Disney uppges vara missnöjda med EA:s sena agerande

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bloodstainer:

Nej, bra business vinner. Girighet =/= bra business. Det finns massor att pengar att tjäna utan att göra folk förbannade

Jodå, bra affärer kommer oftast med girighet som du nämner..''Inget personligt, bara affärer'' som de brukar säga.

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem

Det tråkiga är att en sån fin utvecklingstudio som DICE är i grunden ska smutsas ner av EAs händer.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av VadSaDu:

Jodå, bra affärer kommer oftast med girighet som du nämner..''Inget personligt, bara affärer'' som de brukar säga.

Nja inte riktigt sant. Långvarig satsning och produktförbättring ger oftast högre avlöning i längden. Titta på t.ex. Titanfall, det är en Serie som EA har slaktat nu, de hade kunnat tjänat massor på den.

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det tråkiga är att en sån fin utvecklingstudio som DICE är i grunden ska smutsas ner av EAs händer.

Är så det brukar gå till med EA. De köper upp en studio, tvingar dem till en massa impopulära beslut kring spelen de utvecklar, och när utvecklingsstudion dragits tillräckligt i smutsen så varumärket är förstört för all framtid lägger de ner den. Se t.ex. Visceral Games, Maxis, Mythic/Bioware o.s.v.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Jodå, bra affärer kommer oftast med girighet som du nämner..''Inget personligt, bara affärer'' som de brukar säga.

Förvånar mig hur mycket okunnigt och företagsfientligt folk det finns här på swec. Är det enbart girighet som driver dig att arbeta också?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisj:

Förvånar mig hur mycket okunnigt och företagsfientligt folk det finns här på swec. Är det enbart girighet som driver dig att arbeta också?

Så man är okunnig bara för att man tycker företag är giriga och pengagalna? Nej, jag gillar att arbeta så länge företaget betalar mig rättvist för mitt arbete.

Men vad bra att du jobbar gratis på ditt jobb

Visa signatur

-Stäng av snabbstart i ditt Windows.

Permalänk
Medlem
Skrivet av VadSaDu:

Så man är okunnig bara för att man tycker företag är giriga och pengagalna? Nej, jag gillar att arbeta så länge företaget betalar mig rättvist för mitt arbete.

Men vad bra att du jobbar gratis på ditt jobb

Jag arbetar inte gratis men jag har inte heller någon illusion om att min strävan efter materiella ting skulle vara så mycket mer nobel än någon annans.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Chrisj:

Jag arbetar inte gratis men jag har inte heller någon illusion om att min strävan efter materiella ting skulle vara så mycket mer nobel än någon annans.

Det är lite skillnad på en medelsvensson och en VD som tjänar tiotals miljoner i året...

Visa signatur

2600x||16GB @3000Mhz 14-14-10-14-32-46||Vega 64||1TB SSD||HX1000 plat||FD R6 TG vit||CH VII||H100i V2||SST-ARM22SC||SG 32" QHD 144 Hz VA|| https://folding.extremeoverclocking.com/team_summary.php?s=&t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av crion:

Nej! Det är slut med den gamla girighetsenergin. Folk börjar se igenom och bojkotta dåligt corporate beteende genom sociala mediers publicitet och inflytande på köpbeteenden.

Integritet, godhet och medkänsla är de nya ledorden för framgångsrika företag med högsta varumärkesvärdet.

Jämför PR varumärkesvärdeförändringen senast mellan Tesla och Wolkswagen som ett exempel på detta.

Jag tror dessvärre att du överskattar folks förmåga att genomskåda företags dåliga beteenden och samtidigt underskattar hur duktiga företag är på att använda PR för att dölja sådant.

Sen är inte sociala medier något som per automatik låter folk genomskåda detta, utan är något som (kan) manipuleras av företagen.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Är så det brukar gå till med EA. De köper upp en studio, tvingar dem till en massa impopulära beslut kring spelen de utvecklar, och när utvecklingsstudion dragits tillräckligt i smutsen så varumärket är förstört för all framtid lägger de ner den. Se t.ex. Visceral Games, Maxis, Mythic/Bioware o.s.v.

Efter det här tror jag att det bara är en tidsfråga innan dice läggs ner. för mycket negativt kopplat till det namnet nu.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Esseboy:

Det är lite skillnad på en medelsvensson och en VD som tjänar tiotals miljoner i året...

Ja, men jag är inte övertygad om att du är medveten om hur de skillnaderna ser ut, du har antagligen inte ens en aning om hur många som faktiskt tjänar så mycket i Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Det tråkiga är att en sån fin utvecklingstudio som DICE är i grunden ska smutsas ner av EAs händer.

Hur så då? BF2 och BF2142 var jättekul och vad hände efteråt? Jag tycker inte att något att de senare spelen var bättre än dessa. Själv föredrar jag att vara aktuellt och påstå att DICE inte är så imponerande med tanke på att de inte bidragit med någon särskillt imponerande titel under senaste år. Hade de varit bra så bör något bättre släpts oavsätt intrång från EAs sida eller ej.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Gambling riktad mot barn... Inte konstigt att Disney är förbannade.

Precis.

Disney anser att ALLA ska rånas precis lika.
Rättvisa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Just nu inga alls då de har stängt av möjligheten att köpa något tillfälligt. Det man kunde köpa sig var snabbare progress, likt guld i WoW.

Hur ger guld några fördelar i WoW? du menar att en riktigt dålig spelare kan köpa sig boosts och komma in i mythic raiding teams och end-game pvp? sen upptäcker mythic guilden de joinat hur usla spelare de är och kickar dom? och deras rating kommer antagligen rasa när de inte blir boostade längre i pvp.. WoW är nog de enda spelet där de belönar sig mer att veta vad man sysslar med och ha gott om tid att lägga ner på själva spelet mer än att ha ett stort bankkonto irl.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Man får verkligen tacka alla dem som givit sig in i kampanjen, detta har varit en fantastiskt rolig cirkus att följa!
Jag är dock övertygad om att EA inte kommer att förändra ett skit i slutändan, de är som alltid ute efter att "playa players".
Sedan får nog Disney bli hur sura de vill, de vill inte att deras varumärken skall bli förknippade med EA-fasoner, men EA äger utgivanderätten till spelet.
Disney äger licensen -som kan bli indragen- men det lär aldrig hända med tanke på försäljningsmöjligheterna och PR med kommande Star Wars film..
Det skall bli intressant att se hur mycket Disney kan "förändra" genom påtryckningar.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Hur ger guld några fördelar i WoW? du menar att en riktigt dålig spelare kan köpa sig boosts och komma in i mythic raiding teams och end-game pvp? sen upptäcker mythic guilden de joinat hur usla spelare de är och kickar dom? och deras rating kommer antagligen rasa när de inte blir boostade längre i pvp.. WoW är nog de enda spelet där de belönar sig mer att veta vad man sysslar med och ha gott om tid att lägga ner på själva spelet mer än att ha ett stort bankkonto irl.

Du menar att folk köper guld utan att det ger några som helst fördelar? Eh nja, då skulle ingen köpa det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoBBi:

Gambling riktad mot barn... Inte konstigt att Disney är förbannade.

Barn? Det är väl 18-års rekommendation på Star Wars-spelen?

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

@Hjemrdeil: "rekommendation" är ordet. Jag skulle bli väldigt förvånad om medelåldern på spelarna var över 18år.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Startrance:

Så länge microtransactions bara har coemsetiska items, tex skins och olika färger på gear så har jag inget emot microtransactions. Det som dom gjorde i Battlefront 2 däremot gick överstyr. Och förhoppningsvis så kommer dom lära sig nu och fixa loot boxes som enbart innehåller customization, skins och annat jox tex som i Overwatch.

Dom scrappade DLC,s och Season pass pga dom vill hålla communityn samman, så det betyder att dom måste ha en annan form av inkomst utöver baspriset på spelet. För 60$/€ är inte nog för ett trippel A spel som ska hålla dedikerade serverar uppe samt fixa mer content och patchar.

Precis det jag skrev i en tidigare annan tråd, håller med dig om detta. Folk gnäller om det går att köpa lootbox, folk gnäller när det går att köpa DLC, folk gnäller på Seassonpass. Så frågan kvarstår (inte till dig), Hur ska dom få in pengar utöver baspris som jag är övertygad om inte räcker för att driva ett AAA-projekt.

Någon skrev tidigare i tråden "gå tillbaka till så som det va förr med expansionpack", DLC/Season pass är ju nutidens expansionpack.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Precis det jag skrev i en tidigare annan tråd, håller med dig om detta. Folk gnäller om det går att köpa lootbox, folk gnäller när det går att köpa DLC, folk gnäller på Seassonpass. Så frågan kvarstår (inte till dig), Hur ska dom få in pengar utöver baspris som jag är övertygad om inte räcker för att driva ett AAA-projekt.

Någon skrev tidigare i tråden "gå tillbaka till så som det va förr med expansionpack", DLC/Season pass är ju nutidens expansionpack.

Tror dock att folk menar mer välutvecklad dlcs med mycket content, är inte många som lyckas utveckla det idag och de som lyckats god bless you 😁
Går ju inte förneka att girighet och fanatsilöshet är ett problem hos vissa.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon12433:

Du menar att folk köper guld utan att det ger några som helst fördelar? Eh nja, då skulle ingen köpa det.

Inga fördelar alls, köpa sig en raid boost gör dig inte till en bättre spelare, att nöta bossfighter om och om igen är det som gäller i PvE och detsamma gäller i PvP, upprepa och bemästra din klass.. de jag känner köper guld för att slippa farma eller för de vill ha ett rare mount eller liknande, guldet sparar bara tid men ger dig inga fördelar.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Oliver91:

Inga fördelar alls, köpa sig en raid boost gör dig inte till en bättre spelare, att nöta bossfighter om och om igen är det som gäller i PvE och detsamma gäller i PvP, upprepa och bemästra din klass.. de jag känner köper guld för att slippa farma eller för de vill ha ett rare mount eller liknande, guldet sparar bara tid men ger dig inga fördelar.

Herregud, var har jag skrivit om att bli en bättre spelare? Nu skriver du ju själv att man sparar tid genom att köpa guld i WoW, det är ju en solklar fördel. I Battlefront 2 så fick man inte några bättre items än de som inte köpte loot boxes. Däremot så sparade man enormt mycket tid på att dra fram kreditkortet, mer än i WoW till och med.
Både WoW och BF2 är/var P2W i olika grader. Så länge man kan köpa sig minsta möjliga fördel i form av tidsbesparing eller styrka så är det P2W.

Det är så många hycklare där ute som har köpt guld i WoW och sedan gnäller på P2W i Battlefront 2.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nautilus011:

Precis det jag skrev i en tidigare annan tråd, håller med dig om detta. Folk gnäller om det går att köpa lootbox, folk gnäller när det går att köpa DLC, folk gnäller på Seassonpass. Så frågan kvarstår (inte till dig), Hur ska dom få in pengar utöver baspris som jag är övertygad om inte räcker för att driva ett AAA-projekt.

Någon skrev tidigare i tråden "gå tillbaka till så som det va förr med expansionpack", DLC/Season pass är ju nutidens expansionpack.

Du är övertygad om att baspriset inte räcker? Har du sett EA:s vinstmarginaler? De drar in miljarder!
Bara DICE drog in 65 miljoner 2016. Omsättningen var över en miljard!

DLC är INTE expansioner. DLC är det som inte kom med i spelet innan lanseringen för att utgivaren stressat ut spelet (oftast). FÖr det ska de ha pengar trotts att det skulle varit med från början...I vissa fall har man tom styckat spelet för att kunna ta mer betalt och medvetet släppt delar av spelet som dag ett DLC eller kort därefter.

Har detta blivit så normaliserat att folk inte längre förstår vad det hela handlar om?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hjemrdeil:

Barn? Det är väl 18-års rekommendation på Star Wars-spelen?

Skrivet av adzer:

@Hjemrdeil: "rekommendation" är ordet. Jag skulle bli väldigt förvånad om medelåldern på spelarna var över 18år.

I detta fall så är det 13-års rekommendation i Nordamerika och 16-års rekommendation i Europa som gäller bland annat.

http://www.pegi.info/sv/index/global_id/505/?searchString=Sta...

http://www.esrb.org/ratings/search.aspx?from=home&titleOrPubl...

Visa signatur

Processor: R7 5800X3D @ CO -30 · Moderkort: Gigabyte X570S Aorus Pro AX
Grafikkort: GB RTX 3080 GOC @ 1800 @ 812mV · Ram: 32GB @ ¯⁠\⁠_⁠(⁠ツ⁠)⁠_⁠/⁠¯

NVENC-PC: i5-4430S · Quadro P600 · 16GB 1600MHz · 28TB HDD
"Budget"-VR: R7 3700X · RTX 3060 12GB · 32GB 3600MHz · ~1TB SSD

Permalänk
Medlem

Disney är lika giriga som EA imho, jag är ganska säker på att de har haft all möjlighet att sätta stopp för det är långt tidigare men nu när folk inte vill köpa spelet så vaknar dom till och pekar finger på EA.

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArtMan:

Du är övertygad om att baspriset inte räcker? Har du sett EA:s vinstmarginaler? De drar in miljarder!
Bara DICE drog in 65 miljoner 2016. Omsättningen var över en miljard!

DLC är INTE expansioner. DLC är det som inte kom med i spelet innan lanseringen för att utgivaren stressat ut spelet (oftast). FÖr det ska de ha pengar trotts att det skulle varit med från början...I vissa fall har man tom styckat spelet för att kunna ta mer betalt och medvetet släppt delar av spelet som dag ett DLC eller kort därefter.

Har detta blivit så normaliserat att folk inte längre förstår vad det hela handlar om?

Ja jag tror inte baspriset täcker (räcker).
Jag anser att DLC är en expansion. Får några nya kartor, kanske några klasser. Precis som för 15-20 år sedan.
Började spela MMO 2001. Då köpte man expansioner på CD-rom, 199-299 kr och dom va inte så magiskt större/bättre än dom expansioner/DLC vi har idag.

Det får stå för dig att du tycker att DLC endast består av sådant som skulle varit med från början, jag håller inte med

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Bloodstainer:

De säljer inte licensen, utan licenserar ut den. Och jag tror inte ens EA vet vilka CDPR är, de är nog bara rika gamla snubbar som pratar med varandra, då har EAs rika gamla snubbar större pull än CDPR, då de kan visa högre siffror totalt.

tror han syftade på att Disney skulle licenciera ut det till CDPR inte EA...

tveksamt att EA någonsin skulle licenciera ut något till en konkurent speciellt en med så pass bra rykte som CDPR med 3 spel på agendan där iaf 2 av dem toppat säljlistorna releaseåret väldigt länge och där Witcher 3 fortfarande är ganska långt upp på listan ett drygt år senare.

törs inte uttala mig om hur första spelet låg på listan då jag inte hittade det förrän några år efter release av en slump.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

@Gropenator: Vet du ens vad du snackar om?

What tends to go unmentioned: the owners of Koch Industries, one of the world's biggest conglomerates, have kicked in an estimated $1.5 billion or so to an array of causes and institutions most liberals love: public television, medical research, higher education, environmental stewardship, criminal justice reform and the arts.

"The left-wing Democrats highly enjoy calling me an evil Koch brother, and the [philanthropic] contributions I make in these many areas are tremendously worthy," he said, noting his contributions to the United Negro College Fund helped many African-American students who couldn't otherwise afford it to "come to these great [historically black] colleges."

De donerar väldigt stora summor för utbildning både i usa och i afrika samt i asiatiska länder med låga studieresultat.

https://en.wikipedia.org/wiki/Koch_family_foundations

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror han syftade på att Disney skulle licenciera ut det till CDPR inte EA...

tveksamt att EA någonsin skulle licenciera ut något till en konkurent speciellt en med så pass bra rykte som CDPR med 3 spel på agendan där iaf 2 av dem toppat säljlistorna releaseåret väldigt länge och där Witcher 3 fortfarande är ganska långt upp på listan ett drygt år senare.

törs inte uttala mig om hur första spelet låg på listan då jag inte hittade det förrän några år efter release av en slump.

Jag också, jag tror ärligt talat inte ens Disney hade CDPR på "listan" av eventuella Star Wars licenshyrealternativ

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X