In-ear hörlurar för mobil 500-1000kr

Permalänk

In-ear hörlurar för mobil 500-1000kr

Letar efter ett par bra in-ear hörlurar för mobiltelefon. Bör ha kontroller för volym, pause/play och svara.
Budget ligger på 500-1000 kr.

cheers,
Threepwood

Permalänk

@Threepwood: Senheiser Momentum är mina vardagslurar. https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2789924

Har haft mina i över ett år och använder dom dagligen (ganska vårdslöst med mycket i och ur plockande ur jackfickor). Jag är rätt så kräsen när det kommer till neutralt ljud. Väldigt nöjd än så länge.

Det finns en modell för Android och en för iPhone så att du kan styra alla funktioner.

ps. Förstår inte riktigt dom senaste recensionerna på prisjakt som dykt upp sen jag köpte mina. Jag har inte haft några problem iaf!

Permalänk
Medlem

@Threepwood: Hade forut ett par Senheiser Momentum, dock tröttna på det vad jag tyckte tveksamma ljudet, OK när det inte händer så mycket typ sång + 2 instrument så låter de ganska bra faktiskt, men vid mer komplex musik så trasslar musiken ihop sig.

Skaffa ganska nyligen ett par Klipsch Image x7i https://new.webhallen.com/se/product/160131-Klipsch-Image-x7i... och dessa är hästlängder bättre än Momentum, Ljudet är mer detaljerat och klart samtidigt som det är ganska mjukt + klarar komplex musik utan att gröta ihop sig...De är dock inget för bassheads, basen är mycket mer detaljerad än Momentum och går nog djupare dock midbass är klenare, så inte samma inpact där..

Kör dessa med en Android, så alla kontroller på lurarna fungerar inte, svara går bra dock. men detta problem delar många inear, momentum finns för bägge, ända lurar som funkar till bägge är AKG, kan väl slå ett slag för AKG N20 som också är bra

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Får ta mig en närmare titt på Momentum men dom betyg jag sett verkar ju inte imponera. Klipsch Image x7i ser bra ut men tyvärr över budget.

Permalänk
Medlem

Tennmak Pro! dessa är så grymt bra och spelar långt över sin prisklass. de kanske låter lite tanigt i början men de blir bara bättre å bättre. älskar mina! går att byta kabel på dem med om något händer. tex tappade jag min telefon i backen å då de sitter med kabel över öronen så var det kabeln som tog stryk. glapp vid mikrofonen. så den kabel jag har nu köpte jag utan mikrofon.

dessa rekomenderar jag till alla då de är löjligt billiga med tanke på vad man får

https://www.aliexpress.com/item/Tennmak-Tenmk-Pro-Dual-Dynami...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threepwood:

Får ta mig en närmare titt på Momentum men dom betyg jag sett verkar ju inte imponera. Klipsch Image x7i ser bra ut men tyvärr över budget.

709:- kostar x7i, du speca ju mellan 500 och 1000:-

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av Threepwood:

Får ta mig en närmare titt på Momentum men dom betyg jag sett verkar ju inte imponera. Klipsch Image x7i ser bra ut men tyvärr över budget.

Helt beroende på vad du vill ha för ljud, jag valde Sennheiser CX 5.0 över Momentum pga Momentum är väldigt ÄRLIGA med sitt ljud.
CX 5 har lite mer ljud än Momentum men då lite svagare bas än diskant.
Lyssnar du bara på spotify/youtube eller sämre kvalité mp3 rippar så rekommenderar jag helt klart Sennheiser CX 3 eller 4, dessa kommer ge ett mellan reg. och diskant med bas.
Önskar att jag hade haft lite mer tryck i mina CX 5 - dock är ljudfilerna för dåliga så PowerAMP med rättställt EQ löser problemen för mig.

Läste i flera veckor om hörlurar och slutade upp med CX5 men hade i slutet nog önskat ett par CX4.0 eftersom jag har mest MP3 filer och inte FLAC

Liten edit:
Har jämfört CX5 och Momentum emot Supra Nitro som är i samma klass - dock tycker jag att Supra lider av högljudda sladdar som skaver emot kläder och jackor. Ungefär som A-Jays...

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Valfri lur från TFZ presterar bättre än alla sennheiser som folk länkat hittills.
Skulle till och med säga att Xiaomis Piston för 200:- spelar bättre.

https://penonaudio.com/tfz

Visa signatur

: )

Permalänk
Medlem

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=951368

Dessa var mina favoriter bland de in-ear jag ägt, tills de blev stulna.

Visa signatur

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.

Permalänk
Skrivet av ggustavsson:

709:- kostar x7i, du speca ju mellan 500 och 1000:-

Oj, missa helt. Sökte och ett par för 1100kr+ kom upp.

Skrivet av Niivpzi:

Helt beroende på vad du vill ha för ljud, jag valde Sennheiser CX 5.0 över Momentum pga Momentum är väldigt ÄRLIGA med sitt ljud.
CX 5 har lite mer ljud än Momentum men då lite svagare bas än diskant.
Lyssnar du bara på spotify/youtube eller sämre kvalité mp3 rippar så rekommenderar jag helt klart Sennheiser CX 3 eller 4, dessa kommer ge ett mellan reg. och diskant med bas.
Önskar att jag hade haft lite mer tryck i mina CX 5 - dock är ljudfilerna för dåliga så PowerAMP med rättställt EQ löser problemen för mig.

Läste i flera veckor om hörlurar och slutade upp med CX5 men hade i slutet nog önskat ett par CX4.0 eftersom jag har mest MP3 filer och inte FLAC

Liten edit:
Har jämfört CX5 och Momentum emot Supra Nitro som är i samma klass - dock tycker jag att Supra lider av högljudda sladdar som skaver emot kläder och jackor. Ungefär som A-Jays...

Jag köper dom till en kompis och hon är inte speciellt kräsen och skulle säkert själv köpa ett par 150kr lurar och va nöjd men jag vet även att hon uppskattar bra ljud så jag tänkte köpa lite bättre lurar. Kommer inte lyssnas på flac skulle jag tro utan enbart Spotify. Kommer även användas till dator för att lyssna på tal, kanske någon film.

Skrivet av raexxlol:

Valfri lur från TFZ presterar bättre än alla sennheiser som folk länkat hittills.
Skulle till och med säga att Xiaomis Piston för 200:- spelar bättre.

https://penonaudio.com/tfz

Betyg verkar ju både bra och dåliga. Problemet är att det inte verkar säljas i Sverige så garanti och återlämning blir problematiskt.

Permalänk
Medlem

Haft X7i men dessa sitter rätt dåligt i öronen. Men det är lite olika från person till person. Sen ogillar jag de platta kablarna,

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubq8reJBwn2B:

Haft X7i men dessa sitter rätt dåligt i öronen. Men det är lite olika från person till person. Sen ogillar jag de platta kablarna,

Passformen är bra för mina öron, dock även de största är aningen för små för mig, men så är de med de flesta fabrikat, någon mm till så hade de varit perfekta, Tänkte testa ett par Comply https://www.hifiklubben.se/horlurar/comply-ear-tips-adaptrar-...

Skrivet av Niivpzi:

Helt beroende på vad du vill ha för ljud, jag valde Sennheiser CX 5.0 över Momentum pga Momentum är väldigt ÄRLIGA med sitt ljud.
CX 5 har lite mer ljud än Momentum men då lite svagare bas än diskant.
Lyssnar du bara på spotify/youtube eller sämre kvalité mp3 rippar så rekommenderar jag helt klart Sennheiser CX 3 eller 4, dessa kommer ge ett mellan reg. och diskant med bas.
Önskar att jag hade haft lite mer tryck i mina CX 5 - dock är ljudfilerna för dåliga så PowerAMP med rättställt EQ löser problemen för mig.

Läste i flera veckor om hörlurar och slutade upp med CX5 men hade i slutet nog önskat ett par CX4.0 eftersom jag har mest MP3 filer och inte FLAC

Liten edit:
Har jämfört CX5 och Momentum emot Supra Nitro som är i samma klass - dock tycker jag att Supra lider av högljudda sladdar som skaver emot kläder och jackor. Ungefär som A-Jays...

Haft CX 5.0 också, de är mer balanserade än momentum, basen är lite klenare men inte för klen, i övrigt lika momentum + det är samma drivare i dessa två vad jag läst iallafall..

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Mee Audio M6 pro ska vara bra och kostar bara 500 kr.
https://www.inet.se/produkt/6301602/mee-audio-m6-pro-clear

Visa signatur

i5 6600k ~ R9 390X ~ 16gb DDR4

Acer XF240H ~ Logitech G203 ~ Razer Gigantus ~ QFR ~ DT770 pro 80Ω ~ Massdrop x Hifiman HE-4XX nr 28 ~ ATH M50X ~ V-moda LP2 med XL pads ~ Audioengine D1