Permalänk
Medlem

moderkort till i3-8100

Kanske är en dum fråga men eftersom det inte kommit nån ersättare till b250m modellerna undrar jag om den kanske är kompatibel med i3-8100 eller är det bara z370 som gäller oavsett? tänkte bygga en billig serverdator

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

Kanske är en dum fråga men eftersom det inte kommit nån ersättare till b250m modellerna undrar jag om den kanske är kompatibel med i3-8100 eller är det bara z370 som gäller oavsett? tänkte bygga en billig serverdator

Det är Z370 som gäller tills vidare.
Resten väntas komma runt årsskiftet.

Och Kaby Lake har ju ingenting som matchar 8100 =/
Du är ju uppe i 1600:- för en i5-7400 som dessutom är klockad betydligt lägre än 8100

Men vi kan ju hoppas på att någon MB tillverkare fattar mod och släpper lite snikmodeller med Z270
Typ som vi fick när "Anniversary" Pentium kom.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det är Z370 som gäller tills vidare.
Resten väntas komma runt årsskiftet.

Och Kaby Lake har ju ingenting som matchar 8100 =/
Du är ju uppe i 1600:- för en i5-7400 som dessutom är klockad betydligt lägre än 8100

Men vi kan ju hoppas på att någon MB tillverkare fattar mod och släpper lite snikmodeller med Z270
Typ som vi fick när "Anniversary" Pentium kom.

misstänkte detta.. tack för info, nu vet jag.

Permalänk
Medlem

Jag drar igång denna tråd igen. Någon som vet om det ännu kommit något moderkort för 8:e generationen som är efterföljare av b250

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av gwikman:

Jag drar igång denna tråd igen. Någon som vet om det ännu kommit något moderkort för 8:e generationen som är efterföljare av b250

Skickades från m.sweclockers.com

Sorry, fortfarande enbart Z370.
Cirkulerar lite rykten och roadmaps med Mars för nästa release.
Men det finns ju även liknande som visar på Q4 2017 -.-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Sorry, fortfarande enbart Z370.
Cirkulerar lite rykten och roadmaps med Mars för nästa release.
Men det finns ju även liknande som visar på Q4 2017 -.-

Blir väl vänta och se ändå. Hade velat byggt nåttroligt med den i3 an.. men vad tror du om motsvarigheten hos amd då, själv vill jagnog håkla mig till intel men är väl bara insöad på de

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

@gwikman: Finns ju Z370-kort för runt tusenlappen: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4505300 Känns som att det spelar kvitta i så fall, du sparar max någon hundralapp på att hålla på att vänta på efterträdaren till B250.

Det kanske tar så lång tid för att de inte vet vad de ska kalla den nu när AMD har tagit B350.