Permalänk
Medlem

OverKill [Projektlogg]

Har ett x299 strix kort liggande som jag tydligen inte kunde sälja så jag tänkte det , Köp en CPU till det och använd den.
Och i det ögonblicket så såg jag att CM Cosmos C700P fanns att köpa så jag beställde ett nu, kommer nog inte göra något
vettigt med den mer än Foto och Video jobb och lite spel , men skall man ta i kan man ju ta i rejält då så detta är på ingång nu

Chassi: Cosmos C700P
Moderkort: Asus Strix x299 E Gaming
CPU: Intel i9 7920X
GPU: Geforce GTX 1080ti x 2
RAM: Corsair Vengeance RGB 32GB DDR4 3000Mhz
SSD: Samsung SSD 960 PRO 500 GB NVMe M.2
PSU: EVGA SuperNOVA 1300 G2
KYLNING: En massa vattenblock

Men Funderar på om jag skall köra i reverse eller normal tillstånd vilket tycker ni lämna gärna en kommentar

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Då har de första sakerna börjar trilla in

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Glöm inte att x299 cpuer gillar delid om du vill klocka som en dåre ;=) Men det är ju knappast raketforskning eller speciellt farligt.

Permalänk
Medlem

Har en 7820x i min ena burk hemma och kör den på 4.5ghz @1.1v . Så kanske kör delid har inte bestämt mig än på den punkten

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Det som jag märkte nu när jag fått hem chassit var att psu covern är av plåt och inte plast som jag trodde. Samt att man använder samma skruv till allt i chassi som man kan flytta på . Så var det inte i mitt dark base 900.
Håller på att flytta om lite av sakerna fram och tillbaka för att se hur mm vill ha det . Men det lutar åt en radiator i fronten och en i botten.

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Psu:n kommer inte att synas då den hamnar ett shroud över den och hd vaggorna. Funderade lite på att ha psu:n där nere och en gladiator o toppen men då passar ej psu covern . Den främre delen av den får jag tillverka en egen dock .

Blir nog psu uppe gömd och radiator nere

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Funderingar kring vilket kylmedia jag skall köra . Vet inte om jag vill gå på pastel

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Funderar på om skulle skaffa ett Monoblock till Strix kortet någon som använt sig av dessa nya mono block och kan rek dom

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Vet dock inte om jag skall köra en radiatorn upp eller ner får flytta om isåfall så psu hamnar nere istället

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Har gjort botten radiatorn 15 mm offset nu så jag kan backa den lite till då jag inte fick i min 360 fram då den var 60mm tjock. Blir nog den modern på fram radiatorn med så den blir 15mm offset med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Jag har hållit på med datorer sedan VIC 20 men har inte en susning med vad du menar med "reverse eller normal tillstånd". Var vänlig förklara för oss okunniga.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Jag har hållit på med datorer sedan VIC 20 men har inte en susning med vad du menar med "reverse eller normal tillstånd". Var vänlig förklara för oss okunniga.

Menar att moderkortet sitter upp och ner med reverse 😀

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tip Top:

Menar att moderkortet sitter upp och ner med reverse 😀

Då är jag med.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Får flytta fläkt kontrollen Annas räcker ej kablarna till dom nedre led slingan inte fram . Så till verkar en bit plexi som monteras på baksidan för att täcka upp tomma hd burar med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Smidigt med dessa infästnimgar min bara kan lyfta ut hela paketet

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Funderar på push eller pull

Just nu push o fronten och pull i toppen . Vet inte riktigt tycker det ser lite mer cleant ut utan att se fläktarna eller vad tycker ni

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Beställde ett Monoblock med

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

Funderar på om man skulle köra helt klar vätska istället för röd .

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0