Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Asus släpper nya bios mot Meltdown och Spectre ...

Permalänk
Medlem

Asus släpper nya bios mot Meltdown och Spectre ...

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Kan man göra en backup på något sätt på nuvarande firmware innan man flashar?

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruf0ns:

Kan man göra en backup på något sätt på nuvarande firmware innan man flashar?

Borde väl finnas en lista på äldre versioner på ditt moderkorts sida?

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 3700X / 48GB RAM / RX 6600 XT / 2TB SSD / Arch Linux
Server: Intel(R) i5-7400T / 32GB RAM / 21TB HDD / Proxmox

Permalänk
Medlem
Skrivet av ruf0ns:

Kan man göra en backup på något sätt på nuvarande firmware innan man flashar?

Om man använder moderkortets flash program brukar man kunna börja med att göra en backup på befintlig bios, annars brukar man även kunna ladda ner äldre bios från ASUS sida om moderkortet.

Permalänk
Inaktiv

Angående flasha bios så brukar jag väntar någon dag och låter andra vara försökskaniner, men efter det drar jag hem patchen.

Permalänk
Medlem

När man flashar visst brukar sin överklockning försvinna då även sina saveade configurationer så man inte kan återställa till sin overclock igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

När man flashar visst brukar sin överklockning försvinna då även sina saveade configurationer så man inte kan återställa till sin overclock igen?

När man flashar ny bios blir den fabriksåterställd, alla inställningar man gjort måste göras igen.

Permalänk
Medlem

Nu har i alla fall jag kört in uppdateringen.

Visa signatur

Dator: | Fractal Design Define R5| ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING | i7-8700K | Cryorig H7 CPU Cooler | Corsair Vengeance LPX 16 GB DDR4 Red 3200MHz | ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Den sidan påstår att det finns en senare version av BIOS för mitt ROG STRIX Z270E GAMING men det finns inget sådant att hitta varken på supportsidan för det MOBOt eller via online updateringen i BIOS?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

När man flashar ny bios blir den fabriksåterställd, alla inställningar man gjort måste göras igen.

Perfekt då vet jag att jag ska sätta mig och ta kort på varje jävla inställning så jag kan komma upp i 4.6Ghz sen efter också

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Perfekt då vet jag att jag ska sätta mig och ta kort på varje jävla inställning så jag kan komma upp i 4.6Ghz sen efter också

Beroende på vilket moderkort du har kan du ta screen shots av inställningarna med F12 knappen, har för mig du måste ha ett usb anslutet formaterat i FAT32.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Beroende på vilket moderkort du har kan du ta screen shots av inställningarna med F12 knappen, har för mig du måste ha ett usb anslutet formaterat i FAT32.

Aha grymt! Får kolla upp det! Har ett Asus Z-170 av något slag

Permalänk
Medlem
Skrivet av slusk:

Aha grymt! Får kolla upp det! Har ett Asus Z-170 av något slag

Då skall det nog funka med F12, jag hämtade infon från ASUS forum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Beroende på vilket moderkort du har kan du ta screen shots av inställningarna med F12 knappen, har för mig du måste ha ett usb anslutet formaterat i FAT32.

På PRIME X399-A kan man spara inställningarna på ett externt FAT32 usb-minne.
Funktionen ligger långt ned på sidan över överklockningsprofiler.

Permalänk
Medlem

Ingen som helst kärlek för Z97? Suck.

Permalänk
Inaktiv

När kommer uppdatering för MAXIMUS VIII HERO?