inget annat än rekommendera deras hantering. De har även Svensk support via mail.

Permalänk
Skäggig legend

Vi ska uppgradera skärmarna på jobbet, blir 2x SW2700PT och en Vesa arm för mig chefen. Alltså två stationer.

Kollar runt och ser butiken... galet bra pris.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Köpte en Logitech G900 wireless mus från butiken nyligen.
Var också lite nervös inför köpet men fick bra information om frakten som stämmde på pricken med när jag faktiskt kunde hämta paketet.
När det gäller support osv kan jag inte säga mycket. Men jag fick min produkt i vart fall.

Permalänk
Medlem

Kollar på repeaters.
De hamnar billigast på prisjakt på ASUS RP-AC66 men via länken på prisjakt så kommer man till ASUS RP-AC56.
Känns inte helt ok.

Permalänk
Medlem

Jag har beställt ett nätagg (2 000 kr+) från dem, fick den i originalkartong med tunn plast runt...
Är lite petig med kartonger och så och gillar inte när det är kantstött.

Permalänk
Medlem

@Ryzer: Beställt och är nöjd.

Permalänk
Medlem

Köpte z370 moderkort där. Billigare än i Sverige och snabb leverans!

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P Kylning: NZXT Kraken Z63 PSU: Corsair SF750
CPU: AMD Ryzen 5800X GPU: ASUS RTX 3080 TUF Gaming OC V2
RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200Mhz MOBO: Asus ROG STRIX B550-I GAMING
SSD:
Samsung EVO 970 500GB SDD2: Samsung EVO 970 500GB
Övrigt: Iqunix F60, Logitech G Pro Superlight, LG 34GN850-B, ModMic, Beyerdynamic DT 770 Pro

Permalänk
Relik 📜

Kan väl flika in jag med. Köpte moderkort, var markerat som "finns på fjärrlager" med extra leveranstid. Fick jättebra info om detta, och paketet anlände dagen före den planerade. Välpackat, inga konstigheter.

Extra bonus, under tiden jag väntade på leverans sänktes priset. Jag kontaktade support, och de justerade ned min betalning till den nya nivån.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Jag returnerade mitt nätaggregat och det var inga problem där.

Skapade ett retur ärende på hemsidan och dagen efter var det godkänt. köpte en retursedel på deras hemsida för 100kr som jag skrev ut och slängde på kartongen dom hade skickat produkten i och lämnade in den.

2 dagar senare hade dom fått tillbaka produkten och ca 5 dagar senare hade jag pengarna på mitt konto igen.

Visa signatur

UNIX + SFF = <3

Permalänk
Medlem

Köpte ett nätaggregat där, lägst pris på prisjakt för just den modellen. Kom packat på ett väldigt bra sätt med bubbelplast etc. tillskillnad från ex Inet.

Permalänk
Medlem

Nu har jag också provat att lägga en beställning hos dem. Har köpt en NAS Synology ds418play och valde att betala med mitt Visa-kort. Leverans skall ske om 2-3 dagar. Får se om allt flyter som det skall.

Permalänk
Medlem

Personligen bryr jag mig om några kronor hit & dit, tänker mer på att sponsra den svenska marknaden och alla stackars svenska återförsäljare som får betala kemikalieskatt. Ett svenskt bolag med eget lager och inte dropship går alltid före.

Permalänk
Medlem

Kostar det om man måste reklamera en vara?

Permalänk
Medlem

Misstänker att de gör som alla andra med det antalet artiklar i sortimentet, dvs läser in alla artiklar från en katalog och låter prisjakt indexera därefter.. det är högst troligt att det blir en del fel på vägen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av konsum:

Kostar det om man måste reklamera en vara?

Hen ville säkert ångra köpet, inte göra en reklamation..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ElKungo:

Nu har jag också provat att lägga en beställning hos dem. Har köpt en NAS Synology ds418play och valde att betala med mitt Visa-kort. Leverans skall ske om 2-3 dagar. Får se om allt flyter som det skall.

Har fått min vara och jag har inget att klaga på. Det enda var att paketet kom en dag senare än vad de hade lovat. De skickar ett väldigt utförligt mail efter att beställningen är gjord angående om och när de olika stegen i leveransen skall ske. Det stämde inte till hundra procent.

Men varan kom välpackad och jag sparade lite över 800:- genom att köpa den via Computersalg. Kan därmed bara göra tummen upp för dem.

Permalänk
Skrivet av keyser:

Kan tänka mig att de danska firmorna fått upp ögonen för den svenska marknaden nu, de slipper ju betala kemikalieskatten och kan därför rätt enkelt erbjuda bättre priser på prylar som är faller under skatten.

Låter ju väldigt bra! men hur blir reklamationer, faller det under dansk eller svensk lag?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Låter ju väldigt bra! men hur blir reklamationer, faller det under dansk eller svensk lag?

De måste ju iallafall följa EUs lagar och regler. Jag hade läst deras villkor för att få full koll på läget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ComputerSlag är riktigt bra handlat där flera gånger redan även gjort en retur utan bekymmer.
Köpte mig senast ett Seasonic Prime Titanium 750W 400 kr billigare än svenska återförsäljare.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Beställde en HP ENVY 13-d001no från Computersalg den 22 December, och fick information om att förväntad leverans var 27 December. När jag inte hade fått någon vara den 2 januari så ringde jag och fick till svar att varan hade utgått ur sortimentet, och kundtjänsten skyllde på deras leverantörer.

Jag fick under dessa veckor inte någon information om att varan inte längre fanns kvar i deras sortiment, på sidan med min beställning låg den som "Bestilt fra fjernlager" under hela perioden. Om jag inte hade ringt så tror jag inte att de hade gjort något åt detta. Jag har inte fått tillbaka pengarna än. Enligt kundtjänst ska det gå på ett dygn.

Det som är irriterande med detta är att om jag hade vetat om att varan inte fanns kvar så hade jag kunnat köpa en annan dator på mellandagsrean, men nu blev jag lurad av detta företaget och får köpa en dator för fullpris i stället.

Jag rekommenderar absolut inte folk att ha något att göra med detta företag.

Visa signatur

Cooler Master HAF 932 --- 850W Corsair CMPSU-850HXEU --- Asus P6T SE --- Intel Core i7 920 2.66GHz --- XFX Radeon HD6990 4096MB Antilles --- Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE --- 160GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 SATA --- 1.5TB Western Digital Caviar Green S-ATA II --- Samsung 22X DL SH-S223C, Svart --- Noctua NH-U12P SE2 --- Fractal Design 120mm Silent Series x2 --- Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM

Permalänk

Det är helt och hållet vår fel

@Smulan89:

Vi är ledsna att du känner dig lurad. Vi beklagar att det i detta tillfället inte har varit möjligt att leverera den bärbara datorn du beställde och att vi inte har kommunicerat detta ordentligt. Det är helt och hållet vår fel, vi har inte fått den nödvändiga informationen för att informera dig ordentligt före vi tittade på det manuellt när du ringde in. Enligt reglerna för MasterCard kan där gå upp till 28 dagar för en reservation att upphävas, men vanligt kommer du få frigivit dina pengar igen inom 1-2 dagar. Ibland kan det gå upp till 5 dagar. Om detta inte har skedd inom 5 dagar, kontakta oss igen och sedan tar vi hand om det. Vi beklagar mycket och vi vill försöka göra det bättre i framtiden.

Vh.
Jannick - ComputerSalg.se

Permalänk
Medlem

Beställde en SSD då det var ett galet pris på de 240 kr / 128 GB. Fick Mail om felskrivning om produkten men fick ändå SSDn för de priset, så bara massa ++++ i min bok!

Visa signatur

"They say we die twice. Once when the breath leaves our body, and once when the last person we know says our name."

Permalänk
Medlem

"fri frakt vid köp över 500" lägger en diskmaskin i varukorgen för 4300, wips så var priset 625kr mer. Hur får jag fraktfritt när jag beställer för över 500kr? Någon rabattkod jag måste ange? Eller är det vara falsk marknadsföring?

Skickades från m.sweclockers.com