PUBG: Playerunknown's Battlegrounds

Permalänk
Skrivet av Herna:

Om den funkar bättre än så här.

https://youtu.be/NA_Sslf-sjA

funderar på när dom ska ta å fixa så killcam fungerar det var jag som pangade på dig men så vitt jag vet var de ingen betong imellan oss

Permalänk
SpelClockers

@Genx031:
det var precis efter de startat upp igen vid 0530.
Det var flytet på servrarna som vart otroligt mycket bättre.
såpass stor skillnad att det var som att spela ett nytt spel.
mycket bättre flyt än vad som funnits tidigare oavsett test eller live servers.

Permalänk
Avstängd

@mr rulle: spelade faktiskt för typ 1 timmesen. Flöt på jävligt bra även då! Fortsatt microstutter men ah. =P

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av mr rulle:

@Genx031:
det var precis efter de startat upp igen vid 0530.
Det var flytet på servrarna som vart otroligt mycket bättre.
såpass stor skillnad att det var som att spela ett nytt spel.
mycket bättre flyt än vad som funnits tidigare oavsett test eller live servers.

Som jag sa då - ingen kommer någonsin att förstå den prestanda/serverprestanda vi båda upplevde då. Får se om vi någonsin får uppleva det där som en standard.

@Genx031: Det var inte bara det att vi hade hög fps eller att det var laggfritt. ALLT flöt på på ett sätt som ingen av oss någonsin har upplevt förut. Det var som att gå från låst 30fps på ett konsolspel till att spela samma spel i 120fps+ på PC. Spelet flöt som smör och det måste ha berott på att servrarna var så svagt belastade eftersom de hade varit nere i 2½ timme. Hade inget med 1.0 eller vilken server vi spelade på att göra. Den första rundan där var fan ren och skär magi.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@Crazy: Får bara hoppas på samma nästa onsdag!

Visa signatur

Huawei P30 || Huawei Watch GT2 (Classic)

Citera För Svar

Permalänk
Medlem

@Genx031: Då är vi två!

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Patch Notes för testservern:

Lobby

  • Added Replays menu

  • Added replay function which can record up to 1km around the character

  • Please enable the replay saving in Options before you enter a match

  • When the game ends, the replay will be saved and can be played on “Lobby – Replays” menu

  • Up to 20 replays can be saved. They will be automatically deleted in the oldest order when the number exceeds 20

Map

(If you LMB click the player’s icon on the map, you can move to the
observing camera of the selected player)

(If you RMB click any empty area of the map, you can move to the free
camera at that position)

Gameplay

  • Adjusted the size of Miramar’s first blue zone, considering it was relatively large

  • Bullet loops can now be attached to Win94

  • Added red tip for Win94 ironsights for easier aiming

  • Increased the zoom level on Win94 in ADS while holding breath

  • Increased recoil

  • Increased the drag effect on Kar98k

  • Increased slightly the drag effect and reduced base damage of M24 by about 2%

  • Decreased duration of camera shake while firing Vector (Vector should now be slightly easier to handle while shooting)

  • The size of blood particle effects has been toned down at greater distance

UI/UX

  • Added two new keybindings to enable toggle/hold action for Aiming and ADS on separate keys

Animation

  • Added a new animation for Win94. Its lever action is now about 30% faster

Items

  • Adjusted item spawn rate of Miramar to better optimize for Miramar area

Vehicles

  • Increased the fuel efficiency of Pickup

  • Adjusted the front skin of Aquarail

World

  • Removed rainy and foggy weather from Erangel (Test server only)

  • Road signs in Miramar are now breakable when hit with vehicles

Sound

  • Reduced BGM volume in lobby

  • Reduced the volume of window breaking sound effect

  • Added a sound effect for road sign breaking

  • Lowered the reverb for the character’s voice when getting hit indoors

  • Adjusted the short distance volume of Pickup and Buggy

Bug Fixes

  • Fixed the issue where trying to aim while freelooking would produce an undesired visual effect

  • Fixed the issue where the Kar98k thumbnail in inventory screen had magazine clip in view

  • Fixed the issue where in parachute or plane in FPP mode, there was a viewing angle limit applied

  • Fixed the issue where the SKS did not have gun sway

  • Fixed the issue where the motorbike and buggy would slide down when parked on a slope

  • Fixed the issue where the report button would appear at the battle result screen even when player had won the game

  • Fixed the issue where a player could climb up on a blocked off floor of a particular building in Military Base

  • Killcam

  • Fixed the issue where a character was not visible or sound came first when killcam was played

  • Fixed the issue where if a character was more than 400m away, they seemed to be shooting through a closed door even when the door was open

  • Fixed the issue where the camera would show the inside of a character’s face

  • Fixed the issue where when the inventory was full, player could not drop or replace AR quickdraw magazines

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Tänkte kolla för skojs skull hur många på Sweclockers som har skjutit eller blivit skjutna av folk ni känner, känner till eller kanske lite större namn? Speciellt nyfiken på hur ofta ni mött bekanta i dess alla grader.

Själv missar jag oftast att kolla namnet på den som jag dödar, men ibland tittar jag ner på vilka jag dödat - speciellt när jag klipper videos. Vad jag vet har jag fått död på några här från forumet (3-5 stycken, men kommer tyvärr inte ihåg namn), en del kända streamers, "Pro-spelare", men bäst av allt var när jag rätt cleant mördade en nära vän och hans kompis. Mitt i en strid i Monte Nuevo började någon på Steam att spamma en massa meddelanden, allt i CAPS, men jag kollade inte vad det var eftersom en av de jag stred mot fortfarande var i liv och smög en byggnad bortom mig. Kollade sen mina meddelanden och då insåg jag vad det handlade om... Gick tillbaka i mina inspelningar och där var de.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

the doc

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem

ingen aning om jag blivit det, men tror inte det iaf. då det är så sjuuukt många kineser i Game Voice Chat..

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Jag känner ingen som spelar PUBG så det har aldrig hänt. Jag blev dödad av Shroud en gång dock, den jävla myglaren. Ett sånt där omöjligt turskott när jag susade förbi på en moppe i 150 blås.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

1-man squad vinst idag! AWP pangar rätt hårt

Bild

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dekkan:

1-man squad vinst idag! AWP pangar rätt hårt

Bild

1-Man Squad är rätta takter.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Avstängd

@griid

Vilken streamer var det som mosade oss, låg 3a på EU?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

@griid

Vilken streamer var det som mosade oss, låg 3a på EU?

getfisted

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

getfisted

Hahaha, låter som en mysig kille. Som de så fint säger - every name has a story.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@Crazy:

Vi mötte Edberg och Cyanide (spelar med Sovietwomble).

Fick Ihjäl Edberg och finns filmbevis :).

https://www.twitch.tv/videos/204148779?t=05h38m44s

Visa signatur

| CPU: Intel i7 7700k | RAM: Crucial DDR4 OC @2400mhz 16GB (2x8GB) | GPU: EVGA GeForce RTX 2080 XC GAMING| Mobo: MSI H110I Pro | SSD: Crucial BX200 240GB 2.5" SSD | SSD2: Samsung 850 EVO 500GB 2.5" SSD | Nätagg: be quiet! SFX L Power 600W | Kylare: NZXT Kraken X62 | Chassi: Fractal Design Nano S | OS: Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Hahaha, låter som en mysig kille. Som de så fint säger - every name has a story.

Bortsett från namnet var han äckligt bra

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Sitter på AMD Cpu (Ryzen r5) och Nvidia Gpu (1070 TI).
Har haft bra FPS 80 - 160 men aldrig riktigt varit nöjd med flytet i spelet och med små stutters.

Testade stänga av HPET igår (rebootade) och drog några spel, vilken skillnad alltså. Känns som man har skalat bort 100ms i input lagg. FPSen är typ samma med flytet fick sig en enorm skjuts.

Stängde av det i Bios och inaktiverade i Enhetehanteraren.
Nu förstår jag hur folk kan göra reflexskott och 180 graders sniper kills när spelet faktiskt hänger med i rörelserna.

Något mera som testat detta ?

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sitter på AMD Cpu (Ryzen r5) och Nvidia Gpu (1070 TI).
Har haft bra FPS 80 - 160 men aldrig riktigt varit nöjd med flytet i spelet och med små stutters.

Testade stänga av HPET igår (rebootade) och drog några spel, vilken skillnad alltså. Känns som man har skalat bort 100ms i input lagg. FPSen är typ samma med flytet fick sig en enorm skjuts.

Stängde av det i Bios och inaktiverade i Enhetehanteraren.
Nu förstår jag hur folk kan göra reflexskott och 180 graders sniper kills när spelet faktiskt hänger med i rörelserna.

Något mera som testat detta ?

Har du utfört något test som bekräftar detta så att det inte rör sig om någon placebo effekt?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sitter på AMD Cpu (Ryzen r5) och Nvidia Gpu (1070 TI).
Har haft bra FPS 80 - 160 men aldrig riktigt varit nöjd med flytet i spelet och med små stutters.

Testade stänga av HPET igår (rebootade) och drog några spel, vilken skillnad alltså. Känns som man har skalat bort 100ms i input lagg. FPSen är typ samma med flytet fick sig en enorm skjuts.

Stängde av det i Bios och inaktiverade i Enhetehanteraren.
Nu förstår jag hur folk kan göra reflexskott och 180 graders sniper kills när spelet faktiskt hänger med i rörelserna.

Något mera som testat detta ?

Nä... hur kan man se om det är på eller av i w10?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakd:

Sitter på AMD Cpu (Ryzen r5) och Nvidia Gpu (1070 TI).
Har haft bra FPS 80 - 160 men aldrig riktigt varit nöjd med flytet i spelet och med små stutters.

Testade stänga av HPET igår (rebootade) och drog några spel, vilken skillnad alltså. Känns som man har skalat bort 100ms i input lagg. FPSen är typ samma med flytet fick sig en enorm skjuts.

Stängde av det i Bios och inaktiverade i Enhetehanteraren.
Nu förstår jag hur folk kan göra reflexskott och 180 graders sniper kills när spelet faktiskt hänger med i rörelserna.

Något mera som testat detta ?

Aldrig tänkt på detta, men HPET ska ju vara en förbättring mot gamla. Ett problem kan vara att moderkortet har HPET enabled men windows kör default på gamla event timers.
https://www.reddit.com/r/joinsquad/comments/4s4l8w/enable_you...

edit; läste lite noggrannare och verkar som att HPET är högre precision men sämre prestanda. oh well..

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hakd:

Sitter på AMD Cpu (Ryzen r5) och Nvidia Gpu (1070 TI).
Har haft bra FPS 80 - 160 men aldrig riktigt varit nöjd med flytet i spelet och med små stutters.

Testade stänga av HPET igår (rebootade) och drog några spel, vilken skillnad alltså. Känns som man har skalat bort 100ms i input lagg. FPSen är typ samma med flytet fick sig en enorm skjuts.

Stängde av det i Bios och inaktiverade i Enhetehanteraren.
Nu förstår jag hur folk kan göra reflexskott och 180 graders sniper kills när spelet faktiskt hänger med i rörelserna.

Något mera som testat detta ?

100 ms input lag? Känns som placebo

Vilket OS?

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av M89:

Har du utfört något test som bekräftar detta så att det inte rör sig om någon placebo effekt?

Skickades från m.sweclockers.com

Då det inte är en FPS ökning så vet jag inte hur jag ska mäta det.
Testa och själv och avgör, därav jag frågade om någon mera har testat. Jag känner ett riktigt lyft iaf

Skrivet av Mezzlock:

Aldrig tänkt på detta, men HPET ska ju vara en förbättring mot gamla. Ett problem kan vara att moderkortet har HPET enabled men windows kör default på gamla event timers.
https://www.reddit.com/r/joinsquad/comments/4s4l8w/enable_you...

edit; läste lite noggrannare och verkar som att HPET är högre precision men sämre prestanda. oh well..

Testa och ge det en kommentar, jag har varit och vänt på top 150 två gånger så jag har några hundra spel i bagagen för att avgöra om det flyter eller inte. Vore dock trevligt med en flera åsikter.

Skrivet av Lagerlöf:

100 ms input lag? Känns som placebo

Vilket OS?

Ren uppskattning, känns lite som att stänga av Vsync. Det bara flyter bättre.
Jag kör w10, testa och avgör själv. Det är inget permanent och det vore trevligt att se om flera än jag märker skillnad

Visa signatur

CPU: 5800x3d
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Snart, snart, snart. Börjar komma ikapp.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

Ny karta, nya äventyr och jag är lika dominant som tidigare https://www.youtube.com/watch?v=KmMMjkWyiiU

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Ny karta, nya äventyr och jag är lika dominant som tidigare https://www.youtube.com/watch?v=KmMMjkWyiiU

Vad i helsike hände vid 8 min? HAHAHA

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!

Permalänk
Medlem

@REWplayFF:

Sista klippet är helt fantastiskt
Benådad och frihet, sen magplask.

Visa signatur

• be quiet! 500DX • Strix 850W Gold • 3080 Strix OC • Z490-F Strix • 10700K • be quiet! Dark Rock Pro 4 • G.Skill 3200MHz CL14 2x16GB • 970 EVO plus 1TB • 860 EVO 1TB • Sound blaster AE-5 • MDR-XB950N1 ModMic V4 • Logitech G Pro • Apex M750 TKL PUBG edition • Secretlab TITAN SoftWeave stol • Acer Predator XB273UGX@270hz • Win 11 pro •

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crazy:

Vad i helsike hände vid 8 min? HAHAHA

Såg din rulle. Önskar man själv kunde använda Winchestern på det viset. Hög klass på pangandet från din sida.

Skrivet av D-ryd:

@REWplayFF:

Sista klippet är helt fantastiskt
Benådad och frihet, sen magplask.

Spelet är helt oförutsägbart utan AI, vilket gör det så fantastiskt. Ett spelögonblick som kommer sitta kvar många decennier framöver. Sen att jag slår på en riktig dödsvurpa precis efteråt visar på dom dråpligheter som kan uppstå utan förvarning. Också det helt fantastiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av REWplayFF:

Såg din rulle. Önskar man själv kunde använda Winchestern på det viset. Hög klass på pangandet från din sida.

Tackar! Grymt rolig bössa. Ger mig även rätt mycket ARMA-nostalgi. Vet inte hur många gånger man sprang och jagade folk med Lee-Enfield, haha.

Visa signatur

NZXT S340 Elite White | Intel i7 7700K @ 5GHz | Asus ROG Strix Z270F | No GPU | Corsair Vengeance RGB 32GB 3000MHz | Seasonic PRIME 1000W Titanium | Samsung 840 Pro 256GB & Samsung 850 EVO 1TB | NZXT Kraken x62 | 32" ASUS ROG PG32UQ & 27" Acer Predator XB271HU

Kolla in min Youtube-kanal "Kingpin Crazy" om du gillar Warzone eller PUBG. Senaste videon hittar du här!