"Lägg till på hemskärmen"-script?

Permalänk

"Lägg till på hemskärmen"-script?

Hej!

Vill ha en knapp på min hemsida där personer enkelt kan lägga till sidan på sin hemskärm.
Men jag vill att man kommer direkt till denna delen av utförandet:

Eller ännu bättre om ikonen läggs till automatiskt med endast ett tryck på en knapp på hemsidan.

Går detta att lösa med javascript eller på något annat sätt? Har sökt runt lite men endast hittat script som visar en popup om hur man lägger till, vilket inte jag söker.

Tack!

Permalänk
Medlem

Detta låter som på 90-talet då folk försökte scripta så deras hemsida blev bokmärkt automatiskt. Det stoppades ganska snart av webbläsarna. Safari i IOS lär knappast ha detta så öppet utan det krävs att användaren gör detta val själv. Något annat vore än värre än popups och automatiska bokmärken.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

@Joppis: Ska inte vara någon popup. Ska vara en knapp man trycker på för att enkelt lägga till på hemskärmen.
Detta ska vara ett sätt att få hemsidan som en app eftersom jag inte kan utveckla själv.

Permalänk
Medlem

Tvivlar starkt att det fungerar, mitt tips är att genom ett meddelande på sidan skickar användaren till en ny sida där det förklaras hur man lägger till hemsidan som en "app" genom bilder.

Permalänk

@NewCamps:
Ja det är plan B men tänkte att det hade varit enklare för användaren med en knapp.
Men hittar inget om det så får nog bli så som du skrev.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anglaborg:

@Joppis: Ska inte vara någon popup. Ska vara en knapp man trycker på för att enkelt lägga till på hemskärmen.
Detta ska vara ett sätt att få hemsidan som en app eftersom jag inte kan utveckla själv.

Det skrev jag inte men sorry om jag var otydlig.

Det jag menar är att det inte borde få vara scriptbart att mobila webbläsaren ska hamna i den vyn direkt. Det skulle missbrukas lika mycket som autobookmarks och popups har gjort genom tiderna.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D | ASUS TUF Gaming B650-Plus WIFI | Kingston 32GB (2x16GB) DDR5 6GT/s CL30 FURY Beast | Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 2TB | MSI RTX 4060 8GB | Fractal Design Define S | MSI MPG A850G 850W | Thermalright Phantom Spirit 120 SE | Windows 11 Pro | AOC 27" AGON AG276QZD2 OLED QHD 240 Hz

Permalänk

@Joppis:
Var nog jag som inte läste riktigt Men som du säger skulle det nog missbrukas och därför finns det inget sätt att göra det på.