Permalänk
Medlem

Köpråd skärm

Jag har tillfälligt blivit tvungen att jobba en del hemmifrån och inser att en laptopskärm är lite liten. Då jag ändå behöver en ny skärm till burk 1 nedan så tänkte jag investera i en ny skärm. Jag håller på en del med foto och film och den ska fungera till en del gaming. Jag är inget proffs på något av det utan vill ligga på lite lagom nivå. Jag gissar att en IPS skärm är bäst?
Storlek 24 - 27” och pris...tja 2500 ish men är öppen för förslag.

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W

Permalänk
Medlem
Permalänk
Bildexpert 📺

@AndersF: Ska du redigera och producera foto och film på skärmen och behöver ha kontroll över färger och tonkurva? Snarare än att konsumera foto och video? Då är det IPS som gäller. VA kan funka ifall du inte är kräsen med att exempelvis skuggtoner blir rätt och aspekten är mer att konsumera-

Budgeten räcker med nöd och näppe till en allroundskärm med IPS-teknik. Gamingaspekten måste du tyvärr skjuta åt sidan ifall du med gaming menar tävlingsinriktade spel som körs i hög frekvens.

Går igenom mer i guiden till bildskärmsköpet: https://www.sweclockers.com/artikel/24890-guide-till-bildskar...

Permalänk
Medlem

Vi snackar hobbynivå på fotoredigering och film med bla gopro och 2% spel, mest arbete med office paket och avsyning av bilder i jpeg och pdf format.

Visa signatur

Burk 1: ASUS Z87-A/i5-4670K/Crucial BallistixSport 16GB/MSI GTX980/Sandisk Ultra Plus 256GB/WD Green 2TB/
Be Quiet L8 630W 80+ Bronze Modulär.
Burk 2: MSI Z97 Krait Edition/i5 4690K/ HyperX Fury 8GB 1866Mhz/Gigabyte GTX760 OC/Sandisk Ultra Plus 256GB/EVGA 500W