Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Expressfrakt på högtider ett stort skämt

Permalänk
Medlem

Expressfrakt på högtider ett stort skämt

"1-2 dagar", fyra dagar senare och inget av paketen har ens gått iväg och allt finns i lager.
Så varför finns ens detta alternativ på högsäsong då det uppenbarligen inte hålls alls

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istället

Permalänk
Medlem

Tänkte precis göra en tråd själv, fast mer om Elgiganten generellt. Jag hakar på här istället.

Jag med, har beställt ett paket och valde express-tillval då jag behövde ha min produkt nu innan helgen. Jag beställde på annandag jul vilken jag såklart inte räknar som en arbetsdag, men den borde gått iväg igår och vart framme senast idag eftersom det ska vara 1-2 dagar leverans. Jag fick höra "Ditt paket är påväg!" 26/12 15:04, men har jag fått något paket? Nej, den ligger kvar hos Elgiganten..

Eftersom jag behövde min produkt innan helgen hörde jag av mig till Elgigantens facebookchatt i morse och beskrev mitt problem. De konstanterar att paketet ligger kvar hos dem men säger inte något om när den kan tänkas gå iväg och ger mig ingen form utav "jag ska ta tag i det". Det de gör, det är att säga till mig att produkten finns på lager hos Elgiganten i Göteborg(ingen specifik butik) och ber mig att gå dit istället för att köpa produkten, samt avbryta min order som ligger.

Så vid det här laget har hela poängen med att beställa smidigt och snabbt via nätet försvunnit och jag får åka in till mellandagskaoset i stan.

Jag kommer in i butiken och hittar snabbt vart produkten skall stå, skylten sitter där men ingen vara syns till. Jag tar då en nummerlapp och väntar på de cirka 15 personerna före mig i kön. Till slut får jag hjälp och frågar ifall den finns inne på lagret. Butiksbiträdet går till datorn och berättar att den finns i lager i Halmstad, att den är slut överallt i Göteborg. Jag berättar för honom att deras kundtjänst hänvisade mig till butiken tidigare idag, och då kollar han ifall några hade blivit sålda under dagen. INGA exemplar av den produkten hade blivit sålda under dagen, så den fanns alltså inte i lager vid tidpunkten kundtjänst hävdade detta. Jag fick lämna butiken tomhänt, och med ännu mer av min tid kastad i sjön på grund utav Elgigantens succétabbar.

Så nu är det enda jag kan göra att fortsätta vänta på mitt expresspaket som tappat sin express-status.

Visst, det är större paketvolym än vanligt just nu, men andra butiker lyckas ändå få iväg sina paket.
Har färska exempel:

Inet, fri frakt
Beställt: 21/12 16:53
Packat: 21/12 17:39
Framme: 22/12 11:40 (imponerande!)

Webhallen, fri frakt
Beställt: 10/12 sent på kvällen
Packat: 11/12 08:38
Framme: 12/12 10:51

NetOnNet, 99kr expresstillägg
Beställt: 28/12 02:33
Packat: 28/12 17:27
Är påväg ifrån lager nu.

TL;DR:

Handla inte på Elgigantens näthandel. Saker fastnar på lagret och kontaktar du kundtjänst så säger de åt DIG att lösa problemet själv. Kundtjänst antingen ljuger dig rakt upp i ansiktet eller säger saker de inte har någon som helst koll på.

Visa signatur

Corsair Obsidian 350D
// Asus Maximus VI Gene // Intel i5 4670k @ 4.6GHz H100i // GTX 1070TI // Corsair Vengeance 8GBx2 // Corsair AX760 //Samsung 860 Evo 2TB//
_________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Expressfrakt en vanlig dag verkar också vara ett stort skämt, beställde igår innan stopptid för leverans idag. Kommer imorgon enligt supporten, palla ringa nåt nummer för kompensation. Men det ger ju inte något bra omdöme som första gången kund...

Spelar ju egentligen ingen roll som sådant, bara saken att det är sämre leveranstid med "express" än vad det är på andra butiker utan expressfrakt.

Visa signatur

|Playstation 5|Metspö