PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Medlem

Var i början skeptisk till matchen inte vara så länge, så mycket tid som läggs på o loota o sen förlorar man allt.

Men just som lockar mest med detta spelet är att man springer runt med polarna, ett gäng elitsoldater. ALLA i matchen har exakt samma förutsättningar. Och halva matchen förutom aim ligger till del för strategi och taktik. Hur man placerar sin squad, vilka hus och kustlinjer man ska pusha. Vilka andra squads man kan attackera och vilka man kanske ska backa undan ifrån.

Ska man ta det där skottet med Kar98 när du inte har en silencer och ligger på en bergstopp, eller ska jag vänta ut cirkeln?

Även fast man kan ha otur med loot så kan man försöka knäppa någon annan o ta dennes grejer istället.

Är HELT beroende av detta spel! Tror jag haft det i 3-4 veckor nu o har redan runt 120 timmar tror jag

Permalänk
Medlem

1 man squad ftw. Sjukt kul när man wipar hela squads eller lyckas ta 3/4 så flippar den sista och sprayar ihjäl ens kropp för att man förstört deras game.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av eucalyptus:

Var i början skeptisk till matchen inte vara så länge, så mycket tid som läggs på o loota o sen förlorar man allt.

Men just som lockar mest med detta spelet är att man springer runt med polarna, ett gäng elitsoldater. ALLA i matchen har exakt samma förutsättningar. Och halva matchen förutom aim ligger till del för strategi och taktik. Hur man placerar sin squad, vilka hus och kustlinjer man ska pusha. Vilka andra squads man kan attackera och vilka man kanske ska backa undan ifrån.

Ska man ta det där skottet med Kar98 när du inte har en silencer och ligger på en bergstopp, eller ska jag vänta ut cirkeln?

Även fast man kan ha otur med loot så kan man försöka knäppa någon annan o ta dennes grejer istället.

Är HELT beroende av detta spel! Tror jag haft det i 3-4 veckor nu o har redan runt 120 timmar tror jag

Lootningen kan ibland upplevas både som tidskrävande, slumpmässig och monotom men i tid räknat är det ju ändå inte såå farligt. Gillar verkligen att varje omgång ändå går såpass snabbt att lira, passar mig perfekt.

Ja, vilken kille har inte haft elitsoldatdrömmar någon gång, åtminstone innan man kopplade att krig kanske inte är så "kul" trots allt? Här kan man varje fall röja runt utan att dö på riktigt, tycker de lyckats göra det tillräckligt realistiskt trots allt (inte för att jag krigat på riktigt själv dock).

Lootning när man spelar lag tycker jag också är rätt jobbigt. Blir ju också en jäkla tävling först inom gruppen vem som tar mest prylar på ett begränsat område. Föredrar att istället landa i ett område någonstans nära de andra och senare ansluta men det kanske inte alltid uppskattas av gruppen som vill att man ska hålla ihop hela tiden.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni? Tycker det inte alls passar till xBox pga som Jack nämner så verkar det ta fruktansvärt lång tid att loota

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem
Skrivet av joppekniven:

https://www.youtube.com/watch?v=ylyy-y4Sfmw

Vad tror ni? Tycker det inte alls passar till xBox pga som Jack nämner så verkar det ta fruktansvärt lång tid att loota

Plugga in en Xbox-kontroller i datorn och prova på. Testade en gång för skojs skull och just att sköta ens inventory var iallafall i somras rätt rörigt. Minns också att jag absolut inte kunde hitta knappen för att springa... Den låg inte på de vanliga knapparna för FPS på konsol.

Med tiden blir det nog mer flytande, men jag tror att bästa lösningen för konsolerna isåfall är att re-designa hur man interagerar med sitt och andra spelares inventory över lag.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@joppekniven:

Sett videon och även moses. Xbox-versionen är rakt igenom en skitpannkaka. I klass med No man's sky (aldrig spelat men hört en del)? Moses kan inte hålla sig för skratt över hur genomuselt spelet är. Dippar ned mot 10 fps och lootsystemet är en fars i sig. Mycket raljerande kommer det bli.

Lyfter en annan skitpannkaka, dock i PC-versionen. Varför slumpas kartan på testservern? Ville köra Erangel. 30% lämnar innan planet lyft. Förståeligt, dom som vill panga i öknen lämnar givetvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@joppekniven:

Sett videon och även moses. Xbox-versionen är rakt igenom en skitpannkaka. I klass med No man's sky (aldrig spelat men hört en del)? Moses kan inte hålla sig för skratt över hur genomuselt spelet är. Dippar ned mot 10 fps och lootsystemet är en fars i sig. Mycket raljerande kommer det bli.

Lyfter en annan skitpannkaka, dock i PC-versionen. Varför slumpas kartan på testservern? Ville köra Erangel. 30% lämnar innan planet lyft. Förståeligt, dom som vill panga i öknen lämnar givetvis.

Vi får hoppas de löser lite av prestandan i framtiden. Och fixar crossplay har ett gäng vänner på XBOX som jag gärna spelar ihop med men undviker men vill helst använda min dator som jag lagt mycket pengar på.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Vi får hoppas de löser lite av prestandan i framtiden. Och fixar crossplay har ett gäng vänner på XBOX som jag gärna spelar ihop med men undviker men vill helst använda min dator som jag lagt mycket pengar på.

Crossplay kan du nog fetglömma. Det skulle bara bli sorgligt för konsolspelarna att möta spelare på PC med mus+tangentbord och mycket bättre flyt i ett sådant här spel

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem

Fick spelet idag av en polare jävel va fult spelet är och prestandan är värre än hästskit.
Ser ingen räddning för detta spelet varken grafiskt eller i prestanda. Amatörer som utvecklare, hoppas på en PUBG dödare snart!

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Starric:

Crossplay kan du nog fetglömma. Det skulle bara bli sorgligt för konsolspelarna att möta spelare på PC med mus+tangentbord och mycket bättre flyt i ett sådant här spel

Skickades från m.sweclockers.com

De har ju sagt att de vill försöka få till det. Och Xbox one ska ju få stöd för Mus och tangentbord.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av Haziza:

Fick spelet idag av en polare jävel va fult spelet är och prestandan är värre än hästskit.
Ser ingen räddning för detta spelet varken grafiskt eller i prestanda. Amatörer som utvecklare, hoppas på en PUBG dödare snart!

Ett under att ingen Tripple-A utvecklare har utannonserat ett "Battle Royal" spel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hypnotize91:

Ett under att ingen Tripple-A utvecklare har utannonserat ett "Battle Royal" spel.

Drömmen skulle ju vara ett BR.mode i frostbite-enginen

Visa signatur

Intel i5-13600K Corsair V 16 GB EVGA RTX 3070Ti FTW3 ULTRA Zowie XL2546K 240hz + XL2536 144hz
Anne Pro 2 Gat. Brown • Zowie FK2 • RØDE NT-USB • Beyerdynamic DT 990 Pro • Behringer U-Phoria UMC22

CITERA FÖR SNABBARE SVAR

Permalänk
Medlem

Så "valet" av bana är alltså random när man trycker play i 1.0, Oj vad jag kan se hälften gå AFK varenda match för att dom inte vill spela banan som kommer. Precis som det är idag med väder så lämnar minst hälften servern om det är regn eller dimma. Det är nog inte tänkt att det ska vara så...

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

De har ju sagt att de vill försöka få till det. Och Xbox one ska ju få stöd för Mus och tangentbord.

Hjälper ju dock inte så mycket när de som spelar på PC får ett sånt överlägset flyt. Sen hade det nog garanterat retat en majoritet av orealistiska spelare som vill att det ska vara mer jämställt prestandamässigt. Personligen hoppas jag att de aldrig inför detta. Jag säger inte att det inte finns bra FPS-spelare på konsol, men för mig är vassa fighter höjdpunkterna med spelet och det är inget som crossplay kommer att bidra med. Snarare tvärtom.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Oftast är jag en stor potatis, men ibland träffar jag
Längesedan jag gjorde en highlight - därav väldigt lång

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Tycker jag känner av inputlag i musrörelserna, värst när jag kör i FPS läget... gjort det mousefix, smooth off eller vad det hette, blev nog lite bättre, men tycker ändå det är kvar... är precis som om man har massa AA påslaget och verticalsync... finns det nåt sätt att bli av med det? Känns inte alls så i tex bf spelen...

Permalänk
Avstängd

Tycker personligen grafiken på Ökenbanan blivit bättre, sedan de uppdaterade natten till igår. Ljudet från bilarna har blivit väldigt mycket bättre också. Fruktansvärt taggad på att få 1.0 den 20e.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@griid: Potatis? Genomgående hög klass. Motståndaren du knockar på en undflyende moppe är väldigt fin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

@griid: Potatis? Genomgående hög klass. Motståndaren du knockar på en undflyende moppe är väldigt fin.

Tack för kommentaren!
Tog ju bara med de bästa klippen. Får göra ett med alla mina dödsfall kanske.
Moppeskottet var ett riktigt turskott. Tyckte mer det var kul att jag träffade föraren så hans bakomsittande kompis kraschade rakt in i väggen

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Tack för kommentaren!
Tog ju bara med de bästa klippen. Får göra ett med alla mina dödsfall kanske.
Moppeskottet var ett riktigt turskott. Tyckte mer det var kul att jag träffade föraren så hans bakomsittande kompis kraschade rakt in i väggen

Haha, får mig att tänka på igår när jag var utanför det blåa på Miramar och en fullsatt jeep kom flygande förbi mig, slog rakt in i en sten och alla 4 bara kollapsade. Antar att de var rätt låga HP-mässigt.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Är testservern vad man kan räkna med vi release ?
isf är jag sjukt besviken, förutom vaulting och en ny bana så var det inte mycket fixat eller nytt

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Är testservern vad man kan räkna med vi release ?
isf är jag sjukt besviken, förutom vaulting och en ny bana så var det inte mycket fixat eller nytt

Jag är väldigt nöjd. Ostabilt men optimeringarna har gjort mycket för fps:en. Ett misstag och det påpekade jag igår. Slumpad karta gör att folk lämnar i massor innan planet lyft. Hoppas det korrigeras innan spelet släpps.

Dags att försöka skrapa ihop några kills...

Permalänk
SpelClockers

Låg på servrarna direkt efter patchen igår och jäklar vilken prestanda det var direkt efter men nu är det som vanligt igen laggigt och hackiga rörelser . vart som ett helt annat spel . snålar de på servrar/bandbredd eller vad är det frågan om?
vart riktigt kul att spela med bra prestanda som det borde vara.

Permalänk
Medlem

Jag upplever lite screentearing trots G-sync och ofta över 120fps på nya banan.

Kan någon testa? syns tydligast vid fönster och snabba vertikala rörelser med musen.

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk
Medlem

Konsolversionen liknar mer och mer en total katastrof https://www.youtube.com/watch?v=MdGBwrJ6rtI

En supersuccé som känns alldeles för påskyndat i jakten på snabba cash.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

Låg på servrarna direkt efter patchen igår och jäklar vilken prestanda det var direkt efter men nu är det som vanligt igen laggigt och hackiga rörelser . vart som ett helt annat spel . snålar de på servrar/bandbredd eller vad är det frågan om?
vart riktigt kul att spela med bra prestanda som det borde vara.

Eftersom det är testservrar så gissar jag att de inte har så många.
Lagget släpper nog när de lanseras på riktigt.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Avstängd

@mr rulle: Spelade igår kväll vid 22-tiden, och hade inga som helst problem på Testservern då. Runt 130FPS. Självklart var det lite microstutter här och var, men inget jag stör mig lika mkt på som framedrops.

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Trevlig: Jag har inte spelat så mycket på nya banan, men inte märkt någon screen-tearing. Ligger oftast på 130-140 fps när jag inte får frame drops. Däremot lite micro-stuttering. Väldigt lite i jämförelse med när BF3 kom ut.....

Visa signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2
PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro M.2 NVMe 1TB
SSD2: Samsung 980 Pro M.2 NVMe 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon 27" IPS G-Sync Cooled by Noctua

Permalänk
Avstängd
Skrivet av REWplayFF:

Konsolversionen liknar mer och mer en total katastrof https://www.youtube.com/watch?v=MdGBwrJ6rtI

En supersuccé som känns alldeles för påskyndat i jakten på snabba cash.

Det är väl bara så att konsoler används för att spela sportspel typ Fifa, NHL eller liknande, inte FPS.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stefflo:

Det är väl bara så att konsoler används för att spela sportspel typ Fifa, NHL eller liknande, inte FPS.

Du har mitt fulla medhåll. Tycker mest synd om barn som inte har råd med en hyfsad burk utan måste nöjd sig med en konsol. Så serveras en mer eller mindre katastrof av största succén på väldigt länge (nu får någon gärna rätta mig). Jaga pokemons, bränna 10-15 lakan på ett pay-to-win och sån skit räknas inte...Många besvikna unga liv där ute gissar jag.